اقتصادی

۷۰ درصد ظرفیت آزاد برق، خمین را بهترین منطقه برای سرمایه‌گذاری صنعتی کرده است

دانا نیوز/مرکزی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: با افتتاح ایستگاه برق ۶۳ کیلو ولت به ظرفیت ۳۱۰ مگا ولت آمپر و ۷۰ درصد ظرفیت آزاد برق در خمین خواهیم رسید و بر این اساس خمین بهترین منطقه برای سرمایه گذاری صنایع است.

مجتبی داوودآبادی، دوم شهریور در آیین بهره‌برداری از ایستگاه برق ۶۳ کیلو ولت شهید والانژاد خمین اظهار کرد: ارزش شهیدان رجایی و باهنر به این بود که با مردم بودند و برای مردم خدمت می‌کردند که امیدوارم ما نیز بتوانیم ادامه راه این بزرگواران باشیم.

وی ادامه داد: در شرکت برق منطقه‌ای باختر ۱۴ شهید داریم که افتخار و عزتی برای ماست و این پست را به نام شهید علی والانژاد که از اهالی خمین بود نامگذاری کردیم.

وی با اشاره به جمعیت ۱۰۵ هزار نفری شهرستان خمین افزود: عمده مصرف برق این شهرستان، صنعتی و کشاورزی است. صنایع نخ خمین از گذشته، صنعت فروسیلیسیم به تازگی و شرکت سایپا که در حال راه اندازی خط تولید در خمین است از پرمصرف ترین صنایع این شهرستان از حیث مصرف برق هستند.

داوود آبادی با بیان اینکه در شهرستان خمین ۷ ایستگاه ۶۳ کیلو ولت برق وجود دارد؛ تصریح کرد: با افتتاح این ایستگاه به ظرفیت ۳۱۰ مگا ولت آمپر در خمین خواهیم رسید. این در حالی است که پیک بار در خمین ۸۳ مگا وات است که یعنی تقریبا ۷۰ درصد ظرفیت آزاد برق در شهرستان وجود دارد و این نوید را می‌دهد که منطقه خمین بهترین منطقه برای سرمایه گذاری صنایع است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام در شهرستان خمین گفت: سال گذشته کلنگ زنی پست انتقال ویژه‌ای را انجام دادیم که تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت ساختمانی داشته و ۵۰ درصد تجهیزات آن خریداری شده و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. با بهره برداری از این پروژه‌ به ظرفیت ۴۳۰ مگا ولت آمپر خواهیم رسید و ۱۲۷ کیلومتر نیز خطوط منطقه توسعه خواهد یافت که تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش دانا نیوز، ایستگاه برق ۶۳.۲۰ کیلو ولت شهید والانژاد با ظرفیت ۳۰ مگا ولت آمپر، دارای ۶ فیدر خروجی ۲۰ کیلو ولت و ۶ فیدر ۶۳ کیلو ولت به ارزش ۵۵۰ میلیارد ریال با حضور استاندار مرکزی و نماینده مردم خمین در مجلس مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا