ورزشی

عملکرد ضعیف آزادکاران در چرخه اعمال می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره عملکرد تیم ملی در مسابقات بین‌المللی اظهار داشت: سه هدف جهت اعزام دو تیم در جام‌های یاشاردوغو و دانکلوف داشتیم، یک، به نوعی با اعزام جوانان به این رقابت‌ها یک پشتوانه سازی برای آینده کشتی انجام داده باشیم. دو، محک زدن کشتی گیرانی که قرار است در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شوند که یک میدان تدارکاتی برای آنها بود. سه، انتخابی بین برخی از اوزان را نیز داشتیم.

وی افزود: جام دانکلوف از لحاظ کیفیتی سطح پایینی داشت اما از لحاظ روحی برای کشتی گیران ما خیلی مفید بود و صد در صد به آینده کشتی کمک خواهد کرد. همچنین در کنار ارزیابی کشتی گیران، کادر فنی را مورد سنجش قرار دادیم، که به طور کلی از عملکرد همه مربیان رضایت کافی را داشتیم.

کاوه با اشاره به اینکه عملکرد نفرات اعزامی به جام یاشاردوغو را می‌توان به سه گروه دسته بندی کرد، گفت: گروه اول کشتی گیران جوان ما با توجه به اینکه به ویروس مبتلا شده بودند و با کم کردن وزن این ویروس به آنها غالب شده بود، خیلی ضعیف ظاهر شدند. گروه دوم کشتی گیرانی که قهرمان کشور شده بودند و در میادین بزرگ حاضر شده بودند عملکرد خوبی نداشتند و حتماً این موضوع در چرخه لحاظ خواهد شد. گروه سوم کشتی گیرانی که در حد و اندازه‌های خود ظاهر شدند و به آن خودباوری رسیدند و شناخت ما نیز نسبت به آنها بیشتر شد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد عنوان کرد: چندین سال است که در جام یاشاردوغو حضور پیدا می‌کنم اما با قاطعیت می‌توان گفت یکی از برترین مسابقاتی که یاشاردوغو به خود دیده، امسال بود. جایی که تیم‌های آمریکا، قرقیزستان، قزاقستان، مغولستان، مولداوی و … در هر وزن با چند کشتی گیر شرکت کرده بودند همچنین در کنار آنها کشتی گیران روس نیز حضور داشتند که روی هم رفته میدان خیلی خوبی برای کشتی گیران بود.

وی با بیان اینکه اردوی بعدی از ۲۵ اسفندماه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و در کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف اصلی ما برای مسابقات کسب سهمیه است و قرار است در سه وزن ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم که کسب سهمیه نکردیم در این رقابت‌ها شرکت کنیم تا پس از آن یک برنامه ریزی خوب برای المپیک داشته باشیم.

کاوه در پایان گفت: لشگری از قبل و با هماهنگی بنده و فدراسیون کشتی به مرخصی رفته و از اردوی بعد در کنار تیم خواهد بود.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا