فرهنگ و هنر

کاهش ۸ درصدی پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در دی ماه

دانا نیوز/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: آمار پروازهای داخلی و خارجی دی ماه نسبت به ماه قبل کاهش ۸ درصدی و جابه‌جایی مسافران کاهش ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

حسن جعفری در گفت‌وگو با دانا نیوز در خصوص میزان جابه‌جایی مسافران فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در آذر و دی ماه سال جاری اظهار کرد: در آذر ماه سال جاری ۴۲۵۶ پرواز در فرودگاه مشهد انجام شده که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته یک درصد کاهش داشته است. همچنین ۵۶۴ هزار و ۸۵ مسافر در فرودگاه بین‌المللی مشهد در این ماه جابه‌جا شده‌اند که نسبت به سال گذشته کاهش ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در دی ماه سال جاری نیز ۳۹۳۱ پرواز در فرودگاه مشهد انجام شده که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است. همچنین ۵۲۲ هزار و ۹۶ مسافر در فرودگاه بین‌المللی مشهد در این ماه جابه‌جا شده‌اند که نسبت به دی سال گذشته کاهش ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

جعفری در خصوص میزان پروازها و جابه‌جایی مسافران داخلی در دی ماه نیز خاطرنشان کرد: ۳۱۵۸ پرواز داخلی در دی ماه نشست‌ و برخاست داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است. همچنین با جابجایی ۴۳۰ هزار و ۸۱ مسافر شاهد کاهش ۵ درصدی سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در خصوص میزان پروازها و جابه‌جایی گردشگران خارجی گفت: در دی ماه امسال ۷۷۳ پرواز خارجی با افزایش ۱۳ درصدی نشست و برخاست داشته‌اند. همچنین ۹۲ هزار و ۱۵ گردشگر در فرودگاه مشهد جابه‌جا شده‌اند که رشد ۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در مجموع نشست و برخاست‌های پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در دی ماه نسبت به سال گذشته ۴ درصد و جابه‌جایی تمام مسافران نیز ۳ درصد کاهش داشته است.

جعفری افزود: آمار پروازهای داخلی و خارجی نسبت به ماه قبل کاهش ۸ درصدی و جابه‌جایی مسافران کاهش ۷ درصدی را نشان می‌دهد. نشست و برخاست‌های پروازهای داخلی در دی ماه نسبت به ماه قبل ۸ درصد و پروازهای خارجی ۵ درصد کاهش داشته است. همچنین آمار جابه‌جایی مسافران داخلی کاهش ۸ درصدی و مسافران خارجی کاهش ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا