اقتصادیبرترین های کسب و کار

بیسکویت و ویفر را از چه برندی بخرم؟

بیسکویت و ویفر

قدمت تولید بیسکویت و ویفر به زمان رومیان باستان بازمی‌گردد. واژۀ “بیسکویت” در زبان فرانسوی به معنای دو بار پخته شده است. این نام‌گذاری نیز به دلیل شیوۀ پخت بیسکویت و ویفر در گذشته بوده است. در زمان‌های قدیم برای تهیۀ بیسکویت، ابتدا یک بار آن را پخته و بار دیگر آن را حرارت می‌دادند تا خشک شود. بیسکویت و ویفر در مقایسه با بسیاری دیگر از شیرینی‌ها، ماندگاری بیشتری دارد. این ویژگی نیز به خاطر شیوۀ پخت آن است. چرا که در فرآیند تولید آن تا حد ممکن آب موجود در آن را خشک می‌کنند. این روند به ماندگار شدن آن کمک می‌کند. خرید ویفر شکلاتی به عنوان یکی از خوراکی‌های سالم که مواد مغذی زیاد دارد به افراد توصیه می شود.

فواید و خواص بیسکویت و ویفر

بیسکویت به عنوان فرآورده‌ای سالم، یکی از گزینه‌های مناسب برای میان‌وعده‌ها است. مصرف بیسکویت به همراه چای، شیر یا قهوه می‌تواند اوقات خوشی را برای ساعات استراحت شما فراهم کند. بیسکویت‌ها از خوراکی‌های قدیمی و محبوب در سراسر دنیا هستند.

در ساخت اغلب بیسکویت‌ها از گندم‌های کم پروتئین استفاده می‌شود. این ویژگی منجر به ایجاد خاصیت رژیمی در آن‌ها می‌شود. هرچند که برخی از انواع بیسکویت و ویفر از آردهای قوی‌تر استفاده می‌کنند. مصرف بیسکویت‌های رژیمی در افرادی که قصد کاهش وزن دارند می‌‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. برخی از بیسکویت‌ها از شیرین‌کننده‌های طبیعی استفاده می‌کنند که باعث افزایش سلامتی می‌شوند. به طور کلی می‌توان خواص زیر را برای انواع بیسکویت و ویفر در نظر داشت:

  • کربوهیدرات موجود در آن به تأمین انرژی بدن کمک می‌کند.
  • حاوی پروتئین است که در تقویت و سلامت عضلات مؤثر است.
  • حاوی فیبر است که به احساس سیری سریع‌تر کمک می‌کند.

در تولید برخی از بیسکویت‌ها از انواع مغزها، شکلات، پودر کاکائو، سبزیجات خشک و مواد مشابه دیگر استفاده می‌شود. هر یک از افزودنی‌هایی که در تهیۀ بیسکویت و ویفر به کار می‌روند، خواص جدیدی را به آن اضافه می‌کنند. خرید بیسکویت هایی که از انواع آرد سبوس‌دار تهیه شده‌اند که حاوی میزان فیبر بیشتری هستند برای سلامتی مفیدتر است. مصرف فیبر می‌تواند به بهبود سلامت گوارش کمک کند. همچنین از نظر سلامت، بیسکویت‌ها محصولات مفیدتری از انواع ویفر هستند.

انواع بیسکویت و ویفر

بیسکویت‌ها و ویفرها از خوراکی‌های کهن هستند که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. بیسکویت‌ها تقریباً در همۀ فرهنگ‌ها و کشورها وجود دارند و یکی از خوردنی‌های پرطرفدار به حساب می‌آیند. دلیل محبوبیت بیسکویت نیز ماندگاری زیاد آن در عین داشتن طعم و عطر لذیذ است. اولین نوع بیسکویتی که در دنیا شناخته شد، یک محصول ایتالیایی به نام بوچلیوم بود. بیسکویت‌هایی که در اوایل تولید می‌شدند، بسیار خشک و سفت بودند و مشابه با بیسکویت‌های امروزی نبودند. در حال حاضر، قفسۀ فروشگاه‌ها پر از انواع مدل‌ها و طعم‌های مختلف از آن‌ها شده‌‌اند.

بیسکویت‌ها و Wafer را می‌توان در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داد. یکی از دسته‌بندی‌های انواع بیسکویت و ویفر شامل نوع ساده، کرم‌دار و روکش‌دار است. بیسکویت مادر یکی از بیسکویت‌های ساده است که از مدت‌ها پیش با نام و برند آن آشنا بوده‌ایم. بیسکویت‌هایی مانند ساقه طلایی و پتی‌بور نیز به عنوان نمونه‌های رژیمی بیسکویت‌های ساده شناخته می‌شوند. بیسکویت‌های کرم‌دار و روکش‌دار که عمدتاً مورد پسند کودکان هستند نیز در طعم‌ها و بسته‌بندی‌های مختلف یافت می‌شوند. انواع کراکر و چوب‌شور نیز انواع دیگری از بیسکویت‌ها هستند که میزان نمک موجود در آن‌ها بیشتر است.

برندهای معتبر بیسکویت و ویفر

برندهای معتبر بیسکویت ایرانی و خارجی بسیار هستند. تولید بیسکویت در کشور ما سال‌هاست که رواج دارد و همچنان شاهد رونمایی از تولیدات جدیدتر این حوزه هستیم. اگر قصد خرید بیسکویت خارجی یا خرید ویفر شکلاتی دارید بهتر است از تنوعی که پیش رویتان است آگاه باشید. در این روزها ما شاهد تنوع فوق‌العاده‌ای از برندهای مختلف هستیم که همگی از کیفیت مطلوب برخوردارند. آیدین، آناتا، باراکا، بیسکوچی، چیچک، چی‌‌توز، درنا، فرمند، گرجی، لینا، مینو، سلامت، نادری، ستاک، سالمین، شونیز، تبرک، شیرین‌عسل و ویتانا از برندهای بسیار شناخته شدۀ داخلی هستند.

قیمت بیسکویت و ویفر

قیمت بیسکویت و قیمت ویفر همچنان مقرون به صرفه است. بازۀ قیمتی انواع مختلف از آن بسیار متنوع است. قیمت انواع بیسکویت بستگی به برند تولیدکننده، کیفیت ساخت، طعم، بسته‌بندی و نوع آن دارد. بیسکویت‌ها به عنوان یک میان‌وعدۀ سالم و خوشمزه، همراهان همیشگی در ساعات استراحت ما هستند. برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید به فهرست محصولات سلامت مراجعه نمایید.

مواد تشکیل‌ دهنده ویفر و شکلات

برای تهیه ویفر و شکلات مواد مختلفی را با یک دیگر ترکیب می‌ کنند که برخی از معمول‌ ترین آن‌ ها که در اکثر ویفرها نیز یافت می‌ شوند، عبارت هستند از:

    آرد برنج

آرد گندم به‌ طور معمول برای تولید اکثر خوراکی‌ هایی مانند ویفرها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. اگر چه ترجیح کارشناسان این است که از آردهایی استفاده شود که دارای هشت الی ده درصد پروتئین می‌ باشد.

از طرفی برخی شرکت‌ ها برای اهداف خاصی تولید می‌ شوند که ممکن است دارای ویژگی‌ های خاصی نیز باشند. آردهای ضعیف معمولاً ویفرهای ضعیف و شکننده دارند اما آردهای قوی که برای نان‌ ها نیز استفاده می‌ شود، در صورتی‌ که برای تولید ویفر مورد استفاده قرار گیرند، دارای بافت محکمی خواهند بود. آرد قابل‌ قبول برای تولید آن‌ ها باید دارای خواص جذب آب، ایجاد بازدهی بالا و چسبناکی خمیر را داشته باشد.

    نشاسته

 نشاسته از آرد تهیه می‌ شود و پروتئین آرد را به‌ طور ثابت نگه می‌ دارد. در تولید بیسکویت‌ ها نشاسته تاثیر چربی و دیگر مواد را بر روی آرد افزایش می‌ دهد و مقدار کنونی مواد آن را حفظ می‌ کند. با توجه به میزان آب موجود در خمیر بیسکویت و ویفر به‌ راحتی با نشاسته مخلوط می‌ شوند و به حالت ژلاتین درمی‌ آیند. نشاسته‌ ها نیز انواع مختلفی مانند نشاسته سیب‌ زمینی، برنج و آرد دارند که به ایجاد طعم خوب و خواص بافتی خوب کمک می‌ کند.

    تخم‌ مرغ، لسیتین و چربی

 این مواد افزودنی هیچ‌ گونه تغییری در بافت ویفر و بیسکویت ایجاد نمی‌ کنند، بلکه عاملی برای رهاسازی آن محسوب می‌ شوند. اما باید از استفاده بیش‌ از حد لسیتین و حتی چربی‌ هایی که بر پایه سویا هستند خودداری شود چون می‌ توانند در طول زمان باعث پلیمریزه شود و اثر معکوسی بر روی ویفر و بیسکویت داشته باشد. تخم مرغ نیز بیش تر با زرده آن به‌ صورت پودر استفاده می‌ کنند، چون درصد پروتئین بالایی دارد و به بهبود بافت ویفر و بیسکویت نیز کمک می‌ کند.

اما ممکن است در طول زمان اثرات منفی بر روی صفحات ویفر داشته باشد. چربی نیز یک عامل آزاد کننده در انواع بیسکویت‌ ها است. چون موجب روانی صفحات ویفر و بیسکویت می‌ شود. امروزه روغن‌ های گیاهی بسیاری در مورد تولید بیسکویت ویفر مورد استفاده قرار می‌ گیرد که دارای ماندگاری بالا و خواص بیش تری نیز می‌ باشند.

    شیر و پودر شکر

شیر و پودر شکر به تقویت بافت و رنگ ویفر و بیسکویت کمک زیادی می‌ کنند و از طرف برخی تولید کنندگان معتقدند که در صورت استفاده از پودر شکر بیات شدن بیسکویت‌ ها به تاخیر می‌ افتد و تردی ورقه‌ های ویفر حفظ می‌ شود، اما در صورت استفاده یش‌ از حد هر دوی این مواد ممکن است چسبندگی خمیر بین صفحات بیسکوئیت ایجاد شود.

    مخمر

 مخمرها تأثیرات کمی در تولید ویفر و بیسکویت دارند اما در گذشته به‌ طور گسترده استفاده می‌ شدند. هدف از استفاده آن‌ ها نیز ایجاد طعم بهتر بوده‌ است.

انواع بیسکویت

 بیسکویت‌ ها انواع و اقسام مختلفی دارند که در زیر به معرفی چند نمونه از پرمصرف‌ ترین و معروف‌ ترین آن‌ ها می‌ پردازیم.

·         بیسکوئیت جو

جو از دیرباز تاکنون یکی از مواد غذایی بسیار مفید و حتی ترکیب دارویی برای یبوست، بیماری‌ های قلبی، اختلالات هاضمه و حتی احتمالات سرطان شناخته می‌ شده‌ است. در کاهش کلسترول نیز بسیار مؤثر است که امروزه انواع بیسکویت‌ ها نیز از این غلات پرخاصیت تولید می‌ شود.

جو دوسر به‌ عنوان یک منبع فوق‌ العاده برای ویتامین‌ هایی مانند روی، منگنز و املاح معدنی و غیره محسوب می‌ شود که خاصیت ارتجاعی پوست را نیز حفظ می‌ کند.

·         بیسکویت سبوس‌ دار

این نوع از بیسکویت‌ ها در کشورهای اروپایی به نام دایجستیو شناخته می‌ شوند که پایه تولیدی آن‌ ها آرد می‌ باشد و از طعم دهنده‌ های مصنوعی برای آن استفاده نمی‌ کنند. موادی که حاوی فیبر می‌ باشند چربی و قند کم تری جذب می‌ کنند، مانند بیسکویت‌ های سبوس‌ دار. به‌ همین دلیل است که بیسکویت‌ های سبوس‌ دار فاقد قند و چربی هستند. مزیت دیگر آن‌ ها جذب بالای آب و سیری برای طولانی‌ مدت می‌ باشد.

خرید ویفر و بیسکوئیت

 اگر علاقه زیادی به خرید ویفر و بیسکویت دارید و این خوراکی خوشمزه را یکی از میان وعده‌ های خود به حساب می‌ آورید، می‌ توانید آن را از فروشگاه اینترنتی سلامت نیز خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی سلامت ارائه‌ کننده محصولات بسیار زیادی مانند انواع نوشیدنی‌ های انرژی‌ زا، روغن‌ های گیاهی، انواع چای، نسکافه و قهوه، انواع شیرینی و شکلات، انواع ویفر و بیسکویت و غیر می‌ باشد که کلیه محصولات خود را از برندهای شناخته‌ شده و معتبر و با بالاترین کیفیت عرضه می‌ کند.

بنابراین می‌ توانید با خیال راحت این فروشگاه را به‌ عنوان مکان خرید خود انتخاب کنید. فروشگاه آنلاین سلامت مکانی امن برای خریدهای شما محسوب می‌ شود که در صورت خرید در آن‌ ها می‌ توانید در زمان صرفه‌ جویی کنید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا