استان هابرترین های کسب و کار

بهترین تولید کننده کوره صنعتی زغال در تهران

زغال صنعتی چیست؟ بهترین تولیدکنندگان زغال صنعتی کدامند؟

این نوع از زغال یکی از پرکاربرد ترین قطعات مورد نیاز در موتورهای الکتریکی می باشد. رسانایی جریان برق (الکتریسیته) این زغال سبب شده تا یکی از قطعات تشکیل دهنده تجهیزات برقی باشد. زغال صنعتی وظیفه انتقال جریان الکتریسیته بین قطعات چرخشی و ثابت موتور را بر عهده دارد. جنس این زغال از فلز نرم بوده، به همین دلیل به دیگر بخش های موتور آسیبی وارد نمی کند. همچنین با استفاده از این مدل زغال در موتور ها می توانید اثر مثبت وجود آن را بر عملکرد موتور مشاهده فرمایید. زغال صنعتی به کار برده شده در وسایل برقی در اثر کارکرد موتور مصرف شده و به اتمام می رسد.

انواع کوره زغال فشرده کدام اند؟

سازندگان زغال فشرده از دو نوع مختلف کوره برای پخت زغال استفاده می کنند که نوع کوره تاثیر بسزایی در کیفیت و سرعت تولید زغال دارد. تیغه برش زغال نیز بسته به نوع کوره پخت زغال تعیین می شود.

کوره سنتی

ساخت کوره ها به روش سنتی بدین معنا است که با استفاده از مصالح بنایی چون آجر و کاه گل یکی از روش های فراهم کردن کوره زغال فشرده می باشد. در حقیقت زغال فشرده فرآورده ای صنعتی و نوین می باشد، ولی بخش پخت آن به روش سنتی بهتر بوده و به علت کیفیت بهتر چنین زغالی، کوره های سنتی حتی بیشتر از نوع دوم که صنعتی است رواج دارند. کوره سنتی ساخته شده از مصالح ساختمانی است که می بایست دارای ابعاد و استاندارد هایی در طراحی باشد. بدین ترتیب اگر چه ساخت کوره به نظر ساده می رسد، ولی سازنده باید در ساخت کوره مخصوص زغال ماهر باشد تا مشکلی در تهیه زغال به وجود نیاید.

کوره صنعتی

نوع دیگری از کوره ها برای تولید زغال فشرده، کوره صنعتی است که از نام آن پیدا است که دستگاهی صنعتی می باشد. کوره صنعتی اتاقکی مکعبی شکل در ابعاد و اندازه های مختلف است که حرارتی غیر مستقیم برای پخته شدن بریکت ها و تشکیل زغال به وجود می آورد. کوره های صنعتی بیشتر در خط تولید هایی استفاده می شوند که دستگاه زغال ساز یا اکسترودر گیرباکسی دارند. زیرا در دستگاه گیرباکسی که از پوست گردو استفاده نمی شود، پخت زغال با کوره سنتی انجام نمی شود.

کوره سنتی بهتر است یا کوره صنعتی؟

حال که با انواع کوره های زغال ساز آشنا شدید برای انتخاب کوره زغال مناسب و اینکه کوره سنتی بهتر است یا کوره صنعتی؟ ویژگی های انواع کوره زغال را در مطالب پیش رو مطالعه کنیم.

عملکرد کوره زغال سنتی

در این نوع کوره، زغال ها با چیده شدن روی پالت یا واگن ها به درون کوره برده می شوند و دهانه و اطراف کوره با استفاده از ملات گل گرفته می شود.

و بعد با استفاده از مشعل کوره روشن می شود و زغال ها شعله ور می شوند.

برای روشن شدن نیازی به سوخت نبوده و شعله اولیه کافی است.

با آتش گرفتن بریکت ها، با گذشت ۲۴ الی ۴۸ ساعت بریکت ها پخته شده و تبدیل به زغال فشرده می شوند که با قرار گیری پالت خفه کن روی پالت زغال ها خارج می شوند.

ظرفیت کوره سنتی می تواند متغیر باشد.

عملکرد کوره زغال فشرده صنعتی

در کوره های صنعتی زغال بعد از قرار گیری زغال های خام در کوره، کوره به وسیله حرارتی که از جریان برق به وجود می آید گرم می شود.

میزان حرارت با استفاده از کنترل قابل تنظیم می باشد.

زغال ها در کوره صنعتی به در شرایط خلاء با استفاده از حرارتی که تولید شده داغ شده و پخته می شوند.

همچنین ظرفیت و اندازه کوره صنعتی می تواند متفاوت باشد.

یکی از انواع زغال صنعتی که از سیم های نازک مسی ساخته شده اند، کربن براش ها هستند. این نوع از زغال در صنایع مختلفی نظیر مهندسی برق بسیار پر کاربرد است که در ساختار آن ها از کربن و گرافیت استفاده شده است. کربن براش ها در کنار زغال های صنعتی در ساخت وسایل برقی کاربردی و قابل استفاده هستند.

کاربرد زغال گرافیتی (صنعتی)

همانطور که اشاره شد، زغال های صنعتی در تمامی وسایل الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند. در تولید تجهیزاتی همچون ماشین لباس شویی، جارو برقی، ماشین ظرف شویی، سشوار، آبمیوه گیری، تلوزیون و … زغال صنعتی نقش اساسی در برقراری جریان برق دارد. به علاوه استفاده از این نوع زغال در استاتر های اتومبیل، قطار ها، موتور به کار برده شده در ماشین های صنعتی و سایر صنایع رایج است. همچنین زغال گرافیتی در ابزار آلات برقی مانند فرز سنگ بری، دریل بتن کن، مینی فرز، فرز آهنگری، دستگاه پولیش و … مصارف بالایی دارد. عملکرد این قطعه به گونه ای است که درون موتور قرار گرفته و در عملیات برقراری جریان برق به دیگر قطعات کمک شایانی می کند.

نحوه تولید زغال صنعتی

با توجه به نکات گفته شده، زغال های صنعتی از کربن و گرافیت ساخته می شوند. بنابراین کربی که در ساختار هر یک از زغال های گرافیتی استفاده می شود بسته به نوع موتور و قدرت آن، دور موتور، ضریب مقاومت و میزان هدایت برق موتور با یک دیگر متفاوت است. در نتیجه در هر یک از تجهیزات الکتریکی از کربن مخصوصی استفاده می شود تا صدمه ای به موتور دستگاه وارد نشود. البته ترکیبات تشکیل دهنده زغال صنعتی شامل مواردی از جمله کک، دوده، پودر مس، نقره، رزین و … بوده که با توجه به مشخصات فنی دستگاه ها در ساختار زغال استفاده می شوند.

انواع زغال های صنعتی

به طور کلی زغال های صنعتی را می توان در ۵ دسته تقسیم بندی کرد که عبارتند از:

  • گرافیتی
  • گرافیت فلزی
  • زغال گرافیت کربن
  • الکتروگرافیتی
  • زغال گرافیت پیوند شده با رزین

راه اندازی خط تولید زغال صنعتی

یکی از دلایلی که سبب شده تا زغال صنعتی با استقبال زیاد افراد رو به رو شود، این است که این نوع از زغال بدون آسیب به محیط زیست و ایجاد آلودگی هوا و آب ساخته شده و از هیچ گونه تنه درخت و چوب در ساختار آن استفاده نشده است. زغال صنعتی درون کوره های صنعتی به صورت گسترده و با حجم بالا تولید می شوند. در نتیجه نیازی به سوخت و سوز چوب در فضای آزاد نیست. از طرفی دیگر خبری از گاز های ناشی از سوختن چوب به هنگام تولید زغال نیست. این نوع زغال با دستگاه برش زغال به راحتی در ابعاد مختلف برش می خورد.

این کوره ها در راستای تکنولوژی روز به روز پیشرفته تر شده و حتی از سیستم هایی برخوردار بوده که مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می دهد. راه اندازی خط تولید زغال صنعتی بسیار سود آور بوده و با سرمایه ای اندک انجام می شود.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا