علمی و پزشکی

پهپاد فضایی، پرنده مرموز بوئینگ بالای جو زمین/ عکس

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز، شاید به این زودی ها وجود یک پهپاد فضایی تهاجمی واقع بینانه نباشد، اما به نظر می‌رسد که چنین پلتفرمی از چند سال پیش که در حال توسعه بوده و در واقع در حال پیشرفت است.

نامش X-۳۷B یا وسیله نقلیه آزمایش مداری (Orbital Test Vehicle) است، یک فضاپیمای بدون سرنشین که برای ورود به فضا و سپس ورود مجدد به جو طراحی شده است. بر اساس اطلاعات مقاله‌ای که توسط نیروی فضایی ایالات متحده منتشر شده است، این پرنده مرموز، سال گذشته توانایی خود را در خروج از مدار و فرود در یکی از تاسیسات ناسا نشان داده است.

بیشتر بخوانید:

این فضاپیمای بدون سرنشین در واقع ۹۰۸ روز را در طی یک ماموریت از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ در مدار گذرانده است. با اینکه که X-37 کار خود را به عنوان یکی از برنامه‌های ناسا در سال۱۹۹۹ شروع کرد، اما وظیفه او به این شکل باقی نماند. طبق گزارش Space.com، در سال۲۰۰۴، برنامه کار این هواپیما به آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) منتقل شد.

a-shuttle-shrouded-in-secrecy-1678904679.jpg

در سال‌های اخیر، این پلتفرم به‌عنوان یک فناوری‌ که به طور بالقوه می‌تواند همچون پهپاد فضایی عمل کند، کاملاً نظامی شده است. چنین پلتفرمی در جایگاه پهپاد شناسایی با پوشش سریع‌تر و کارآمدتر از ماهواره‌های موجود در صورتی که مجهز به سنسورهای با برد کافی برای شناسایی تهدیدات زمینی و هوایی باشد، مزایای تاکتیکی قابل توجهی را فراهم می‌کند.

در حوزه جنگ‌های شبکه محور وجود چنین پهپادی می‌تواند با به اشتراک گذاشتن داده‌ها با ماهواره‌ها و فرماندهی و کنترل زمینی چرخه حمله و اقدام متقابل را سرعت بخشد.

محافظت از ماهواره‌های خودی در برابر تهدیدات و در عین حال امکان نابودی ماهواره‌های دشمن از دیگر قابلیت‌هایی است که می‌توان برای این پهپاد فضایی در نظر گرفت.

برای آشنایی بیشتر با این پرنده مرموز «چه زمانی از هواپیمای بین مداری رونمایی رسمی می‌شود؟» را بخوانید.

۵۸۵۸

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا