اقتصادی

قرارداد تولید ۵۰ دستگاه گریدر ۱۸۰D۱ در هپکو عملیاتی شد

دانا نیوز/مرکزی مدیرعامل شرکت هپکوی اراک گفت: قرارداد تولید ۵۰ دستگاه گریدر ۱۸۰D۱ به سفارش سازمان راهداری کشور در هپکو عملیاتی شد.

علیرضا کاظمی در گفت و گو با دانا نیوز، با اشاره به تحویل سری آخر سفارش و قرارداد سازمان راهداری کشور توسط هپکو، اظهار کرد: نیمه سال ۱۴۰۰ قرارداد تولید ۵۰ دستگاه گریدر HG۱۸۰ D۱ به عنوان یکی از کلیدی ترین محصولات اختصاصی هپکو بین سازمان راهداری کشور و این شرکت منعقد شد که طی هفته جاری آخرین سری از این سفارش تولید و تحویل شد.

وی با اشاره به اینکه این گریدر بیشترین عمق ساخت داخل را دارد، افزود: بخشی از مجموعه ها و قطعات اصلی این گریدر اروپایی است که متاسفانه در تامین و واردات این قطعات قدری با چالش روبرو بودیم و این امر باعث تاخیر در تولید و تحویل این سفارش شد، اما در نهایت با تلاش تیم مدیریتی و بازرگانی شرکت و با توجه به پیچیدگی ساخت این محصول، در نهایت سفارش انجام و تحویل سازمان راهداری کشور شد.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت هپکو مدت زیادی را در رکود و چالش به سر برد، بسیاری از افراد انتظار نداشتند که این تعداد گریدر با چنین پیچیدگی و تنوع در قطعات و تکنولوژی بالا تولید و سفارش به شکل کامل انجام شود، اما با تلاش بسیار کار انجام شد و امروز با تحویل این سفارش به سازمان راهداری کشور، تمامی استان ها این گریدر را در اختیار دارند.

وی با تاکید بر اینکه گریدر ۱۸۰D۱  یکی از بهترین محصولات قابل رقابت شرکت هپکو محسوب می شود، افزود: در جریان سیل و رانش زمین که اخیرا اتفاق افتاد یکی از گریدرهای شرکت هپکو چندین روز بدون وقفه کار کرد و حتی اپراتور ماشین از کیفیت کار متعجب بود، این مسئله نشان می دهد که محصولات هپکو با تکنولوژی بسیار بالا تولید می شود و این کیفیت افتخاری برای این شرکت به شمار می رود.

مدیرعامل هپکوی اراک با بیان اینکه تولید این سفارش حدود ۱.۵ سال به دلیل چالش در تامین نیازهای خارجی زمان برد، گفت: در بازدید سال گذشته مرحوم رستم قاسمی وزیر وقت راه و شهرسازی، اعلام کرد که اگر هپکو این ۵۰ دستگاه گریدر را تحویل دهد، تولید ۶۰۰ دستگاه انواع محصولات این شرکت را سفارش خواهیم داد و انتظار می رود که امروز وزارت راه و شهرسازی به این قول جامه عمل بپوشاند و شاهد عقد قراردادهای جدید با وزارت راه و شهرسازی باشیم؛ البته تا امروز مذاکراتی صورت گرفته و درخواست هایی نیز از سوی وزارتخانه مطرح شده که در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: این شرکت تولید ۶۰ دستگاه لودر به سفارش سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور را نیز اجرایی کرد که یکی از قراردادهای خوب هپکو در ماه های اخیر به شمار می رفت و کار و تعهد به موقع عملیاتی شد. در حال حاضر با شرکت های خصوصی، معادن و بنیاد مسکن نیز قراردادهایی منعقد شده که کار در جریان است.

کاظمی بیان کرد: شرکت هپکو محصولات زیادی را در دست تولید دارد، اما با مشکل نقدینگی، سرمایه در گردش و تخصیص ارز روبروست که باید این تنگناها رفع شود تا تولید همچنان جریان داشته باشد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا