عمومی

قم به نسبت جمعیت بیشترین تعداد موکب را در ایام اربعین داشت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ابوالقاسم مقیمی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از موکب داران قمی اربعین حسینی که در تالار فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: ۲۳۰ موکب از قم در ایام اربعین حسینی در ایران و عراق به زائران خدمات رسانی کردند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم ابراز داشت: ۱۶۰ موکب قمی در عراق و مابقی نیز در شهر قم و شهرهای مرزی به زائران اربعین حسینی خدمات دهی داشتند که این امر نشان از توانمندی و ظرفیت اهالی قم است.

وی افزود: استان قم به نسبت به جمعیت خود در مقایسه با سایر استان‌های کشور بیشترین تعداد موکب را داشته است.

مقیمی ادامه داد: فرآیند اربعین در سالهای گذشته ۱۵ روز بود که در سال جاری به ۲۵ روز رسید و ما در استان قم بیش از ۴۰ روز میزبان زائران اربعین حسینی بودیم.

معاون استاندار قم با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین همراهی دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های مردمی مهم است افزود: متأسفانه برخی از دستگاه‌ها در اربعین در میدان حضور نداشتند و کار با تلاش‌های گروه‌های مردمی پیش رفت.

تاکید بر مردمی بودن مدیریت اربعین

رضا حافظی نیز در این مراسم اظهار داشت: مردمی بودن مدیریت اربعین حسینی موضوع مهمی است و با توجه به شرایط عراق و مردمی بودن ارائه خدمات در ایام اربعین حسینی این موضوع می‌بایست مورد توجه موکب داران ایرانی قرار گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان قم بیان داشت: برنامه ریزی ها قبل، حین و بعد از اربعین حسینی باید به گونه‌ای باشد که شاهد اسراف نباشیم.

وی افزود: افزایش ظرفیت موکب‌های اربعین باید در دستور کار باشد تا در قالب مجتمع‌های بسیار بزرگ خدمات مطلوبی به خیل زائران حسینی ارائه دهند.

حافظی عنوان داشت: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه موکب داران باشد این است که برنامه ریزی به گونه‌ای باشد که تا در تمامی روزهایی که راهپیمایی اربعین در مسیرهای مختلف منتهی به کربلا برقرار است، موکب ها برپا و مشغول خدمات دهی به زائران باشند.

دکمه بازگشت به بالا