ورزشی

دختران وزنه‌بردار ایران زیر ذره‌بین خارجی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

فاطمه کشاورز در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره جنوبی توانست مدال دوضرب و مجموع دسته ۶۴ کیلوگرم را بگیرد. کشاورز بعد از الهام حسینی دومین وزنه بردار زن ایرانی است که در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال شده است.

سایت Inside the games در مطلبی در مورد پیشرفت وزنه برداری زنان ایران نوشت: فاطمه کشاورز با رکورد ۸۵ یک ضرب، ۱۰۹ دوضرب  و مجموع ۱۹۴ کیلوگرم سوم شد و دومین زن ایرانی است که موفق به کسب مدال قاره ای شده است. الهام حسینی که سال گذشته قهرمان آسیا شد، در سالن حضور داشت و فاطمه کشاورز ۱۸ ساله را تشویق کرد.

وزنه برداری زنان ایران از ۲۰۱۸ شروع به فعالیت کرد و مسیر برای آنها دشوار بود اما محبوبیت وزنه برداری در بین زنان ایران رو به افزایش است و مسابقات قهرمانی کشور زنان که اخیرا برگزار شد، نزدیک به ۳۰۰ شرکت کننده داشت. ۱۱۰ شرکت کننده در جوانان ۶۰  شرکت کننده در نوجوانان و ۱۲۰  شرکت کننده در بزرگسال داشته است.

سجاد انوشیروانی، رییس فدراسیون وزنه برداری با انتصاب کوروش باقری به عنوان مربی نشان داد که چقدر تیم بانوان را جدی می گیرد. باقری، قهرمان سابق جهان سرمربی تیم مردان بود که سه مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن را کسب کرد.

انوشیروانی گفت: در تیم ملی بانوان ۱۰ وزنه بردار جوان، ۱۰ وزنه بردار نوجوان و هشت وزنه بردار بزرگسال خوب داریم. آنها به زمان بیشتری برای پیشرفت نیاز دارند و من فکر می کنم بعد از یک سال می توانیم بیشتر در مورد نتایج خود صحبت کنیم.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا