بین الملل

ترفندهای عجیب تیم بایدن در حفاظت از او مقابل حامیان فلسطین

دستیاران رئیس‌جمهور آمریکا سعی دارند با شیوه‌های گوناگون از قطع‌شدن سخنرانی‌های انتخابات او توسط حامیان فلسطین جلوگیری کنند.

به گزارش دانا نیوز، شبکه آمریکایی «ان. بی. سی» گزارش داد با افزایش نارضایتی مردم آمریکا از مواضع دولت این کشور در قبال بحران منطقه، دستیاران «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به هر ترفندی متوسل شده‌اند تا از او در برابر حامیان فلسطین محافظت کنند.

بر اساس این گزارش، دستیاران بایدن برای تحقق این امر از برگزاری مراسم‌های شلوغ خودداری کرده و رویدادهایی که بایدن در آن‌ها حضور دارد را در سالن‌های کوچک برگزار می‌کنند. آن‌ها همچنین موقعیت دقیق مراسم‌ها را تا دقایق نهایی از رسانه‌ها و عموم مردم مخفی نگه می‌دارند.

به گزارش ان. بی. سی، دستیاران بایدن همچنین از مکان‌هایی مانند دانشگاه‌ها و کالج‌ها اجتناب کرده و یک شرکت خصوصی را به خدمت گرفته‌اند تا میهمانان مراسم‌ها را بررسی و در صورت لزوم از ورود آن‌ها جلوگیری کنند.

اگرچه این ترفندها نسبتاً موفقیت‌آمیز بوده‌اند و در پنج هفته گذشته حتی یک مورد از قطع سخنرانی بایدن توسط حامیان فلسطین مشاهده نشده، اما به گزارش ان. بی. سی این روش معایبی نیز دارد؛ از جمله اینکه بایدن در رویدادهای مختلف با تعداد کمتری از رای‌دهندگان بالقوه ملاقات می‌کند؛ امری که می‌تواند بر عملکرد او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تاثیر بگذارد.

یکی از دستیاران بایدن به این شبکه خبری آمریکایی گفت: «این بدان معناست که او به تعداد زیادی از رای‌دهندگان دسترسی ندارد. نکته این است که شما تا حد ممکن به رای‌دهندگان بیشتری دسترسی پیدا کنید و این رویدادهای کوچک نمی‌توانند این امر را محقق کنند.»

دستیاران کاخ سفید در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از این ترفندها در یک مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی هستند که با حضور بایدن و روسای جمهور سابق آمریکا «بیل کلینتون» و «باراک اوباما» برگزار خواهد شد. آن‌ها سعی دارند برای برگزاری مراسم در مقیاس بزرگ‌تر، یک شرکت خصوصی را استخدام کنند تا شرکت‌کنندگان را بررسی کرده و کسانی را که ممکن است در سخنرانی بایدن اختلال ایجاد کنند، به مراسم راه ندهند.

در ماه ژانویه، سخنرانی تبلیغاتی بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ در ویرجینیا هشت بار توسط معترضانی که خواستار آتش‌بس در نوار غزه بودند، قطع شد.

از آغاز جنگ غزه تا کنون حامیان فلسطین در سرتاسر آمریکا دست به تظاهرات زده‌اند؛ از جمله راهپیمایی‌های عظیم در واشنگتن با حضور صدها هزار نفر. تظاهرکنندگان در این تجمعات با محکوم‌کردن شهادت ده‌ها هزار فلسطینی ساکن غزه، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در این باریکه شده‌اند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا