ورزشی

کسب یک مدال طلا و سه برنز توسط آزادکاران در روز نخست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مسابقات پنج وزن اول کشتی آزاد قهرمانی مسابقات قهرمانی جوانان جهان روزهای 24 و 25 مردادماه در صوفیه بلغارستان برگزار شد و در پایان سبحان یاری در وزن 79 کیلوگرم و احمد محمدنژاد جوان در وزن 57 کیلوگرم حسین را شکست دادند. آقا محمد آنها در وزن 70 کیلوگرم مدال برنز و در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا کسب کردند.

در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد در دور نخست مقابل سیمون پریدون ایتالیایی با نتیجه 5 بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر 5 مغلوب جوری ولک آمریکایی شد و با توجه به حضور حریفش در فینال وارد تیم بازنده شد. در این تیم محمدنژاد جوان با نتیجه 11 بر صفر عزیزبک نائیموف از ازبکستان را شکست داد و به رده بندی پایان داد. وی در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر مقابل لوکا گینگیلیا از گرجستان به مدال برنز دست یافت.

محمدرضا شاکری پس از شکست در دور نخست در وزن 65 کیلوگرم، در دور دوم با نتیجه 14 بر 3 محمد بکتمیروف از اتریش را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر 5 مغلوب رابرت کورنلا آمریکایی شد.

در وزن 70 کیلوگرم حسین محمد آقایی در دور نخست با نتیجه 3 بر یک ازبکستان کولداشیو بجیجان را شکست داد. وی در دور دوم مارسل ناگی از مجارستان را 14 بر 4 شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 7 مغلوب میشل مسنبرینک آمریکایی شد و چون این کشتی گیر در دیدار پایانی حضور داشت، نماینده کشورمان به مصاف تیم بازنده رفت. در این بخش محمد آقایی با نتیجه 12 بر 2 خانات کریمبکوف قرقیزستان را شکست داد و وارد لشگر شد. وی در این دیدار با شکست ۵ بر ۲ هایک پاپیکیان از ارمنستان به مدال برنز دست یافت.

در وزن 79 کیلوگرم پس از فرود در دور اول، سبحان یاری در دور دوم با نتیجه 6 بر یک بردیو تامپسون از آمریکا را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی اویج بکیر از ترکیه را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله اوتاری آدیشویلی از گرجستان را با نتیجه 9 بر 6 شکست داد و به فینال راه یافت. یاری در این دیدار با شکست ۵ بر صفر مشک ماکراتچیان از ارمنستان به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا با نتیجه 11 بر صفر تویوکی هامادا از ژاپن را شکست داد. وی در مرحله بعد و یک چهارم نهایی زلیم خان موسیکنوف از قزاقستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. آذرپیرا در این مرحله با نتیجه 6 بر 4 مغلوب رفعت گیداک از ترکیه شد و راهی مرحله گروهی شد. وی در این دیدار با غلبه بر شمشیربازی دیوید مچدلیز از اوکراین با نتیجه 5 بر یک به مدال برنز دست یافت.

57 کیلوگرم: 1- جوری ولک (ایالات متحده آمریکا) 2- مری بازاربایف (قزاقستان) 3- احمد محمدنژاد جوان (ایران) و آبیشک داکا (هند)
65 کیلوگرم: 1- امیدجان جلالوف (ازبکستان) 2- زیرادین بایراموف (آذربایجان) 3- آئویاگی یوشینوسوکه (ژاپن) و سوجیت (هند) … 9- محمدرضا شاکری (ایران)
70 کیلوگرم: 1- کنان هیبتف (آذربایجان) 2- میشل مسینبرینک (آمریکا) 3- حسین محمد آقائی (ایران) و مولایم یاداو (هند)
79 کیلوگرم: 1- سبحان یاری (ایران) 2- موشک ماکراتچیان (ارمنستان) 3- اوتاری آداشویلی (گرجستان) و محمد عبدالایف (قرقیزستان)
97 کیلوگرم: 1- بنجامین کوتر (آمریکا) 2- رفعت گیداک (ترکیه) 3- امیرعلی آذرپیرا (ایران) و نیرج (هند)

در پایان روز نخست، تیم آمریکا با 84 امتیاز در رده اول و ایران با 74 امتیاز در رده دوم قرار گرفتند و هند، آذربایجان، گرجستان و ترکیه در رده های سوم تا ششم قرار گرفتند. با 60، 55، 45 و 42 امتیاز.

دکمه بازگشت به بالا