استان ها

آغاز مرمت و ساماندهی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز استان سمنان، سروش هاشمی گفت: در این عملیات، مرمت نمای سر درب ورودی و جداره اصلی، مرمت موضعی بام و پاک‌سازی محوطه کاروانسرا و… انجام می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه برای ساماندهی و مرمت این کاروانسرا اعتبار از سوی این اداره کل اختصاص‌یافته است، افزود: این اقدامات باهدف آماده‌سازی کاروانسرا شاه‌عباسی سمنان برای بازدید شهروندان و گردشگران نوروزی و اجرای برنامه‌های ویژه انجام می‌شود.

سروش هاشمی گفت: با عنایت به شروع عملیات مرمتی، علاقه‌مندان می‌توانند در طول ایام هفته از ساعت 12 الی 16 از کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان واقع در میدان سعدی بازدید کنند.

او با اشاره به اینکه کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان در سال ۱۳۵۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و تا خرداد 1399 به مدت 40 سال به‌عنوان زندان مرکزی سمنان استفاده می‌شده است، افزود: در دولت سیزدهم، با حمایت ریاست محترم جمهور، وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ریاست محترم قوه قضاییه، هیئت محترم دولت، استاندار محترم سمنان و مدیرکل محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در تاریخ یکم بهمن‌ماه 1401، کاروانسرا تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان شده است.

دکمه بازگشت به بالا