اقتصادی

رکورد سرمایه‌گذاری آلمان در چین

داده‌های رسمی بوندس‌بانک آلمان نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری مستقیم آلمان در چین در سال گذشته با ۴.۳ درصد افزایش به رکورد ۱۱.۹ میلیارد یورو (۱۲.۷) میلیارد دلار رسید که سهم بیشتری از کل سرمایه گذاری این کشور در خارج از کشور را تشکیل می‌دهد.

به گزارش دانا نیوز، این داده‌ها بر نگرانی‌ها تاکید می‌کند که شرکت‌های آلمانی علی‌رغم درخواست‌های دولت از آنها برای کاهش ریسک و کاهش شدید تضمین‌های سرمایه‌گذاری برای این کشور، همچنان به سرمایه‌گذاری هنگفت در چین ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش، شرکت‌های آلمانی در سه سال گذشته به اندازه ۶ سال گذشته در چین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. با این حال، سرمایه‌گذاری‌های آلمان در چین در چهار سال گذشته کاملاً از طریق سود سرمایه‌گذاری مجدد تأمین مالی شده است و شرکت‌ها نیز سرمایه خود را برداشته‌اند.

بر اساس نظرسنجی اتاق بازرگانی آلمان در چین که ماه گذشته منتشر شد، نسبت شرکت‌های آلمانی که از بازار چین خارج می‌شوند یا قصد انجام این کار را دارند در چهار سال گذشته بیش از دو برابر شده و به ۹ درصد رسیده است. طبق گزارش، کل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی آلمان در سال گذشته از حدود ۱۷۰ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۲ به ۱۱۶ میلیارد یورو کاهش یافت زیرا بزرگترین اقتصاد اروپا در آستانه رکود قرار داشت.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاری در چین به عنوان سهمی از کل سرمایه‌گذاری آلمان در خارج از کشور سال گذشته به ۱۰.۳ درصد افزایش یافت که بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ است، در حالی که سرمایه گذاری مستقیم آلمان در سایر نقاط آسیا حدود ۸ درصد راکد بود. بر اساس آمارهای اولیه، چین برای هشتمین سال متوالی در سال ۲۰۲۳ مهمترین شریک تجاری آلمان باقی ماند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا