بین الملل

آژانس پناهجویان سازمان ملل: غزه به مکان غیرقابل سکونت تبدیل شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین دانا نیوز، آژانس پناهجویان سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که نوار غزه به دلیل حملات رژیم اسرائیل به «مکانی غیرقابل سکونت» تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «عدنان ابوحسنه»، سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان گفت: «غزه بدترین مکان روی زمین است و در حال تبدیل شدن به مکانی غیرقابل سکونت است.»

وی افزود:«۱.۹ میلیون آواره در سراسر این منطقه وجود دارد که از این تعداد حدود ۱.۴ میلیون نفر در ۱۵۵ مدرسه و پناهگاه تحت اداره سازمان ملل زندگی می‌کنند.»

 

بر اساس این گزارش، فتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که در نود و پنج روزی که از جنگ می‌گذرد، رژیم صهیونیستی هزار و ۹۴۴ کشتار انجام داده که ۳۰ هزار و ۲۱۰ شهید و مفقود بر جای گذاشته است.

در جریان حملات صهیونیست‌ها، بیش از ۱۰ هزار کودک و هفت هزار زن به شهادت رسیده‌اند. کما اینکه شمار شهدای کادر درمان به ۳۲۶ نفر و شهدای دفاع مدنی، ۴۵ نفر و شهدای خبرنگار هم به ۱۱۲ نفر رسیده است.

سخنگوی آژانس پناهجویان سازمان ملل گفت که اکثر مردم غزه مجبور به فرار به شهر «رفح» در جنوب غزه نزدیک مرز با مصر شده‌اند. ابوحسنه گفت که احتمالاً شمار آوارگان به ۱.۵ میلیون نفر خواهد رسید.

سازمان ملل اعلام کرده که حدود ۸۵ درصد ساکنان غزه آواره شده‌اند.صدها هزار نفر از ساکنان بدون سرپناه زندگی می‌کنند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در غزه از هر ۱۰۰ نفر یک نفر تا کنون به شهادت رسیده است. این آمار حیرت آور تلفات به این معنی است که یک درصد جمعیت ۲.۲۷ میلیونی نوارِ محاصره شده غزه تاکنون از بین رفته‌اند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا