بین الملل

«تاشکند» میزبان نشست کارآفرینان ازبکستان و ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنلاین دانا نیوز در تاشکند، نشست کارآفرینان ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران در چارچوب هفته بین‌المللی ایده‌های نوآورانه «InnoWeek.uz-2023» که توسط وزارت آموزش عالی، علوم و نوآوری با شعار «آموزش خلاق و نوآوری – پایه توسعه ازبکستان جدید» صورت گرفته است، در شهر «تاشکند» آغاز به کار کرد.

در این نشست کارآفرینان جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان بیش از 100 شرکت داخلی شرکت دارند.

«روشن آتابایف» معاون رئیس اتاق بازگانی و صنایع ازبکستان در مراسم افتتاحیه این نشست گفت: هم اکنون روابط همکاری دو کشور بیش از پیش توسعه می‌یابد. روابط با کارآفرینان جمهوری اسلامی ایران در همکاری‌های دو کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی افزود: سفرهای انجام شده در سال جاری میلادی و قراردادهای امضا شده زمینه را برای ارتقای روابط دو کشور به یک سطح جدید فراهم می‌کند. ما منتظر تجار ایرانی برای تجارت در ازبکستان و آماده بررسی پیشنهادات برای افتتاح شرکت‌های مشترک هستیم.

«حسین پرورش» نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان نیز در این مراسم اظهار داشت: توسعه روابط بازرگانی بین دو کشور در سطح سران کشورها مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: به عنوان چند نمونه از زمینه‌های همکاری‌های متقابل می‌توان به حوزه کشاورزی و فناوری‌های اطلاع‌رسانی اشاره کرد. افتتاح خانه نوآوری‌ها و فناوری‌های اطلاع رسانی جمهوری اسلامی ایران در شهر «تاشکند» را می‌توان نتیجه موثر این همکاری‌ها قلمداد کرد.

همچنین در چارچوب این نشست با کارآفرینان ایرانی در زمینه‌های داروسازی و بهداشتی، حمل‌و‌نقل، مصالح ساختمانی، فرآورده‌های کشاورزی، فناوری‌های اطلاع‌رسانی جلسات B2B برگزار شد. 

جمهوری اسلامی ایران استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 25 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.  

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا