بین الملل

وزرای خارجه انگلیس، بلژیک و استرالیا: اسراییل باید به علت حمله به فعالان امدادرسان مجازات شود

به گزارش دانا نیوز، حاجا لحبیب وزیر خارجه بلژیک اعلام کرد که به قطعنامه‌های سه‌گانه در خصوص فلسطین در شورای حقوق بشر رای مثبت خواهد داد.

وی تاکید کرد که حق تعیین سرنوشت و غیر قانونی بودن شهرک‌های صهیونیست نشین و عدالت، معیارهایی مهم برای فلسطینیان در جهت دریافت حقوق اساسی آنها است.

از سوی دیگر اتحادیه خدمات عمومی و تجاری در انگلیس نیز اعلام کرد که دولت این کشور ملزم است که تمام تلاش خود را برای توقف جنگ در نوار غزه به کار گیرد.

به گزارش آنلاین به نقل از پایگاه خبری الجزیره، ولیام هیگ وزیر خارجه انگلیس نیز در اظهاراتی تاکید کرد که این کشور اسراییل را به علت موشک‌باران کارمندان بین المللی آشپزخانه مرکزی جهانی مجازات خواهد کرد و اسراییل باید تاکید کند که این اقدامات دیگر تکرار نخواهد شد.

همچنین بنی وونگ وزیر خارجه استرالیا نیز در اظهاراتی تاکید کرد که چشم پوشی از حمله به کارمندان امدادرسان در غزه را نمی‌پذیرد و بلافاصله بعد از شناخت واقعیت‌ها منتظر مجازات عاملان این اقدام است.

وی ادامه داد که سران اسراییل و فرماندهان نظامی میدانی باید تعهدات خود بر اساس قوانین انسانی و بین‌المللی را بپذیرند.

دوشنبه شب گذشته سه خودرو سازمان آشپزخانه جهانی بعد از تخلیه ۱۰۰ تن کمک‌های انسان‌دوستانه و ترک انبار «دیر بلح» در مرکز غزه، هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

سازمان آشپزخانه جهانی که با هدف ارسال کمک‌های غذایی انسان‌دوستانه توسط خوزه آندرس ایجاد شده، اعلام کرده است: هر سه خودرو این سازمان در غزه حامل شهروندان معمولی بود و آرم این سازمان (WCK) را داشته‌اند و نیروهای اسرائیلی در جریان مسیر، مأموریت و جزئیات دقیق سفر آنها بوده‌اند.

این سازمان از دولت‌های آمریکا، استرالیا، کانادا و لهستان خواست از درخواست تشکیل پرونده مستقل برای رسیدگی به این حمله توسط طرف سوم به‌ویژه برای کشف اینکه آیا حمله تعمدی بوده یا به‌ هر شکلی ناقض حقوق بین‌المللی بوده است، حمایت کنند.

310310

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا