بین الملل

کنست قانون جدیدی را علیه اسرای فلسطینی تصویب کرد

پارلمان رژیم صهیونیستی همزمان با حملات این رژیم علیه نوار غزه قانون جدیدی را علیه اسرای فلسطینی تصویب کرد.

به گزارش دانا نیوز، در بحبوحه تداوم حملات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، پارلمان رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) پیشنویس قانون «فوق‌العاده زندان‌ها» علیه اسرای فلسطینیِ در بند رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

طبق پیشنویس این قانون، ایتامار بن گویر، عضو افراطی کنست می‌تواند حالت فوق‌العاده در زندان‌ها را اعلام کند که اجازه می‌دهد شرایط اسارت اسرای فلسطینی تغییر کند.

طبق سایت عبری زبان «واللا» ، امکان اقامت اسرا بر خلاف مفاد قانون محل زندگی و حتی اسکان بدون تخت، یعنی خوابیدن روی زمین، وجود خواهد داشت.

براساس گزارش این سایت عبری، این قانون به بهانه امکان تداوم پذیرش بیشتر اسرا و بازداشت‌شدگان در زندان‌ها و در راستای پاسخگویی به نیازهای امنیتی اشغاگران آمده است.

دبی گیلد- حیو، از وکلای انجمن حقوق مدنی، با انتقاد از این پیشنویس قانون گفت: ازدحام بیش از حد و خوابیدن روی زمین پیامدهایی همچون تنش در داخل زندان را به همراه دارد. از زمان آغاز جنگ کنونی به غزه تا حد زیادی حقوق اسرا به طور گسترده هدف قرار گرفته است.

در همین راستا، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی به اجرای کمیپین‌های بازداشت در حق شهروندان فلسطینی در کرانه باختری در چارچوب تجاوز گسترده علیه ملت فلسطین و عملیات انتقام‌جویانه گروهی سازمان‌یافته ادامه‌ می‌دهند؛ به طوری‌ که نیروهای رژیم اشغالگر شب گذشته و صبح امروز چهارشنبه کمپین‌های بازداشت جدیدی راه‌اندازی کردند و طی آن دست کم ۶۵ شهروند فلسطینی را در کرانه باختری از جمله شهر قدس بازداشت کردند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا