اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

صفر تا صد مهاجرت به ترکیه

روش های مهاجرت به کشور ترکیه

متروپل تهران: برای مهاجرت به کشور ترکیه همچون سایر کشور ها، روش های مختلفی وجود دارد، که افراد بسته به شرایط خود، یکی از این روش ها را انتخاب می کنند. شناخت این روش های مهاجرتی می تواند برای افرادی که قصد اخذ اقامت و تابعیت این کشور را دارند مفید باشد. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها خواهیم پرداخت:

  • مهاجرت تحصیلی به ترکیه
  • مهاجرت کاری به ترکیه
  • سرمایه گذاری در ترکیه
  • خرید ملک در ترکیه
  • مهاجرت از طریق ازدواج در ترکیه
  • مهاجرت از طریق تولد فرزند در ترکیه
  • مهاجرت از طریق پناهندگی به ترکیه

اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به ترکیه یکی از بهترین روش های اخذ اقامت در این کشور می باشد، که مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. هم اکنون حدود 117 هزار دانشجوی خارجی مشغول به می باشند. دانشجویان در این کشور می توانند حین تحصیل، مشغول به کار پاره وقت شوند و بخشی از هزینه های خود را تامین کنند. دریافت ویزای تحصیلی ترکیه، با توجه به سهولت آن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دانشجویان می توانند در این کشور به دو زبان انگلیسی و ترکی تحصیل کنند.

یکی از شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه، اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشد. دانشجویان اجازه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ترکیه را دارند. مدت زمان تحصیل در این مقاطع با توجه به رشته تحصیلی دانشجو متفاوت است.

دریافت اقامت تحصیلی ترکیه به صورت مستقیم امکان پذیر نمی باشد. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در کشور ترکیه، می توانند در مدت زمان کوتاهی که در اختیار دارند، شغل مناسب پیدا کرده و سپس ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. افراد همچنین می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای سرمایه گذاری، کارآفرینی و … نیز تبدیل نمایند.

ترکیه از دانشگاه های معتبری برخوردار می باشد که همگی طبق استاندارد های بین المللی اروپا تدریس می کنند. دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجو، شرایط سختی دارند و برای ورود به آن ها دانشجویان ملزم به شرکت در ازمون های مختلفی می باشند. تسلط نسبی بر زبان ترکی نیز برای تحصیل در دانشگاه های این کشور لازم است. این کشور برای دانشجویان شایسته، بورسیه های مختلفی نیز ارائه می کند.

اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق کار

از دیگر روش های مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت، می باشد. متقاضیان کار در ترکیه باید یک تسلط نسبی بر روی زبان این کشور داشته باشند. در واقع آشنایی با زبان ترکی استانبولی یکی از پیش نیاز های اصلی برای کارفرمایان جهت استخدام می باشد.

توجه داشته باشید که متقاضیان کار در ترکیه قبل از هر اقدامی، نیاز به دریافت مجوز کاری از وزارت کار و رفاه اجتماعی ( MLSS) این کشور خواهند داشت. البته متقاضی باید ابتدا مراحل جستجوی شغل و مصاحبه را گذرانده و با یک کارفرمای ترک به توافق رسیده باشد. سپس هم زمان با دریافت مجوز کاری توسط متقاضی، مدارک از سوی کارفرما نیز به اداره کار ارائه می گردد.

در ويزاي كار تركيه، ابتدا به فرد یک اقامت یک ساله تعلق می گیرد و سپس در صورت تائید کارفرما و ادامه همکاری، می توان مدت اقامت را نیز تمدید کرد. نرخ بیکاری در ترکیه حدود 11 درصد است، در حالی که در کشور های اروپایی همچون آلمان و اتریش این عدد زیر 5 می باشد. از این رو می توان نتیجه گرفت که شرایط کاری در این کشور وضعیت مساعدی ندارد. به همین دلیل به دانشجویان لیسانس حین تحصیل، کار دانشجویی اعطا نمی شود و تنها دانشجویان فوق لیسانس و دکتری می توانند به عنوان پاره وقت مشغول به کار شوند.

اقامت و مهاجرت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد که مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است. در واقع افراد با سرمایه گذاری در این کشور علاوه بر دریافت اقامت دائم، می توانند به سود خوبی برسند. راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به خرید اوراق بهادار، خرید سهام شرکت های بزرگ، خرید ملک و سرمایه گذاری در بانک های ترکیه ای اشاره کرد.

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ترکیه، یک تا دو میلیون لیر خواهد بود. افراد با این مقدار سرمایه می توانند اقدام با ثبت یک شرکت نموده و مشغول به کار شوند. همچنین می توانند ملکی در این کشور خریداری نمایند که البته سرمایه کم تری نیاز خواهد داشت. توجه داشته باشید که قبل از هر گونه سرمایه گذاری در این کشور، خوب جوانب آن را بررسی کرده و تحقیقات لازم را انجام دهید، تا خدای نکرده ورشکست نشوید.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در ترکیه یکی از روش های مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری می باشد. در این روش افراد ملزم به استخدام 5 نفر نیروی ترک خواهند بود، همچنین باید بیمه و مالیات شرکت را به طور منظم پرداخت کنند. متقاضیان قبل از اقدام برای ثبت شرکت در این کشور لازم است با انواع ساختار شرکت در ترکیه آشنا شوند و همچنین از شرایط ثبت آن ها به طور کامل آگاهی پیدا کنند. افراد هنگامی که برای ثبت شرکت در ترکیه درخواست می دهند، باید در خاک این کشور حضور داشته باشند و مدارکی همچون گذرنامه، اساسنامه شرکت، ترجمه صفحه اول شناسنامه و … را ارائه دهند. هزینه لازم برای ثبت شرکت در ترکیه حدود 2500 دلار خواهد بود و این فرایند بین 3 تا 5 روز زمان می برد.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

خرید ملک یکی از راه های متداول برای مهاجرت به ترکیه به شمار می رود. برای خرید ملک در این کشور فقط کافی است پول کافی داشته باشید، آن گاه بدون هیچ دردسری می توانید اقدام به خرید خانه در ترکیه نمایید. برای خرید ملک، متقاضیان می توانند از طریق آژانس های املاک اقدام نمایند، یا این که به تنهایی به ترکیه سفر کرده و بدون واسطه اقدام خرید خانه نمایند. ا

فراد برای خرید از طریق آژانس های املاک، باید سراغ آژانس های معتبری بروند. در صورتی که متقاضی بخواهد شخصا این کار را انجام دهد نیز باید به زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشد. افراد می توانند پس از خرید ملک در این کشور، به اداره مهاجرت آنکارا درخواست دهند و پاسپورت ترکیه را دریافت کنند. ترکیه از معدود کشور هایی است که از طریق خرید ملک، اقامت ارائه می دهد. بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورتی که تمکن مالی لازم را دارید از این روش غافل نشوید.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های مهاجرت به ترکیه ازدواج با یک شهروند ترکیه ای می باشد، که منجر به اخذ اقامت این کشور خواهد شد. برای دریافت تابعیت ترکیه از طریق ازدواج باید حداقل 3 سال از ازدواج افراد در این کشور گذشته باشد. همچنین این ازدواج باید در کشور ترکیه ثبت شود. متقاضیان باید توجه داشته باشند که نباید ازدواج آن ها صوری بوده و صرفا جهت دریافت تابعیت باشد.

در صورتی که اداره مهاجرت ترکیه متوجه شود که این ازدواج صوری می باشد و جهت اخذ اقامت انجام شده، این کار جرم تلقی شده و جریمه مالی و یا زندان خواهد داشت. از این رو افراد باید مدارک کافی برای اثبات ازدواج خود به اداره مهاجرت استانبول ارائه دهند. اخذ شهروندی ترکیه از طریق ازدواج 3 تا 5 سال طول خواهد کشید.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تولد

کشور های مختلف برای ارائه تابعیت از دو قانون خاک و خون استفاده می کنند. قانون اعطای تابعیت در کشور ترکیه بر اساس خون می باشد، به این معنی که صرف تولد افراد در خاک این کشور به آن ها تابعیت ترکیه را نخواهد داد. برای اخذ تابعیت ترکیه، باید یکی از والدین کودک متولد شده تبعه این کشور باشند. در این صورت بدون توجه به محل تولد فرزند، کودک تابعیت ترکیه را به دست می آورد. اگر والدین وضعیت مشخصی نداشته باشند، فرزند آن ها می تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند.

متقاضیانی که می خواهند پس از مهاجرت صاحب فرزند شوند، می توانند ابتدا از روش های سرمایه گذاری، کار در ترکیه و یا خرید ملک در این کشور، پاسپورت ترکیه را اخذ نمایند تا فرزند آن ها تابعیت این کشور را دریافت کند. در صورتی که والدین اقامت موقت یا دائم ترکیه را داشته باشند، فرزند آن ها نیز بعد از تولد در این کشور، همان اقامت را خواهد داشت.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از روش های مهاجرت به ترکیه می باشد که به هیچ وجه توصیه نمی شود و خطرات زیادی به همراه دارد. این روش سخت ترین و خطرناک ترین روش مهاجرتی است که علی رغم فلاکت هایی که این روش برای پناهنده دارد، عده زیادی از مردم همچنان به این روش برای مهاجرت غیر قانونی به ترکیه یا هر کشوری فکر می کنند. به طور کلی وقتی که افراد به دلیل داشتن عقاید سیاسی و یا مذهبی و …. در کشور مبدا امنیت جانی نداشته باشند، می توانند به کشور های دیگر به عنوان پناهنده درخواست دهند. پناهندگی فرایند پیچیده ای دارد و فرد باید ثابت کند که در صورت بازگشت به کشور خود، جانش در خطر است.

معمولا در این روش قاچاقچیان انسان افراد را به شیوه ای کاملا نا امن جابجا می کنند و در مسیر ممکن است بسیاری از پناهچویان جان خود را از دست بدهند. از سوی دیگر پناهجویان در ترکیه در شرایط سختی زندگی می کنند و به دلیل جایگاه اجتماعی پایینی که دارند، رفتار خوبی با آن ها در این کشور نخواهد شد. موسسه مهاجرتي اصطهباناتی به علت خطرات موجود در اين روش هيچ گونه خدماتي را در زمينه پناهندگي ارائه نمي دهد و اين بخش تنها براي افزايش آگاهي شما عزيزان مي باشد

دکمه بازگشت به بالا