برترین های کسب و کاربین الملل

آخرین اخبار از افرادی که شانس بالای مهاجرت به آلمان را دارند

سالانه افراد زیادی به آلمان مهاجرت می‌کنند. این کشور از نظر فرهنگی غنی و از نظر اقتصادی قدرتمند است. به همین دلیل انتخاب بسیاری از افرادی است که به دنبال تحصیل، اشتغال، کارآفرینی و… هستند. اگر شما هم می‌خواهید فصل جدید زندگی خود را در آلمان آغاز کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه به بررسی بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور به‌طور خلاصه می‌پردازیم.

بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان

در اینجا اخبار جدید را در مورد بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان آورده‌ایم. خوب است بدانید برای این 5 دسته افراد، مهاجرت به آلمان در دسترس و آسان‌تر است!

1) متقاضیان مهاجرت کاری

از آنجایی که آلمان با مشکل کمبود نیروی کار ماهر مواجه است، سختگیری‌های خود را برای جذب این افراد کاهش داده‌است. اگر شما هم جزو این دسته هستید و از طرف کارفرمای آلمانی جاب آفر (پیشنهاد کار) دارید، مهاجرت کاری می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد. در این صورت با اخذ ویزای ورک پرمیت (اجازه کار) می‌توانید برای کار و زندگی به آلمان بیایید.

اگر هنوز شغل مناسب خود را پیدا نکرده‌اید، می‌توانید با استفاده از سایت‌های معتبر مانند JOBBÖRSE (Job Board) به جستجوی آنلاین بپردازید.

2) متقاضیان جستجوی کار

شاید بپرسید آیا می‌توان بدون داشتن جاب آفر به آلمان مهاجرت کرد؟ در جواب باید بگوییم بله. اگر قصد دارید به صورت حضوری در آلمان به دنبال کار بگردید، در این صورت دو راه پیش روی شما وجود دارد:

الف) ویزای جاب سیکر آلمان (جستجوی کار)

این ویزا اجازه اقامت موقت در آلمان را به افرادی می‌دهد که می‌خواهند در این کشور کار پیدا کنند. متقاضیان باید شرایط و مهارت‌های لازم را داشته‌باشند و در مدت 6 ماه شغل مناسب خود را پیدا کنند. در این صورت می‌توانند ویزای خود را به ورک پرمیت تغییر دهند و در آلمان بمانند. وگرنه امکان دارد دیپورت شوند.

ب) کارت شانس آلمان

کارت شانس آلمان هم مانند ویزای جاب سیکر، به کسانی که می‌خواهند در این کشور کار پیدا کنند، اجازه اقامت موقت می‌دهد. با این تفاوت که سختگیری‌های کمتری دارد. با استفاده از کارت شانس، متقاضیان می‌توانند تا 1 سال در آلمان بمانند و در کنار جستجوی موقعیت‌های شغلی مناسب، تا 20 ساعت در هفته به صورت پاره‌وقت کار کنند. از دیگر ویژگی‌های این روش، می‌توان به گزینش متقاضیان بر اساس یک سیستم امتیازدهی اشاره کرد. این سیستم مشابه اکسپرس انتری کاناداست و به فاکتورهایی مانند مدارک تحصیلی، سابقه کار، مهارت‌های زبان آلمانی و… امتیاز می‌دهد.

3) متقاضیان کارآفرینی در آلمان

افرادی که بیزینس پلن (طرح تجاری) قوی داشته‌باشند و بخواهند در آلمان سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند از این روش بهره ببرند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، برای راه انداختن کسب‌وکار خود در این کشور لازم است ویزای خوداشتغالی دریافت کنید. در صورتی می‌توانید این ویزا را اخذ کنید که:

  • بیزینس پلن شما به رشد اقتصادی آلمان کمک کند.
  • در یکی از زمینه‌های مورد نیاز آلمان سرمایه‌گذاری کنید.
  • حداقل برای 5 نفر از شهروندان آلمان موقعیت شغلی ایجاد کنید.
  • حداقل مبلغ 360 هزار یورو سرمایه‌گذاری کنید.

اگر فعالیت خود را به مدت 3 سال در آلمان ادامه دهید، می‌توانید اقامت دائم آلمان را بگیرید. همچنین طبق قانون جدید، کارفرمایان می‌توانند راحت‌تر افراد تحت تکفل خود را به آلمان بیاورند.

4) متقاضیان مهاجرت تحصیلی

از آنجایی که تحصیل در آلمان رایگان است، مقصد بسیار مناسبی برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. اگر قصد دارید در دانشگاه‌های آلمان درس بخوانید، به 2 نوع ویزای دانشجویی زیر نگاهی بیاندازید:

الف) ویزای دانشجویی آلمان

این ویزا برای افرادی مناسب است که از یک دانشگاه در آلمان پذیرش گرفته‌اند.

ب) ویزای متقاضی دانشجویی

این ویزا برای افرادی مناسب است که مایلند به صورت حضوری کارهای پذیرش خود را حل کنند و هنوز از دانشگاهی در آلمان پذیرش نگرفته‌اند.

شاید بپرسید آیا می‌توانیم پس از فارغ‌التحصیلی در آلمان بمانیم؟ پاسخ این سوال مثبت است. پس از پایان درستان به شما فرصت محدودی داده می‌شود تا دنبال کار بگردید. اگر در این مدت کار مناسب پیدا کنید، می‌توانید ویزای خود را به ورک پرمیت تغییر دهید و در آلمان بمانید.

5) متقاضیان پیوستن به خانواده

اگر یک نفر از اعضای خانواده در آلمان زندگی می‌کند، می‌تواند اسپانسر همسر و فرزندان زیر 18 سال خود شود. به این ترتیب با دریافت ویزای پیوست به خانواده، اخذ اقامت این کشور ممکن می‌شود. برای دریافت ویزای پیوست به خانواده شرایط خاصی لازم است. از جمله اینکه اسپانسر باید ویزای تحصیلی یا کاری داشته‌باشد و بتواند:

  • از پس هزینه‌های خانواده بربیاید.
  • فضای مناسب برای زندگی آنها فراهم کند.
  • روابط خانوادگی خود را ثابت کند (مثلا با سند ازدواج یا گواهی تولد فرزندان).

همچنین لازم است همسر او، حداقل مدرک A1 زبان آلمانی داشته‌باشد. برای فرزندان زیر 16 سال، ارائه مدرک زبان آلمانی نیاز نیست؛ اما اگر سن آنها بین 16 تا 18 باشد، تحت شرایطی ممکن است به مدرک زبان نیاز داشته‌باشند.

مواردی که در بالا به توضیح آنها پرداختیم تنها چندتا از روش‌های مهاجرت به آلمان هستند. اگر در این زمینه هرگونه سوالی داشته‌باشید و بخواهید در مورد دیگر روش‌های مهاجرت به این کشور بدانید، پیشنهاد می‌کنیم از یکی از موسسه‌های مهاجرتی معتبر وقت مشاوره بگیرید و با در نظر گرفتن همه جوانب، تصمیم‌گیری کنید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا