بین الملل

حزب‌الله پایگاه ارتش اسرائیل را درهم کوبید +فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین دانا نیوز، رسانه‌های اسرائیلی امشب (پنج شنبه) از حملات شدید موشکی از سمت لبنان خبر دادند و پس از آن حزب‌الله با انتشار اطلاعیه‌ای از حمله دقیق به مقر نظامی «برانیت» و پایگاه راهبردی «مرون» خبر داد.

به نوشته المنار، در اطلاعیه حزب‌الله آمده است که پایگاه «مرون» با موشک‌های «فلق» به طور دقیق مورد هدف قرار گرفته شده است. حزب‌الله گفت که این حمله در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به حملات رژیم اسرائیل علیه روستاها و غیرنظامیان که آخرین آن در شهر «النبطیه» رخ داد، صورت گرفته است.

منابع اسرائیلی نیز خبر دادند دست‌کم ۹ موشک از مبدأ لبنان به سمت پایگاه مرون در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

نهاد رسانه‌ای الاعلام الحربی مقاومت اسلامی لبنان نیز با انتشار ویدئویی از حمله دقیق به مقر نظامی «برانیت» با موشک «برکان» در نزدیکی مرز لبنان خبر داد.

 

حزب‌الله لبنان، روز سه‌شنبه، (۱۷ بهمن) نیز اعلام کرد که پادگان « رامیم» در نوار مرزی لبنان و فلسطین اشغالی را هدف موشک قرار داده است.

حمله امروز به پایگاه «مرون» در حالی است که این پایگاه راهبردی پیش از این نیز دو مرتبه هدف قرار گرفته شده بود، یک بار در ۶ ژانویه و دیگر بار در ۲۳ ژانویه که در هر دو مورد نیز اهداف به طور دقیق مورد هدف قرار گرفتند.

پایگاه مرون یک مقر حیاتی برای اسرائیل به شمار می‌رود که بر فراز بلندی‌های «جبل الجرمق» که بزرگترین کوه شمال فلسطین اشغالی است، واقع شده و نقش جمع‌آوری اطلاعات، مدیریت حملات هوایی و نظارت بر جبهه شمالی اسرائیل را بر عهده دارد.

پایگاه مرون به عنوان مرکز اصلی مدیریت، نظارت و کنترل هوایی در این منطقه، نقش مهمی در تضمین آنچه که اسرائیل «حاکمیت و امنیت هوایی» در منطقه شمالی می‌نامد، ایفا می‌کند. همان نقشی که پایگاه «میتسپه رامون» در جنوب فلسطین، در صحرای نقب دارد.

 

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا