علمی و پزشکی

فضانوردان ناسا با کپسول “دراگن” به زمین باز گشتند

موفقیت اولین مأموریت فضایی XX ناسا باعث امیدواری به فضای انسان شده است.

این مأموریت که به Dimo-2 معروف است ، از تاریخ 30 ماه مه با داگلاس G. هورلی و رابرت ال بنکن آغاز می شود. وی پس از طی بیش از دو ماه در ایستگاه فضایی بین المللی ، با موفقیت در خلیج مکزیک فرود آمد.

لین

جیم بردندونستون پس از فرود اژدها گفت: “امروز یک پیروزی بزرگ است ، اما این آغاز است.”

وی گفت: “ما در حال ورود به فضاپیمای جدید بشری هستیم.” ناسا دیگر تنها مالک و مجری تمام سخت افزارها نیست.

رئیس جمهور ناسا افزود: “ما قصد داریم یکی از مشتریان بازار تجاری پروازهای کم پرواز باشد.

بهنکن ، یکی از مبلغین مأموریت ، سفر را “بسیار ادیسه” توصیف کرد. ایلا موک ، بنیانگذار SpaceX گفت که برای موفقیت ماموریت دعا می کند.

در این ماموریت اژدها با سرعتی برابر 28000 کیلومتر در ساعت حرکت می کند و دوباره وارد محدوده 560 کیلومتر در ساعت می شود. سرانجام 24 کیلومتر.

اگر مأموریت آزمایشی Demo-2 با موفقیت به پایان برسد ، مأموریت Crow-1 قرار است در ماه سپتامبر آغاز شود. ماموریت Crow-1 SpaceX اولین پرواز “کار” با تفنگداران دریایی اژدها و دومین پرواز با فرودگاه Crupes خواهد بود.

ناسا و شرکای بین المللی این کشور رسما تصمیم به راه اندازی فضا در بهار سال 2021 در مأموریت گروه 2 Space X گرفتند. این ماموریت دومین شاتل فضایی فضاپیما را نشان می دهد.

2121

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا