اقتصادی

تولید دستگاه پالس اکسیمتر رومیزی توسط دانش‌بنیان‌ها

یک شرکت دانش بنیان مستقر در استان کراسنودار رضوی با دریافت نمونه ملزومات از صندوق تحقیقات و فناوری سلامت شمال و تامین بخشی از هزینه تولید موفق به تولید پالس اکسی متر رومیزی شده است.

به گزارش دانا نیوز ابوالفاضل شورورزی از اعضای هیئت مدیره این شرکت گفت: پالس اکسی متر رومیزی دستگاهی است که می تواند سرعت اکسیژن در رگ ها و ضربان قلب در دقیقه را اندازه گیری کند. این دستگاه میزان مولکول های هموگلوبین مخلوط شده با اکسیژن را اندازه گیری کرده و به صورت درصدی می دهد که در حالت عادی بین 95 تا 97 درصد است.

شورورزی از مزایای این دستگاه با دقت بالا و قابلیت رقابت با نمونه های خارجی برخوردار است و تمامی مراحل ساخت این دستگاه توسط این شرکت انجام می شود و نسبت به همان محصولات خارجی مقرون به صرفه تر است.

یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت مراکز درمانی و بیمارستان های کشور را به عنوان بازار این محصول معرفی خواهد کرد. این محصول به دلیل طراحی ساده قابل استفاده در منزل نیز می باشد، نسخه خانگی این محصول در حال حاضر توسط این شرکت در حال توسعه بوده و در بازار داخلی موجود می باشد.

به گفته شورورزی، برای تولید و عرضه تجهیزات پالس اکسیمتر رومیزی از موسسه نمونه اولیه اعتباری صندوق سلامت ایمن سامان استفاده کرده ایم. به موقع.

حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق سلامت سامان گفت: این شرکت دانمارکی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی حضور فعال دارد و تاکنون موفق به تولید دو محصول دانمارکی با کنتور گاز خالص (به عنوان یک نوآوری تجاری) و دسکتاپ پالس اکسی متر شده است. ” و برای هر دو محصول از صندوق سلامت ثامن تسهیلات اخذ کرده است.

به گفته فرهادی، دستگاه اسیلوسکوپ رومیزی تولید شده توسط این شرکت دارای مجوز از اداره بین المللی تجهیزات پزشکی ایران (IMED) می باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا