بین الملل

دی‌سانتیس به بایدن حمله کرد/ او عامل مشکلات است

ران دی‌سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از حزب جمهوری‌خواه با انتقاد از جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا گفت که او قادر نیست به مردم آمریکا بگوید “فرجام” حمایت از کی‌یف در جنگ اوکراین چه خواهد بود.
خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که دی‌سانتیس گفت: بایدن نمی‌تواند به ما بگوید فرجام این کار چیست. او در این باره شفاف‌سازی نخواهد کرد.
او گفت آمریکا باید روی دفاع از مرزهای جنوبی خود در قبال فشار مهاجرت و چین متمرکز باشد اما واشنگتن این تهدیدهای امنیتی را نادیده می‌گیرد و “مقدار هولناکی پول” به اوکراین می‌دهد، از جمله “حقوق کارکنان دولتی”.
دی‌سانتیس این اقدامات دولت بایدن را زیر سوال برده و گفت: چطور چنین چیزی به نفع مردم آمریکا می‌تواند باشد؟
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین گفت که آمریکا باید به جنگ اوکراین پایان دهد و اروپا نیز باید کارهای بیشتری برای عمل به تعهداتش در قبال ناتو و کمک به اوکراین انجام دهد، چراکه روسیه برای آن‌ها یک تهدید محسوب می‌شود.
او وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴، اجازه اعزام نظامیان آمریکایی برای جنگیدن در اوکراین را نخواهد داد.
دی‌سانتیس در ادامه بیان کرد: به گمانم، دامی که سیاست خارجی آمریکا در مدت ۲۵ سال گذشته از زمان جنگ سرد در آن افتاده است، درگیر شدن در جنگ‌هایی است که درک روشنس از دستاوردهای احتمالی‌مان در آن نداریم.
این نامزد جمهوری‌خواه انتخابات پیش روی آمریکا اظهار کرد که ضعف بایدن باعث به بار آمدن بسیاری از مشکلاتی شده است که اکنون در جهان شاهدش هستیم.
کشورهای غربی، از جمله اعضای اتحادیه اروپا از زمان آغاز حمله ارتش روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، در حال ارائه کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین بوده‌اند.
کرملین بارها درباره تداوم عرضه تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است باعث گسترش بیشتر درگیری خواهد شد.
روسیه در آوریل ۲۰۲۲ اخطار دیپلماتیکی به تمامی کشورهای ناتو درباره مسئله عرضه تسلیحات به اوکراین فرستاد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز هشدار داده است که هرگونه محموله تسلیحات برای اوکراین به هدف مشروع حملات روسیه تبدیل خواهد شد.

311311

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا