فرهنگ و هنر

خدمت‌رسانی ۳۵۰ موکب سازمان اوقاف در ایام اربعین حسینی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل از برپایی 350 موکب این سازمان برای خدمت رسانی به زائران حجه سیدالشهدا (ع) در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش دانا نیوز، امروز یکشنبه (یکشنبه 22 شهریورماه 93) ستاد خبری برنامه های اربعین حسینی این سازمان و اجرای طرح آنلاین آموزشی، سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام گلمرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور. ، سازمان اوقاف و امور خیریه ساختمان شهید سلیمانی برگزار شد و هدف بسیاری از هدایا مربوط به عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه السلام است و گفت: علاوه بر این اهداف خیریه نیز وجود دارد که می خواهند کمک کنند. این فرآیند.

با اشاره به اجرای دو ویژه برنامه بیثارت عاشورایی و شمیم ​​حسینی در دهه اول محرم امسال بیان کرد: بیشترین اجرا در دهه اول محرم در قالب این دو ویژه برنامه انجام شد. ویژه برنامه با استفاده از درآمد موقوفات برای حمایت از هیئت مذهبی شمیم ​​حسینی رویدادهای مرتبط و ویژه برنامه چشم انداز عاشورایی تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف نقش بقاع متبرکه و امامزادگان و درآمد موقوفات مربوطه را در ایام اربعین حسینی مورد استفاده قرار می‌دهد و گفت: سبك‌ها، گروه‌های جهادی، خادمان بقاع متبرك و امامزادگان كمك می‌كنند. این جریان و خدمتگزاران حضرت سیدالشهدا (ع) خدمت می کنند

حجت الاسلام عادل با اشاره به برپایی 107 راهپیمایی خدماتی سازمان اوقاف در اربعین 1397 گفت: با توجه به ظرفیت های موجود عدد نمادین 313، بیش از 350 راهپیمایی در کشور، مرز، ورودی و خروجی را در نظر گرفته ایم. کشور عراق است و عتب مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای خدمت رسانی به مسافران است.

وی افزود: 150 راهپیمایی برای ایام اربعین برگزار می شود و البته مراسم اربعین جاماندگان را در سراسر کشور خواهیم داشت. علاوه بر برنامه های اطلاع رسانی عمومی در کربلا، برخی از راهپیمایی های ما در عراق خدمات بهداشتی و درمانی نیز خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف تاکید کرد: علاوه بر پذیرایی و خدمات بهداشتی، هدایایی برای زائران از جمله اهدای کفش به زائران داریم. چنین هدایایی در این دو سال در مرز میرجا اجرایی شده است تا زائران پاکستانی عبوری از این مسیر از این خدمات بهره مند شوند.

حجت الاسلام عادل به طرح آنلاین تحصیلی نیز اشاره کرد و توضیح داد: ویژه طرح آنلاین تحصیلی در آستانه افتتاح مدارس مانند سال های گذشته به دانش آموزان می دهیم.

به گفته وی: 6000 شرکت آموزشی برای ساخت مدرسه یا خدمات آموزشی مرتبط با آموزش و پرورش داریم. البته تمهیداتی برای تأسیس مدارس اسلامی اندیشیده شده است تا در کنار آموزش و پرورش در این بخش وقف داشته باشند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف، 30 هزار بسته آموزشی به عنوان خدمت آموزشی در قالب طرح آنلاین تحصیل در تمامی استان ها توزیع می شود که پاسخگوی نیاز دانش آموزان در طول سال خواهد بود. در بسته های ارسالی نام یا آدرس شخص یا سازمان هدایایی ذکر نشده است زیرا باید حیثیت و حیثیت همه دانش آموزان حفظ شود. همچنین تمامی بسته های تمبر آموزشی لوازم التحریر ایران می باشد.

به گفته حجت الاسلام عادل، کیفیت این بسته های آموزشی خوب است و تعداد بسته ها نسبت به ماه های گذشته مقرون به صرفه تر است. کار شناسایی خانواده های هدف توسط بکا و برکت مجمع اداری انجام شد.

سازمان اوقاف در پاسخ به سوال آژانس فضایی اروپا مبنی بر اینکه شعار سال مربوط به حمایت از گروه های دانش بنیان است، در پاسخ به این سوال که یک دانش پژوه مبتنی بر آموزش و دانش در دو سال گذشته چه کرده است؟ حتی سازمان اوقاف، کمیسیون سرمایه گذاری سازمان پروژه های دانش بنیان های زیادی دارد. اما رویدادهای زیادی برای ترویج و تشویق خیرین به انجام کارهای علمی داشته ایم و تلاش می کنیم نیکوکاران را در این مسیر راهنمایی کنیم. حتی از منابع کمکی که برای بازسازی و نوسازی اماکن استفاده می شود، گاهی به دلیل منابع فراوان، سعی شده است آنها را به سمت فعالیت های دانش بنیان هدایت کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا