بین الملل

سفیر روسیه: فرانسه درباره حضور مزدورانش در اوکراین پاسخگو باشد

سفیر روسیه در پاریس با اشاره به حضور مزدوران فرانسوی در اوکراین گفت، موضوع اقدامات احتمالی در مورد دارایی‌های فرانسه در روسیه، در صورتی که اتحادیه اروپا از درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه استفاده کند، هنوز در حال بررسی است.

به گزارش دانا نیوز، این گفته‌ها از سوی «الکسی مشکوف» سفیر روسیه در پاریس پس از آن مطرح شد که دولت فرانسه اخیرا از ایده استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع اوکراین حمایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در پاسخ به اینکه آیا دارایی‌های فرانسه در روسیه نیز در اقدامی تلافی‌جویانه مورد استفاده دولت مسکو قرار می‌گیرد یا خیر، گفت: فرانسه یک سرمایه‌گذار مستقیم در اقتصاد روسیه بوده است.

سفیر روسیه در پاریس ادامه داد: این موضوع همچنان در حال بررسی است. سه سال پیش، فرانسوی‌ها به طور فعال در همه رویدادها گفتند که پاریس در حال تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار مستقیم کلیدی است، سرمایه‌گذاری‌های مستقیم کلیدی در اقتصاد روسیه از فرانسه می‌آید.

این دیپلمات روس با اشاره به درخواست دوما از مجمع ملی فرانسه برای ادای توضیحاتی درباره حضور مزدوران این کشور در جنگ اوکراین گفت که روسیه بی‌پاسخ مانده است. او گفت: از طرف فرانسوی هنوز درباره این سوال، پاسخی دریافت نکرده‌ایم. آنها درخواست ما را دریافت کرده و هنوز جوابی نداده‌اند.

وی ادامه داد: پاریس حضور مزدورانش در جنگ اوکراین را رد می‌کند. ما به دنبال توضیحاتی از سوی آنها هستیم. پاریس آنها را داوطلب می‌داند چون مزدوری در فرانسه، جرم است.

سفیر روسیه در پاریس خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در فرانسه، طبق قانون، مزدور شدن جرم است، بنابراین تشخیص اینکه فرانسوی‌ها بدون هیچ مانعی مزدور می‌شوند، قطعا برای مقامات رسمی مشکل ایجاد می‌کند. گرچه آنها در تلاش برای یافتن انواع مختلفی از توضیحات هستند، مانند «سباستین لکورنو»، وزیر دفاع فرانسه که گفته بود، فرانسه یک کشور دموکراتیک است و او نمی‌تواند شهروندان فرانسوی را از سفر به اوکراین منع کند.

وی افزود: این استدلال‌ها مضحک هستند چون آنها با یونیفورم رسمی فرانسوی مبارزه نمی‌کنند.

وزیر دفاع فرانسه به تازگی اذعان کرد که برخی از اتباع فرانسوی در واقع برای جنگیدن در ارتش اوکراین نام‌نویسی کرده‌اند. این با ادعای قبلی وزارت خارجه فرانسه مبنی بر اینکه پاریس هیچ مزدوری در کی‌یف یا هیچ جای دیگر ندارد، در تضاد است.

اواسط ژانویه ارتش روسیه اعلام کرد بیش از ۶۰ مبارز خارجی را در حمله‌ای دقیق به خارکف کشته است که بیشتر آنها فرانسوی‌زبان بودند. مقامات محلی اوکراین روایت‌های متناقضی از آنچه اتفاق افتاده، ارائه کردند. بعدا وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد که «فرانسه هیچ مزدوری، نه در اوکراین و نه در جاهای دیگر» ندارد. با این حال، سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه در گفت‌وگو با شبکه خبری LCI اعتراف کرد که این اظهارات درست نیست.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا