ورزشی

طلای جهان و المپیک برای تالاخادزه است

آفتاب‌‌نیوز :

حسین رضازاده عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری در حاشیه رکوردگیری تیم ملی بزرگسالان برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، درباره شرایط این رشته گفت: امروز رکوردگیری بچه‌های تیم ملی بزرگسالان برای اعزام به قهرمانی آسیا بود و با صلاحدید کادر فنی و کمیته فنی نفرات اعزامی به این رقابت ها مشخص خواهند شد.

عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری درباره شرایط فدراسیون خاطرنشان کرد: رفته رفته شرایط بهتر می شود. یک مقدار از پایه مشکل داشتیم اما با آمدن آقایان انوشیروانی و سلیمی، همه ما تلاش می‌کنیم وزنه‌برداری را به روزهای اوج خود برسانیم. یک مقدار مشکل وزنه بردار شش دانگ داریم و وزارت ورزش و کمیته المپیک باید کمک کنند تا وزنه‌برداری به شرایط مطلوب خود برسد. رییس فدراسیون و کادر فنی شبانه روز تلاش می کنند تا به این هدف برسیم. امسال چند مسابقه کسب سهمیه المپیک داریم و ان‌شاءالله بچه ها هم مدال و هم سهمیه‌های لازم را کسب کنند.

وی درباره عملکرد کیانوش رستمی در این مسابقات که در حد انتظار ظاهر نشد، گفت: کیانوش قهرمان جهان و المپیک و رکورددار جهان بوده است و در مسابقات جهانی کلمبیا هم مدال گرفت. او بخاطر شرایط سنی که دارد یک‌ مقدار شرایطش ویژه است اما در حال تلاش و تمرین است تا به شرایط مطلوب برسد.

رضازاده در پاسخ به این سوال که چه کمکی به کادر فنی تیم ملی خواهد داشت، گفت: نفرات مدال آور در کادر فنی حضور دارند و هر امکاناتی هم که کادر فنی خواسته فدراسیون مهیا کرده است تا ان‌شاءالله این کمک ها باعث شود بچه ها و کادر فنی با خیال راحت در مسابقات حاضر شوند.

وی درباره عملکرد بی نظیر لاشا تالاخادزه گرجستانی در رقابتهای قهرمانی اروپا، خاطرنشان کرد: رکوردهای او بالاست. او قهرمان جهان و المپیک است. یک ضرب او استثنایی بود و چند سال پیش هم این رکوردها را تکرار کرده بود. فکر می کنم اگر آسیب نبیند مدال طلای جهان و المپیک حتما به او می رسد. ما هم ۳ فوق سنگین داریم. داودی هم نایب قهرمان المپیک ماست که در حال تمرین است تا رکوردهایش را به این قهرمان برساند. فدراسیون هم حمایت می کند تا بچه ها رکوردهایشان را بالا بیاورند.

وی درباره وضعیت سبک وزن های تیم ملی، گفت: ما همیشه در کنار تیم ملی ورزشکاران سبک وزن هم داشتیم و نفراتی مثل قشقایی و بهروزی نزدیک مدال هم شدند. ما در میان‌وزن و اوزان بالا قوی هستیم اما در اوزان سبک هم کار می شود و فدراسیون دوست دارد در سبک وزن هم مدال بگیریم. ان‌شاءالله با تمریناتشان به مدال برسند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا