اجتماعی

عزم شورای شهر بر رفع مشکل ورود واگن‌های مترو به کشور/ ساخت واگن‌های چینی آغاز شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ادامه مشکل ورود واگن‌ها به کشور، گفت: همه اعضای شورای اسلامی شهر تهران به دنبال حل این مشکل و ورود هرچه زودتر این واگن‌ها هستند.

به گزارش دانا نیوز، مهدی چمران در حاشیه دویست‌وسی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدا باید روز شورا را به شوراییان تبریک بگویم البته علاوه بر اعضای شورا مردم هستند که باید از خدمات شورا استفاده کنند؛ لذا این روز را به مردم شهر و کشور تبریک می‌گویم و امیدوارم همه شوراییان خدمت‌گذاران و خادمان خوبی برای مردم خود باشند.

وی اضافه کرد: قطعا برای یکسال پیش‌رو من وعده نمی‌دهم و آنچه در مسیر اجراست پروژه‌های خوب عمرانی ماست که از جمله آن می‌توان به بزرگراه یادگار امام که پنجشنبه گذشته از آن بازدید کردیم و همچنین پروژه شهید شوشتری اشاره کنیم. پروژه‌های بزرگی که به سرعت پیش می‌رود و امیدواریم به موقع آماده شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در برنامه‌های خرید در مسیر حمل و نقل عمومی کار با شدت و قدرت علی‌رغم کارشکنی‌ها یا کم‌کاری‌هایی که وجود دارد و یا برخی نمی‌خواهند، این کار اجرا می‌شود؛ و به نفع آنها نیست این پروژه‌ها پیگیری شود.

چمران درباره مشکل ورود واگن‌ها به کشور نیز اظهار کرد: مشکل واگن‌ها هنوز حل نشده اما دوستان وزارت کشور گام خوبی برداشتند که جای تشکر دارد اما نامه دیگری دادند که این موضوع نیز در حال حل و فصل است تا مبلغ خریدها به حساب سازنده واریز شود. طبق وعده‌ای که از سازنده گرفتیم آنها کار خود را آغاز کردند و امیدواریم در حدود ۱۴ ماه که از زمستان سال گذشته آغاز شده ساخت واگن‌ها تکمیل شود.

وی تاکید کرد: دیدگاه ما جهادی است و یک ساعت هم برای ما اگر کار زودتر انجام شود مهم است چرا که این موضوع به نفع مردم است؛ لذا همه اعضاء تلاش خود را می‌کنند که مشکلات که تعداد آنها زیاد است حل و فصل شود. به خاطر دارم در هنگام تأسیس بانک شهر نیاز بود که بیش از ۳۰۰ امضاء بگیریم برهمین اساس افرادی را مامور کردیم که امضاها را درب منزل اشخاص و در هنگامی که شب به خانه باز می‌گردد؛ بگیرند لذا باید به صورت جهادی باید کار کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره وجود مافیا برای ورود خودروها و اتوبوس‌های برقی نیز تصریح کرد: من اطلاع دقیقی ندارم و تا ۱۰۰ درصد برای خودم مشخص نشود نمی‌توانم دراین باره صحبت کنم.

چمران درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران نیز اظهار کرد: خوشبختانه تعدادی از رسانه‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند و از آن انتقاد کرده‌اند؛ لذا اعلام کرده‌اند که سال آینده این نمایشگاه به نمایشگاه بین‌المللی آفتاب منتقل می‌شود. همچنین تبلیغات نمایشگاهی اگر در مترو توسط خود مترو انجام شده باشد با توجه به این‌که مسئول است نباید انجام دهد اما اگر اتفاق افتاده باشد تخلف است و با آن برخورد می‌شود اما اگر شرکت‌هایی که این مکان‌های تبلیغاتی را در اختیار دارند مجاز هستند که این تبلیغات را انجام دهند.

وی در خصوص ساخت‌وسازها در حریم پایتخت نیز اظهار کرد: در روز پنجشنبه در بازدیدی که رئیس جمهور از برخی مناطق داشتند این موضوع مطرح شد و در این دیدار مقرر شد که این موضوع حل و فصل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در تشریح دستور جلسه امروز شورا نیز تصریح کرد: در ابتدای جلسه امروز مقرر بود گزارشی از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی توسط معاون حمل و نقل شهرداری تهران ارائه شود. اما با توجه به این‌که در ساعت ۱۰ قرار است هیات امنای محلات تهران کار خود را آغاز کند مقرر شد این گزارش پس از این کار ارائه شود. پس از آن نیز خزانه‌دار شورای شهر تهران گزارش دو ماه گذشته درآمدها و هزینه‌های شهرداری تهران را ارائه خواهد کرد و پس از آن در صورت وجود وقت لایحه‌ای که در مورد خدمات اماکن تجاری توسط شهرداری ارائه شده است به بحث و گفت‌وگو گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا