اقتصادی

صید ۳ طلای ناب توسط داوودی در هاوانا

مسابقات وزنه‌برداری گزینشی المپیک

نماینده فوق سنگین ایران در مسابقات وزنه برداری گزینشی المپیک در کوبا به عنوان نخست دست یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در روز پایانی مسابقات وزنه‌برداری جایزه بزرگ در کوبا علی داوودی به عنوان نماینده کشورمان در دسته فوق سنگین به روی تخته رفت و با ۸ ورزشکار دیگر به رقابت پرداخت و در پایان با مجموع ۴۴۱ کیلوگرم به ۳ نشان طلا دست یافت. ورزشکار کلمبیا هم تنها به وزن کشی بسنده کرد.

او در حرکت یکضرب وزنه‌های ۱۹۵ و ۲۰۳ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت دوم خود هم موفق به مهار وزنه ۲۰۳ کیلوگرمی نشد.

وی همچنین با مهار وزنه ۲۰۳ کیلوکرم، ضمن ثبت بهترین رکورد شخصی خود در این حرکت، با اختلاف ۲۲ کیلوگرم، از حریف بلاروس خود در صدر ایستاد و مدال طلای یکضرب دسته فوق سنگین را از آن خود کرد.

داوودی در حرکات دوضرب هم در ابتدا موفق به مهار وزنه ۲۳۸ کیلوگرم شد. اما در ادامه نتوانست وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را در زمان‌قیچی زدن بالای سر ببرد و آن را انداخت. در حرکت پایانی هم بار دیگر این وزنه را انداخت و با همان ۲۳۸ کیلوگرم به کار خود پایان داد‌.

این در شرایطی است که رسول معتمدی دیگر نماینده کشورمان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران برای اینکه بتواند در رقابت‌های المپیک حضور داشته باشد در رقابت‌های جایزه بزرگ هاوانا تنها وزن‌کشی کرد.

حسب قوانین اعلام شده برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، حضور در حداقل ۳ رویداد از مجموع پنج مسابقه (جهانی کلمبیا، آسیایی کره جنوبی، گرند پری کوبا، قطر کاپ و آسیایی ازبکستان) برای افرادی که قصد کسب سهمیه المپیک دارند، الزامی است.

 

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا