اقتصادی

کاهش ۸۰ درصدی سفر خارجی/ گرانی ارز و کرونا مسیر سفرها را عوض کرد

در همین حال ، مقامات گمرک ایران گفتند که سفر خارجی به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، بسته شدن مرزها و البته به دلیل شرایط اقتصادی و مبادلات ، در سال گذشته 80 درصد کاهش یافته است. نوسانات نرخ

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط اداره گمرک و مالیات کالاهای ایران در سال گذشته ، 4.3 میلیون مسافر وارد کشور یا به عبارتی بیش از 3.8 میلیون ایرانی و بیشتر شده اند.

بیش از 4.2 میلیون نفر نیز به خارج از کشور سفر کردند.

16 میلیون مسافر درآمد کم شده است

در مقایسه با سال 1398 ، تردد مسافران 79.1٪ برای مسافران داخلی و 78.8٪ برای مسافران خارجی کاهش یافته است.

این کاهش 80 درصدی در تردد مسافران شامل حدود 16.4 میلیون مسافر ورودی و 15.7 میلیون مسافر ورودی است.

تخفیف 87٪ از ترافیک فرودگاه چپ

براساس این گزارش ، تعداد مسافران ورودی و خروجی از بزرگترین فرودگاه کشور ، Left Main ، 87 درصد نسبت به سال 1398 کاهش یافته است. بنابراین تعداد مسافران گمرک چپ (RA) 428 هزار نفر و تعداد مسافران 454000 نفر بود.

سفر ترکیه به طور قابل توجهی در حال کاهش است و نوسانات سفر

با این حال ، پروازهای مهم فرودگاه Left Homini به ترکیه نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

جریان پروازها و سفرها در این گزارش جالب توجه است. در نتیجه ، مقاصد گردشگری عمدتا به ترکیه و امارات متحده عربی به مقاصد داخلی مشابه گزینه های ترکیه و دبی تبدیل شده اند.

کشم و کیش هنوز سر کار هستند

فرودگاه های کاشم و کیش بیشترین تعداد مسافر را در سال گذشته ، در روزهای آخر سال ، به ویژه در زمستان داشته اند.

سال گذشته ، فرودگاه کشم بیش از دو میلیون ورود و نزدیک به 1.9 میلیون مسافر را ثبت کرده است. اگرچه تعداد مسافران این فرودگاه نسبت به سال 2009 38 و 39 درصد کاهش یافته است ، اما نسبت به سایر فرودگاه ها بیشتر شده است.

در همین زمان ، فرودگاه کیش با 1300 مسافر و 1.2 میلیون مسافر در سال 1399 دومین فرودگاه بزرگ است.

در مقایسه با سال 1398 ، 28 درصد در تعداد ورود و خروج مسافران از فرودگاه کیش و 28 درصد در تعداد مسافران کاهش یافته است. با این وجود دو مقصد توانست بیش از شش میلیون ایرانی و مسافر خارجی را به فرودگاه امام جلب کند.

کرونا از یک طرف و ارز از طرف دیگر

به گفته غنیان ، معاون مدیر کل دفتر آمار و گمرک در ایران ، محاصره مرزی و زمینی ، دریایی ، ریلی و هوایی نقش عمده ای در کاهش سفر و درآمد امسال داشته است.

به گفته وی ، به دلیل لغو همه نوع سفرها ، از جمله سفرهای تفریحی ، توریستی ، زیارتی ، مذهبی و تجاری ، مرزها بسته شده است

سازمان گمرک ایران علاوه بر وضعیت جهانی به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، گفت که وضعیت اقتصادی فعلی کشور و نرخ ارز واحد پول ایران به طور قابل توجهی افزایش یافته است. دلیل سقوط این ترافیک مسافر محسوب می شود.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا