عمومی

دلیل به وجود آمدن فن آوری بام شینگل و استفاده از ورق شینگل لانه زنبوری

 سقف شیبدار با پوشش شینگل آندولین:

شینگل های کلاسیک آندولین ،IKO و شینگل EGOLA (شینگل با پوشش سنگریزه)

ورق شینگل لانه زنبوری نوعی پوشش سقف شیبداراست با سه کلاس MASTER، PREMIUM و Acti Roof، هیدروکربن‌های مقاوم (قیر اکسیده شده) با بافت برای مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، سیلیس پلی استایرن برای افزایش مقاومت خمشی و برشی پوشیده از سنگریزه‌های رنگی طبیعی برای ایجاد نمایی خاص و زیبا بهمراه ارتباط  با محیط زیست استفاده می شود. نمونه این ورق ها را در اینجا مشاهده کنید.

سبک شینگل:

سبک معماری آمریکا از نیمه دوم قرن نوزدهم، که با اسلب های چوبی – به عنوان یک سطح خارجی روی یک قاب چوبی – با ترکیب نامتقارن و انعطاف پذیر مشخص می‌شود.

استاندارد شینگل EN544:2011):)

ورق شینگل لانه زنبوری در طراحی و ساخت ساختمان‌ها و ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سقف‌های شیب دار یا شیروانی اغلب به عنوان بی ارزش دیده می‌شوند. علیرغم اینکه وظیفه محافظت از ساختمان در برابر هوای نامساعد برای حفظ کیفیت و ظرافت طبیعت بکار رفته در ساختمان بر عهده سقف است. برای این منظور مقررات و حقوقی برای طراحی سقف‌های شیب دار یا شیب دار تهیه و تولید شده است تا بتوان این مقادیر و محصولات را کنترل کرد.

از طرف دیگر، ابزارها و مقررات به طراحان و تولید کنندگان چنین سقف‌ها کمک می‌کند.

واژه استاندارد:

ایجاد فرصت‌ها و انتقال اطلاعات برای طراحان و مجریان برای بهبود کیفیت و زندگی آسان‌تر است. EN544: استاندارد 2011 اروپا کیفیت و دوام محصولی به نام شینگل را تضمین می‌کند. این مربوط به تمام محصولات آندولین تولید شده در ایتالیا، کانادا و ایالات متحده است. در تمامی محصولات موجود در سایت نیز این استانداردها به خوبی رعایت شده است.

۱کلاس MASTER) MASTER و (MASTER COPPO

MASTER:

این کلاس از شینگل Tingola محصولی کامل و بهبود یافته است که برای ساخت های جدید بسیار مناسب است. سنگریزه‌های چند رنگ و دو لایه این کلاس عمق و سایه بیشتری به آن می‌بخشد و ظاهری چند بعدی را برانگیخته است. این کلاس شینگل ارزان قیمت زیبایی و ارزش ساختمان شما را تقویت می‌کند و تغییر رنگ آن باعث می‌شود تا از آن استفاده شود و با سایر مصالح ساختمانی ترکیب شود.

MASTER COPPO:

شینگل جدید آقای کوپو راه حلی برای معضل در صنعت سقف شیب دار است. برای اولین بار از این ظرافت در نمایش سقف‌های سفال با تکنولوژی شرکت Tegola استفاده شده است. با استفاده از کوپن استاد TEGOLA، می‌توانید از معماری منحصر به فردی که به نمایش بافت بافت روستایی و مراکز تاریخی نیاز دارد، بازدید کنید.

آقای کوپو یک شینگل دو لایه عالی، انعطاف پذیر است که به دلیل تفاوت رنگ در سنگریزه‌ها در لایه‌های مختلف آن، دارای اثر سه بعدی است. این شینگل به دلیل ساختار خود می‌تواند مجوز تفریحی جدیدی را در پشت بام نشان دهد که از این ظرافت طبیعی استفاده می‌شود.

مزایای ویژه:

1- تأثیر شگرفی در ظرافت طبیعت شهری

2- طراحی سنتی براساس سقف‌های خشت

۲کلاس  (PREMIUM)

این محصول دارای پنج طرح است:

1- آجری (مستطیل):

این طرح متداول‌ترین مدل شینگل است، نصب این شینگل نیز بسیار ساده است و از رنگ‌های متنوعی برخوردار هستند، با استفاده از این محصولات منظره‌ای زیبا و دلپذیر برای خانه شما ایجاد خواهد شد.

2- سنتی (هلالی):

این مدل از سازگاری بالایی برخوردار است، بنابراین برای کلیه طرح‌هایی مانند سقف‌های قوسی یا دامنه‌های شیب دار مناسب است. طرح هلال دارای شکل گرد است و در صورت لزوم می‌تواند در رنگهای متنوعی تولید شود، بنابراین در پوشش هر ساختمان زیبا به نظر می‌رسد.

3- گوتیک:

این مدل بر اساس سبک گوتیک در معماری بنا شده و از سازگاری و شباهت بسیار خوبی با طراحی اصلی پس از نصب برخوردار است، بنابراین برای کلیه طرح‌هایی مانند سقف‌های قوسی یا دامنه‌های شیب دار مناسب است.

طراحی گوتیک دارای اشکال نامنظم است و در صورت نیاز می‌تواند در رنگ‌های متنوعی تولید شود، بنابراین در پوشش هر ساختمان زیبا به نظر می‌رسد.

4-آزاد:

این طرح شبیه به طراحی آجری است و با کمی تغییر در گوشه‌ها، نصب این شینگل نیز بسیار ساده است و از رنگ‌های محدودی برخوردار هستند، با استفاده از این محصولات، منظره‌ای زیبا و دلپذیر برای خانه شما ایجاد خواهد شد. ساده.

5- موزائیک (لانه زنبوری):

این طرح شینگل از نظر اقتصادی و رایج‌ترین نوع در بین سایر مدل‌های شینگل است که برای شیب‌های کم و زیاد مناسب است.

۳کلاس (Acti Roof)

احترام به محیط زیست همواره پایه‌ای ارزشمند برای آندولین بوده است. نشان دادن

این شینگل یکی از محصولات خاص و منحصر به فرد است که به همراه دی اکسید تیتانیوم با گرانول‌های فوتوکاتالیستی پوشانده شده است. دی اکسید تیتانیوم در این نوع شینگل، ماده اصلی است که توسط اشعه ماوراء بنفش خورشید فعال شده و روند اکسیداسیون و تمیز کردن آلاینده‌ها (NO، NOX، CO و غیره) را آزاد می‌کند و آنها را به نمکی غیر سمی (نیترات و کربنات) تبدیل می‌کند. این مواد به راحتی در اثر باران یا شستشو تمیز می‌شوند.

 

مرجع مقاله:

https://vilanama.ir/construction-of-villas/shingles-roof.html

 

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا