بین المللبرترین های کسب و کار

شرط سنی مهاجرت کاری به کانادا

بررسی جامع شرایط سنی ویزای کار کانادا

در این مقاله قصد داریم تا موضوع شرایط سنی ویزای کانادا از طریق کار را به صورتی کامل و مفصل برای شما عزیزان خواننده مورد بحث و بررسی قرار دهیم و توضیحات کاملی را در این زمینه برای شما مخاطبین گرامی ارائه نماییم. لطفا تا انتهای این نوشتار کاربردی با ما همراه باشید. در حال حاضر، شاهد این موضوع مهم در سراسر جهان هستیم که کشورها و قاره های مختلف از لحاظ پارامترهای مختلفی که برای یک زندگی مناسب مورد نیاز می باشند، با هم تفاوت هایی دارند.

برخی از این کشورها از لحاظ شرایط جغرافیایی و موضوعات مربوط به آب و هوا در وضعیت بهتری قرار دارند. در برخی از کشورها نیز اوضاع رفاه و شرایط اقتصادی برای داشتن یک زندگی همراه با آرامش و رفاه کامل، بسیار مناسب می باشد. در بعضی از مناطق دنیا، شرایط مناسبی از نظر آزادی و دموکراسی برقرار می باشد و برخی از نواحی نیز دارای شرایط خوبی از نظر اشتغال و کار می باشند.

همه ی این مواردی که در قسمت فوق به آن ها اشاره داشتیم، سبب می شوند تا افراد مختلف بر اساس وضعیتی که در زندگی کنونی خود دارند، مایل باشند که برای موردهای مختلفی به سایر کشورها مهاجرت نمایند و بعد از مدتی به مملکت خویش برگردند. برخی نیز تمایل دارند که در کشور مقصد اقامت دائم و همیشگی را دریافت نموده و در آنجا به همراه دیگر اعضای خانواده ی خویش به زندگی خوبی ادامه دهند. هر یک از افرادی که به دنبال مسافرت، مهاجرت و یا اقامت در دیگر کشورهای دنیا می باشند، برای خود دلایل به خصوص را دارند.

برخی دوست دارند، برای کارهای علمی، ادامه تحصیلات دانشگاهی و یا تفریح و گردش به کشورهای دیگر سفر نمایند. معمولا سفر ایشان موقتی بوده و بعد از نهایتا چند سال به منطقه خویش بر می گردند. البته هستند؛ افرادی که در حین این برنامه های مهاجرتی، اقامت کشور مقصد را نیز اخذ نموده و ادامه زندگی خود را در آن نواحی می گذرانند.

برخی از افراد نیز با توجه به نبود وضعیت مناسب اقتصادی و یا اشتغال در کشور خود، تمایل دارند، برای انجام کارهای مختلفی که در آن ها دارای تخصص و مهارت هایی هستند، به دیگر کشورها مهاجرت نمایند و یا اقامت آن نواحی را به دست آورده و برای همیشه در آنجا سکونت نمایند.

در این بین قاره آمریکای شمالی دارای طرفداران زیادی برای بحث مهاجرت می باشد و یکی از کشورهایی که خیلی از افراد به دنبال مهاجرت و دریافت اقامت آن کشور می باشند، کشور زیبای کانادا می باشد. این کشور در بخش های شمالی از قاره آمریکای شمالی واقع شده است. کانادا کشوری زیبا و پهناور می باشد که همه ی شهرها و نواحی آن دارای سطح بسیار مناسبی از رفاه و شرایط مناسب زندگی می باشند.

ما در نوشتار خود تحت عنوان شرایط سنی ویزای کار و شرایط ویزای تحصیلی کانادا، قصد داریم تا مهم ترین شیوه هایی که افراد برای اشتغال و کار به کشور کانادا مهاجرت می کنند را برای شما عزیزان مورد تشریح قرار دهیم و بین این شیوه های مهاجرتی، مقایسه هایی را انجام دهیم. یکی از مهم ترین پارامترهایی که ما در مقاله ی شرایط سنی ویزای کار کانادا به آن خواهیم پرداخت، موضوع شرایط و وضعیت سنی افراد متقاضی برای دریافت اقامت کاری کشور کانادا می باشد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

برای این که موضوع شرایط سنی ویزای کار کانادا را بهتر بسط داده و موضوع مقاله ی ما به خوبی قابل فهم باشد، می توانیم مهم ترین موضوعات مرتبط با عنوان مقاله را در قالب چند سوال و یا تیتر بیان نماییم و در بخش های متنوع این مقاله ی کاربردی، هر کدام از آن تیترها را به طور کامل مورد تشریح قرار دهیم.

آیا در خصوص مهم ترین شیوه های مهاجرت کاری به کشور کانادا اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که ملاحظه فرمودید، در بخش های آغازین متن خود در مورد شرایط سنی ویزای کار کانادا، موضوعاتی را به شکل مقدمه و پیشگفتار برای شما باز نمودیم و به موضوع مهاجرت های کاری و هدف مورد نظر در این مقاله یعنی بررسی شرایط سنی وارد شدیم.

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم، مهم ترین شیوه هایی که برای مهاجرت کاری به کشور کانادا وجود داشته و بیشتر مرسوم می باشند را برای شما عزیزان بیان نماییم. لطفا در این قسمت با ما همراه باشید.

  • مهم ترین شیوه های مهاجرت کاری به کشور کانادا به شرح ذیل می باشند:
  • مهاجرت به کانادا از طریق دریافت اجازه کار و ویزای کاری
  • مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی
  • مهاجرت به کانادا از طریق برنامه شهرهای کم جمعیت شمالی
  • برنامه حوزه آتلانتیک
  • دریافت اقامت دائم از طریق برنامه های اکسپرس انتری و برنامه های مهاجرتی زیر شاخه آن
  • مهاجرت مشاغل تخصصی در زمینه کشاورزی و دامداری

که ما قصد داریم در بخش هایی جداگانه هر کدام از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

جاب آفر

قبل از آن بهتر است، به توضیحاتی کلی در خصوص جاب آفر بپردازیم. در حقیقت برخی از افراد در شاخه های مختلف علمی و یا فنی دارای تخصص هایی می باشند و بنا بر دانش و تخصصی که در آن حوزه دارند، از سوی برخی از کشورها و یا کمپانی های مختلف مستقر در آن کشورها، پیشنهادهای کاری برای این افراد ارائه می شود.

لذا ایشان می توانند برای اطلاع از جاب آفرها و شرایط مربوط به هر کدام از آن ها، در منابع معتبر از جمله های سایت های مربوط به کنکاش و جست و جو بپردازند و زمانی که با یک جاب آفر مناسب روبرو شدند، در خصوص کارهای لازمه ی آن اقدام نمایند. مطمئنا هر جاب آفری دارای یک سری پارامترها و شرایط مخصوص به خودش می باشد که در توضیحات مربوط به آن همه چیز به صورت روشن بیان می شود. جهت اقدام از این طریق بهتر است با یک موسسه مهاجرت به خارج از کشور معتبر و باتجربه مشورت نمایید.

حال در ادامه قصد داریم، هر یک از جاب آفرها و شیوه های مهاجرت کاری به کشورهای مختلف و به خصوص کشور کانادا را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا در بخش های بعدی مقاله ی شرایط سنی ویزای کار کانادا نیز با ما همراه باشید.

آیا در خصوص مهم ترین شرایط مهاجرتی از طریق جاب آفر کارگری کانادا اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که دقت فرمودید، در بخش پیشین از نوشتار خود با عنوان شرایط سنی ویزای کار کانادا با برخی از شیوه های مهاجرتی شناخته شده به کشور کانادا آشنا شدیم. یکی از این شیوه های مهاجرتی، شیوه جاب آفر کارگری و یا پیشنهاد کاری به صورت کارگری می باشد که در این بخش از مقاله ی شرایط سنی ویزای کار کانادا قصد داریم تا در مورد آن و شرایطی که دارا می باشد، توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه نماییم. لطفا با ما همراه باشید.

در این شیوه ی مهاجرتی، راهی برای مهاجرت و اقامت کارگرهای معمولی باز شده است و مقصد مهاجرتی ایشان کشور زیبای کانادا می باشد. از مشخصه های کلی این برنامه و طرح مهاجرتی می توانیم به انجام شغل ها و کارهای ذیل اشاره داشته باشیم:

کار به عنوان کارگر ساده در کشور کانادا در عناوین مشاغل زیر:

  • کارگر انبار
  • کار در زمینه بسته بندی مواد غذایی
  • فعالیت کاری به عنوان فروشنده مغازه
  • کار در مغازه ها
  • کشاورزی و مزرعه داری
  • کارهای مربوط به هتلداری
  • کارهای مربوط به ساخت و ساز، تعمیرات
  • و، همچنین جاب آفر دو ساله قابل تمدید

شرایط سنی در شیوه ی جاب آفر کارگری

از مهم ترین پارامترهایی که در این شیوه از مهاجرت به کشور کانادا می توانیم مورد بررسی قرار دهیم، موضوع شرایط سنی برای افراد مختلف می باشد.

افرادی می توانند برای این برنامه ی مهاجرتی درخواست خود را ارائه نمایند که حداقل 18 سال سن داشته باشند و حداکثر سنی که برای ایشان تعریف شده است، 45 سال می باشد. آن دسته از افرادی که از محدوده ی سنی 18 الی 45 سال خارج می باشند، دیگر مجاز به درخواست چنین طرح و برنامه ای برای مهاجرت نمی باشند.

چون هدف از این برنامه ها استخدام برای انجام کارهای کارگری و فیزیکی می باشد و قطعا همه ی ما نیز می دانیم که با بالا رفتن سن و تحلیل قوای بدنی، این شرایط در بدن افراد به خوبی امکان پذیر نخواهد بود و از طرفی، آن هایی هم که در سن قبل از 18 سال می باشند، هم به لحاظ قوای بدنی و هم به لحاظ شرایط سنی، تجربه و رسیدن به سن قانونی هنوز شرایط مناسب برای ورود به این کارها را ندارند.

شرایط تحصیلات در شیوه ی مهاجرتی جاب آفر کارگری

برای این شیوه از مهاجرت به کشور کانادا حداقل تحصیلات در نظر گرفته شده، تحصیلات دیپلم می باشد. چون آن افرادی که قرار است، برای کارهای کارگری و یا دیگر مواردی که در قسمت بالا از آن ها نام بردیم، در کشور کانادا مشغول به کار شوند، به هر حال برای برخی از فعالیت ها و محاسبات خود در حین کار، به سوادی در حد دیپلم نیازمند می باشند.

همچنین این افراد می بایست دارای مدرکی دال بر آشنایی ایشان با زبان انگلیسی باشند و حداقل سطح ششم عمومی آیلتس را داشته باشند.

آیا در خصوص میزان حقوق دریافتی در شیوه ی جاب آفر کارگری اطلاعاتی دارید؟

در قسمت پیشین متن خود در مورد شرایط سنی ویزای کار کانادا، مهم ترین مرحله ها و اقدامات لازم را مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم که این شیوه با نهایتا 12 ماه به نتیجه ی دلخواه می رسد. در اینجا می خواهیم وارد بحث میزان حقوق دریافتی در روش جاب آفر کارگری شویم. لطفا با ما همراه باشید.

باید خدمت شما عزیزانی که متقاضی این روش مهاجرتی می باشید، عرض کنیم که مبلغ های پرداخت شده برای کارهای کارگری و دیگر کارها در کشور کانادا بر حسب دلار کشور کانادا می باشند.

در این شیوه ی مهاجرتی، میزان حقوق در نظر گرفته شده برای نیروهایی که در مکان های ذکر شده مشغول به کار می شوند، بین 2000 الی 3000 دلار کانادا می باشد که با توجه به اطلاعاتی که ما از ارزش واحدهای متنوع پولی داریم، این می تواند یک مبلغ مناسب برای داشتن یک زندگی خوب در کشور کانادا باشد.

مهم ترین مزیت های طرح مهاجرتی جاب آفر کارگری

از مهم ترین مزیت هایی که این طرح دارا می باشد، می توانیم موارد ذیل را نام ببریم:

در این شیوه، مکانی برای اسکان فرد مورد نظر در نظر گرفته می شود و در حقیقت اسکان ایشان کاملا رایگان می باشد.

  • در هر روز سه وعده ی غذایی به فرد متقاضی داده می شود.
  • فرد درخواست کننده تحت بیمه ی درمانی قرار می گیرد.
  • هزینه ی مربوط به بلیت رفت فرد درخواست کننده نیز پرداخت می شود، و …

چگونگی دریافت اقامت کانادا در شیوه ی جاب آفر کارگری

در این روش، زمانی که 3 سال از فعالیت و کار کردن نیروی درخواست کننده در کشور کانادا گذشت، فرد می تواند برای اقامت دائم این کشور درخواست نماید.

آیا در خصوص شرایط پیوست همزمان همسر و اعضای خانواده و مزیت های موجود برای ایشان در طرح جاب آفر کارگری اطلاعاتی دارید؟

در بخش های بالا از مقاله ی شرایط سنی ویزای کار کانادا، در خصوص شرایط میزان حقوق، شرایط دریافت اقامت و مزیت های مهم طرح جاب آفر کارگری، مواردی را بیان داشتیم و در این قسمت می خواهیم ببینیم که آیا فرد می تواند به شکل همزمان همسر و فرزندان خود را نیز در این طرح همراه نماید و همچنین چه مزیت های دیگری برای ایشان فراهم شده است؟

پاسخ این سوال مثبت می باشد. یعنی امکان این که فرد متقاضی همسر خود و فرزندان زیر 18 سال را در این طرح مهاجرتی با خود همراه نماید، وجود دارد.

همچنین برای ایشان و اعضای خانواده اش نیز خدمات دیگری در نظر گرفته شده است که به شرح ذیل می باشند:

امکان تحصیل رایگان برای فرزندان فرد متقاضی جاب آفر کارگری وجود دارد.

همسر ایشان نیز در طرح جاب آفر کارگری می تواند بدون داشتن محدودیتی به کار و اشتغال مشغول شود.

