برترین های کسب و کارعمومی

آیا برد سوخته لباسشویی تعمیر می شود؟

لباسشویی را تعمیر کرد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید خدمت شما عرض کنیم سوختگی برد ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که در ادامه بیشتر بررسی می کنیم. اما قابلیت تعمیر سوختگی برد باید توسط تکنسین های حرفه ای بررسی شود، تا میزان سوختگی و خرابی آن مشخص شود. در اکثر مواقع برد سوخته قابل تعمیر نمی باشد، اما موارد نادری هم وجود دارد که ممکن است به دلیل اتصالی های ضعیف یا خرابی های کم سوختگی، برد قابل تعمیر می شود.

چرا برد لباسشویی می سوزد؟

یکی از مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی، برد است. به وسیله برد روی دستگاه می توان آپشن های بیشتری برای شستشو داشته باشیم و تنظیمات پیشرفته تری را اعمال کنیم. خرابی و یا سوختگی برد ماشین لباسشویی باعث از کار افتادن کلی دستگاه و روشن نشدن آن می شود. برد ماشین لباسشویی با تمامی قطعات ماشین لباسشویی ارتباط دارد و دستورات لازم برای اجرای عملیات و برنامه های شستشو را به سایر قطعات می رساند.

نوسانات برق، نفوذ آب به برد، محل گرم و مرطوب دستگاه، استفاده نامناسب از ماشین لباسشویی، استفاده بیش از حد و طولانی مدت از لباسشویی، عمر و سن زیاد لباسشویی و ریختن لباس بیش از ظرفیت دستگاه می تواند از دلایل سوختگی برد ماشین لباسشویی باشد.

هر یک از این عوامل میتواند به تنهایی باعث از کار افتادن و خرابی و سوختگی برد ماشین لباسشویی شود. برای افزایش طول عمر مفید لباسشویی حتما آن را در جای خشک و خنک نصب کنید، از لباسشویی با توجه به ظرفیت آن استفاده کنید و با استفاده از محافظ های برق نوسانات برق را کاهش دهید.

آیا برد لباسشویی تعمیر می شود؟

برد یک بخش الکترونیکی از ماشین لباسشویی است که در زمان آسیب دیدن، برخی از قطعات آن مانند دیود، خازن و مقاومت خراب می‌شوند. در شرایط نوسانات شدید برقی، ممکن است برخی از مقاومت‌ها و خازن‌های داخل ماشین لباسشویی آسیب ببینند و نیاز به تعویض داشته باشند. اگرچه در برخی مواقع، تعداد قطعات آسیب‌دیده ممکن است به حدی زیاد باشد که تعویض کامل برد مقرون به صرفه‌تر به نظر بیاید. همچنین، در بعضی موارد، خرابی برد ناشی از قطعات نیست، بلکه خود صفحه آن آسیب دیده است و نیاز به تعمیر دارد. در این صورت، بهتر است که کل برد تعویض شود.

بررسی و تشخیص تعویض یا تعمیر برد ماشین لباسشویی بستگی به نظر تعمیرکار دارد. اگر با تعمیرکار متخصص مراجعه کنید، احتمالاً او با دقت بررسی می‌کند و اگر تعویض قطعات مورد نیاز باشد، به شما توصیه می‌کند. از این رو، بهتر است که برای تعمیر برد ماشین لباسشویی به سراغ مراکز معتبر و نمایندگی‌های مجاز این برند بروید.

چطوری بفهمیم برد لباسشویی سالم است؟

برای چک کردن سالم بودن برد ماشین لباسشویی، دو راهکار داریم که هرکدام را می‌توانید جداگانه تست کنید. برای اطمینان از سالم بودن برد لباسشویی با تکنسین ها و نمایندگی های معتبر تعمیرات لباسشویی و لوازم خانگی تماس بگیرید و اینکار را به آن ها بسپارید. یا اینکه می توانید برد لباسشویی را ریست کنید و از سلامت آن مطمئن شوید. ما در ادامه برای مثال ریست کردن برد لباسشویی ال جی را بررسی می کنیم:

برای ریست کردن برد، ابتدا ماشین رو خاموش کنید. برنامه را روی حالت “Cotton” بذارید و دستورش را به ماشین بدهید که روشن شود.. بلافاصله بعد از روشن شدن، یک بار دکمه “Temp” یا “Speed Spin” رو فشار دهید. حالا یک بار هم دکمه “Level Water” یا “Function” را فشار دهید. با این کار، T01 روی صفحه نمایش ماشین ظاهر می شود و وقتی T02 می شود، دکمه Start  را بزنید. بعد از فشار دادن دکمه  Start، عبارت ELT روی صفحه نمایش داده می شود. حالا باید دکمه RESET ماشین لباسشویی ال‌جی را فشار دهید. یک پیغام روی صفحه نمایش داده می شود که با فشار دادن دکمه Temp به مدت 5 ثانیه پاک می شود.

 با پیش بردن این مراحل، برد ماشین لباسشویی ال جی ریست می شود. در صورتیکه مشکل شما برطرف نشد و در استفاده از برد با مشکل روبرو شدید، احتمال اینکه باید برد را عوض کنید زیاد است. اما برای اطمینان بیشتر بهتر است با تکنسین های حرفه ای در تماس باشید.

علائم سوختن برد الکتریکی ماشین لباسشویی

  • روشن نشدن ماشین لباسشویی
  • روشن نشدن پنل دستگاه
  • توقف ناگهانی دستگاه
  • برق داشتن بدنه
  • نمایش ارور بر روی دیسپلی دستگاه
  • تخلیه نکردن آب
  • کار نکردن دکمه های پنل
  • سایر موارد

نتیجه گیری

در این مقاله به طور جامع به بررسی علت سوختن برد لباسشویی می‌پردازیم و آیا اینکه برد لباسشویی سوخته تعمیر می شود یا خیر. سوختگی برد لباسشویی عموما به دلیل نوسانات برق، استفاده زیاد از مواد شوینده و کارکرد طولانی مدت از لباسشویی می‌باشد.

به یاد داشته باشید که تعویض برد ماشین لباسشویی باید توسط تعمیرکار ماهر انجام شود. کارشناسان فنی مشهد تعمیر در اسرع وقت به محل شما می‌آیند و لباسشویی شما را در سریع‌ترین زمان ممکن تعمیر می‌کنند. ما در تلاشیم تا خدمات خود را در تمامی مناطق شهر گسترش دهیم و رضایت خاطر شما عزیزان را جلب نماییم.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا