ورزشی

حسن رنگرز: تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی کار سختی دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین، درباره وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی در آستانه مسابقات جهانی گفت: نزدیک به ۱۰ اردوی آمادگی خوب برای حضور در مسابقات جهانی پشت سر گذاشتیم. کشتی‌گیران همچنان در اردوی تیم ملی هستند که آخرین اردوی قبل از اعزام محسوب می‌شود. اردوی تیم ملی در شیراز به مدت ۱۰ روز برگزار شد. یک سفر بین اردویی هم کشتی‌گیران به شهرستان نوشهر رفتند که چند روزی استراحت کنند.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت همه کشتی‌گیران خوب است، اما تغییر تقویم مسابقات از سوی شورای المپیک آسیا کار را برای ما سخت کرد، به این دلیل که کشتی‎ گیران سه وزن باید هم در مسابقات جهانی و هم بازی‌های آسیایی شرکت کنند. البته این شرایط برای کشورهای آسیایی یکسان است، اما به هر حال نزدیکی این دو رویداد کیفیت فنی مسابقات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سرمربی تیم کشتی فرنگی تأکید کرد: ای کاش شورای المپیک آسیا تغییرات منطقی را در زمان بندی رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی لحاظ می کردند. ما پس از مسابقات بلافاصله به ایران برمی‌گردیم و سه روز بعد باید راهی هانگژو شویم. بعد مسافت کشتی‌گیران را اذیت می‌کند. فکر می‌کنم به خاطر این جابه جایی مسابقات، مکاتباتی صورت گرفته اما از نتیجه آن اطلاعی ندارم.

رنگرز در مورد کسب شانس قهرمانی در مسابقات جهانی اظهار داشت: تیم سال گذشته چهارم دنیا شد و ۳۰ امتیاز با تیم سوم اختلاف داشته است. سال گذشته تیم کشتی فرنگی تنها موفق به کسب دو نقره و یک برنز در مسابقات جهانی شد و از کسب مدال طلا بازماند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی با تأکید بر اینکه این دوره از رقابت‌های جهانی سخت تر از گذشته است، عنوان کرد: امسال مسابقات جهانی به مراتب سخت‌تر از سال گذشته است چرا که روس‌ها و کوبایی‌ها برخلاف دوره پیش، امسال در مسابقات حضور دارند. از همه مهم‌تر مسابقات جهانی این دوره رقابت‌های کسب سهمیه المپیک است و با رقابت‌های سال گذشته قابل مقایسه نیست. کشتی‌گیران ما بسیار شایسته و لایق هستند اما کار خیلی سخت است.

حسن رنگرز: تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی کار سختی دارد

رنگرز گفت: کادرفنی جدید هم فرصت زیادی در اختیار نداشت. برای شکل‌گیری یک تیم، کادرفنی باید چهار سال فرصت در اختیار داشته باشد. از زمانی که هدایت تیم ملی را برعهده گرفتم بلافاصله درگیر مسابقات امیدهای جهان و جام جهانی شدیم. پس از آن هم چرخه انتخابی تیم ملی را مستقر کردیم. بنابراین فرصت آن چنان که مطلوب ما بود پیش نرفت.

سرمربی تیم ملی فرنگی در واکنش به پاداش فدراسیون کشتی به مدال‌آوران جهانی عنوان کرد: دبیر کار بسیار ارزشمندی انجام داد. این پاداش‌ها انگیزه ملی‌پوشان را دو برابر می‌کند. در شروع هر مسابقه هر چقدر بسته‌های حمایتی از سوی نهادهایی مانند کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون مصوب شود قطعاً آن‌ها با انگیزه روی تشک می‌روند.

رنگرز در مورد وضعیت گرایی و سایر کشتی‌گیران گفت: خوشبختانه هیچ یک از کشتی‌گیران مصدومیت ندارند. گرایی هم طبق جدول زمان بندی شرایط کاهش وزنش را پیگیری می‌کند و شرایط بسیار خوبی هم دارد.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا