ورزشی

دانشگاه باید در حل مسائل جامعه نقش‌آفرین باشد

حسن بنیان عضو دانشگاه آزاد اسلامی واحد برجند بر لزوم حضور این دانشگاه در جلسه بررسی سند تحول و تعالی تاکید کرد. در حل مشکلات امروز بسیار مفید و موثر باشید.

دانشگاه آزاد اسلامی کراسان جنوبی ششمین استان کشور است که جلسه بررسی سند تحول و تعالی را برگزار می کند. حاکمیت گفتمان انقلابی و حفظ کیان دانشگاه از ویژگی های تحول و مستندسازی پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی است.


ادامه مطلب

نشست تبیین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد


مشاور و معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ارتقای کیفیت و کارایی دوره ها، ارتقای روحیه و تربیت معنوی، رفع پاسخگویی و مشکلات، افزایش توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی، ارتقای استانداردهای بین المللی و محرک، قدرت و پیشرفت های علمی، انسجام فعالیت ها و یکپارچگی، تغییر فرهنگ سازمانی، پیشرفت تحصیلی و بهره وری اقتصادی و پایداری از بسته های کاری کلیدی در سند تحول و تعالی دانشگاه است.

فرهنگ را به برخی مراسم مذهبی محدود نکنید

بنیانگذاران افزودند: سند تغییر و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی چارچوب برنامه راهبردی پنج ساله را برای تحقق سند دانشگاه اسلامی و سایر اسناد انبوه در حوزه علم و فناوری تدوین کرده است. ما نباید از اداره کل فرهنگ عدول کنیم و فرهنگ را به برخی مراسم مذهبی محدود کنیم.

مشاور مشاور دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مشکلات اجتماعی و سیاسی زمینه فرهنگی دارد اما گاهی اوقات می توانیم سطحی آنها را حل کنیم و این درست نیست.

بنبانیان، رهبر انقلاب، فرهنگی، اورانولوژیست و مدرس نامی است.

رئیس سابق کمیسیون اخلاق فرهنگی، رئیس سابق انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانشگاه باید در حل جامعه امروز نقش اساسی داشته باشد، گفت: هر اتفاقی موجی در جامعه ایجاد می کند چه مثبت و چه منفی.

سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی یک برنامه راهبردی پنج ساله برای اجرای سیاست های کلی دبیرکل از سال 1400 تا 1405 با استناد به بیانیه طلایی شهید سلیمانی مبنی بر «فرصت های فراوان در تهدیدها» است. پنهان نیست

آنها اشاره می کنند که دو موضوع اصلی در همه رویدادهای اجتماعی بسیار مهم و مؤثر است. این زمانی اتفاق می افتد که هر دو چیز با هم باشند.

رئیس سابق کمیسیون ارتباطات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری با بیان اینکه سبک زندگی ایرانی-اسلامی باید در همه ابعاد زندگی اجتماعی کشور نهادینه شود، افزود: جامعه خواهد بود.

بنیانیان گفت: اسلام اسلامی در دانشگاه ها معنای عمیق، گسترده و جامعی دارد و به اعتقاد من برای دانشگاه ها مهمتر از شام است. اگر می خواهید دانشگاه علم باشد، باید اسلامی باشد. یکی از ویژگی های اسلامی بودن، علمی بودن و عمیق بودن است، اعتماد به نفس معلم و شاگرد است، اتکا به خود معلم و دانش آموز است.

سختی درخواست مدرک دانشگاه آزاد

وی افزود: ما به شدت اصرار داریم که سند دانشگاه اسلامی در دوره جدید اجرایی شود. یکی از دلایل عدم رشد دانشگاه این است که برخی از فعالیت های فرهنگی توسط برخی نهادهای فرهنگی در دانشگاه اجرا نمی شود. دانشگاه باید به آنها کمک کند.

مشاور امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و دستیار سند دانشگاه با اشاره به لزوم تغییر نگرش مدیران با استفاده از آموزش به عنوان ابزار کلیدی اصلاحات فرهنگ و آموزش باید یکی از نگرش های اصلی مدیران باشد.

به گفته مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تدوین مدل های مدیریت مفهومی دانشگاه اسلامی و طراحی ساختار راهبردی سمینار اسلامی دانشگاه در دستور کار مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش آنا، سید حسن هاشمی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی گزارشی از پیشینه فرهنگی و علمی استان هرسان جنوبی ارائه کرد.

وی درباره لزوم اجرای مسائل فرهنگی دانشگاه در این حوزه و تغییر ذهنیت آن صحبت کرد. .

انتهای پیام / 4117/4062 /

دکمه بازگشت به بالا