همچنین فرد متقاضی می تواند بعد از گذشت 2 ماه که از فعالیت و کارکردنش در یکی از شغل های ذکر شده گذشت، کار و شغل خود را عوض نماید.

مهاجرت کاری به کانادا

کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است. به‌همین دلیل بخش زیادی از نیاز خود به نیروی کار را از طریق مهاجران تامین می‌کند. آمار مهاجرت کاری به کانادا هم با توجه به این موضوع در این سال‌ها افزایش داشته است. طبق برنامه 3 ساله کانادا برای پذیرش مهاجران، این کشور در سال‌های 2021 تا 2023، تعداد 1 میلیون و 233 هزار مهاجر می‌پذیرد که حدود 60% از این تعداد مهاجر برنامه‌های کاری وارد کانادا می‌شوند.

مطلب پیشِ رو، راهنمای کامل مهاجرت کاری به کانادا در سال 2022 است که با استفاده از تازه‌ترین اطلاعات و آمار از دقیق‌ترین منابع تهیه کرده‌ایم. اگر فعلاً نمی‌خواهید این متن را تا انتها مطالعه کنید، فرم ارزیابی مهاجرت را پُر کرده تا مشاوران باتجربه ما با شما تماس بگیرند و راهنمایی‌تان کنند.

در ابتدا نگاهی به بازار کار کانادا می‌اندازیم و مشاغل مورد نیاز این کشور را بررسی می‌کنیم. پس از آن با انواع ویزای کار کانادا و شرایط اخذ آن‌ها آشنا شده و در ادامه هم امتیازبندی و هزینه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در پایان هم نگاهی به وضعیت کار و حقوق و دستمزد در کانادا می‌اندازیم.

بازار کار کانادا و مشاغل مورد نیاز

قبل از بررسی شرایط مهاجرت کاری به کانادا، بهتر است نگاهی به وضعیت کار در کانادا و مشاغل مورد نیاز این کشور بیندازیم. کانادا تقریبا 18.5 میلیون نیروی کار فعال دارد که حدود 26% آن‌ را مهاجران تشکیل می‌دهند. هر شغل و تخصصی که داشته باشید، کانادا یکی از بهترین کشورها برای کار است. با توجه به نیاز گسترده این کشور به نیروی کار، احتمال پیدا کردن کار در این کشور بسیار بالاست.

افرادی که قصد اخذ ویزای کاری کانادا دارند، باید مطمئن شوند شغل آن‌ها در طبقه‌بندی مشاغل کانادا یا لیست ناک کانادا وجود دارد یا خیر؟! کانادا مشاغل موجود در بازار کار را تحت عنوان طبقه بندی ملی مشاغل کانادا (National Occupational Classification) یا به اختصار ناک NOC منتشر می‌کند. این شغل ها بر اساس وظایف کاری، ماهیت کار و اهدافی مانند مهاجرت و … در 5 رده دسته‌بندی می‌شوند.

با فروکش کردن تب ویروس کرونا و واکسیناسیون گسترده در کانادا، پیش‌بینی می‌شود بازار کار این کشور هم کم‌کم به دوران سابق خود برگردد. به‌همین دلیل سال 2022 سال پررونقی برای بسیاری از مشاغل در کاناداست. حوزه‌های کاری زیر از حوزه‌های پررونق کاری در کانادا در سال 2022 هستند:

حوزه های شغلی پر رونق در بازار کار کانادا در 2022

فناوری اطلاعات     مشاغل مهندسی

مشاغل پزشکی و سلامت       مشاغل فنی و تدارکاتی

مشاغل مالی و حسابداری        مشاغل اداری

مشاغل فروش و بازاریابی      حقوق و وکالت

مشاغل تولیدی         مشاغل ارتباط با مشتری

این لیست تنها بخشی از حوزه‌های نیازمند کار در کاناداست. بسیاری از تخصص‌ها و مشاغل در این حوزه‌ها می‌توانند با اخذ ویزای کاری کانادا به این کشور مهاجرت و به‌کار مشغول شوند. اگر شغل و تخصصی در این حوزه‌ها دارید، شانس اخذ ویزا کار کانادا برای شما بالاست.

شرایط ویزای کار کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کار با توجه به نوع ویزا و روش مهاجرتی متفاوت است. اما گرفتن ویزای کاری کانادا یک‌سری شرایط عمومی دارد که مهم‌ترین آن‌ها در زیر آمده است:

مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای کار کانادا

سن           زیر 40 سال (بجز روش ICT)

مدرک تحصیلی       حداقل لیسانس

سابقه کار حداقل 1 سال

مدرک زبان             آیلتس 6.5 معادل CLB 8

حداقل امتیاز            67 در مرحله اول

نامشخص در مرحله دوم

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا