اقتصادی

تولید انبوه CD و DVD با پوشش نانومتری

یکی از شرکت های فناوری در تولید دیسک های همه کاره دیجیتال با پوشش نانومتر موفق بوده است.

با توجه به ESA یکی از شرکت های فناوری در تولید سی دی و دی وی دی نقش دارد. ماده اصلی هر دیسک یک قسمت پلاستیکی ساخته شده از پلی کربنات است.

لین

برای تولید CD و DVD ، ذرات پلی کربنات سپس در سرنگ ها رها می شوند و در دمای 350 درجه ذوب و قالب می شوند. در داخل قالب یک صفحه نیکل آنلاین شده قرار دارد که به آن تمبر می گویند. در این صفحه سوراخهایی در مواد اولیه پلی کربنات ایجاد شده و اطلاعات اصلی در مورد محصولات پلی کربنات ثبت می شود.

در مواد اولیه از محلول شیمیایی به نام dye برای ذخیره اطلاعات استفاده می شود و در مرحله بعد در کمتر از 2 ثانیه و با ضخامت 60 تا 80 nm یک پوشش فلزی روی سطح پلاسما تشکیل می شود. سنگ آهن در مواد اولیه ، محصولات نقره و آلومینیوم. در مرحله بعدی ، یک پوشش محافظ بر روی فلز قرار می گیرد و دیسک ها آنلاین و موم شده ، آنلاین و موم شده و به بازار عرضه می شوند.

مهمترین نکته برای خواندن اطلاعات مربوط به لایه فلزی هر دیسک ، بازتاب پذیری بالای آن به دلیل ضخامت کم آلومینیوم و نقره است که علاوه بر افزایش کارایی ، هزینه های تولید را نیز کاهش می دهد.

قیمت پایین و همزمان کیفیت محصولات این شرکت را با محصولات خارجی و حتی محصولات چینی قابل رقابت کرده است. اثبات رقابت این شرکت به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود.

طبق گفته های دفتر مرکزی نانو ، در بخش صادرات محصولات این شرکت به اروپا ، خاور دور ، ایتالیا ، لهستان ، اسلوونی ، ترکیه ، سنگاپور ، هند ، امارات متحده عربی ، مالزی ، پاکستان و افغانستان صادر می شود. . تولید سالانه این شرکت 100 میلیون دیسک در سال و فروش سالانه آن بیش از 2000 میلیارد ریال است.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا