علمی و پزشکی

آقایان علائم این سرطان را نادیده نمی گیرند

آفتاب نیوز:

بر خلاف زنان ، ممکن است آقایان کمتر به علائم و نشانه های بیماری توجه کنند و سپس به پزشک مراجعه کنند تا معالجه خود را بررسی کند یا حتی علائم را نادیده بگیرد.

این در مورد درمان اولیه برخی از بیماری ها از جمله سرطان است که می تواند جان یک فرد را نجات دهد.

آقایان علائم این سرطان را نادیده نمی گیرند

در صورت ابتلا به سرطان زودرس ، ممکن است درمان کمتری داشته باشد و در نتیجه عوارض جانبی کمتری داشته باشد.

ده سرطان بدخیم در مردان شامل موارد زیر است:

– سرطان ریه

– سرطان پروستات

– سرطان کولورکتال

– سرطان لوزالمعده

– سرطان مجاری کبد و صفرا

– لوسمی

– سرطان مری

– سرطان مثانه

– لنفوم غیر هوچکین

– سرطان کلیه

در اینجا 10 نشانه سرطان وجود دارد که مردان هرگز نباید از آن چشم پوشی کنند.

سرفه مزمن
سرطان ریه یکی از دلایل اصلی مرگ و میر سرطان در آقایان است. سرفه مزمن که از بین نمی رود شایع ترین علامت سرطان ریه در مردان است. اگر سابقه کار در مشاغلی مانند سیگار کشیدن ، قرار گرفتن در معرض رادون یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ، آزبست یا سوخت دیزل در صنعت را دارید ، به احتمال زیاد به سرفه مزمن مبتلا به سرطان ریه مبتلا هستید. البته ، سرطان ریه نیز می تواند در افراد سیگاری و غیر سیگاری و بدون عوامل خطر بروز کند.

علائم دیگر سرطان ریه عبارتند از تنگی نفس (که ممکن است خفیف باشد یا فقط در طول فعالیت ایجاد شود) ، بو ، سرفه ابری یا خون آلود. اگر سرفه مزمن دارید ، در صورت عدم علائم دیگر به پزشک مراجعه کنید

درد یا مشکل در ادرار وجود دارد
سرطان پروستات یکی دیگر از سرطانهای رایج در بین مردان و یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در جهان است. سرطان درد یا مشکل در ادرار کردن ، اغلب نشانه سرطان است. این ممکن است شامل ضعف جریان ادرار یا تکرر ادرار در شب باشد.

در مورد غربالگری و تشخیص سرطان پروستات با پزشک خود صحبت کنید و از او در مورد علائم یا علائمی که شما را نگران کرده است مطلع کنید.

درد لگن
درد لگن می تواند نشانه انواع بیماری ها از جمله سرطان بیضه ، سرطان پروستات یا سرطان روده بزرگ باشد. این درد ممکن است به دلیل خود تومور یا درگیری غدد لنفاوی در لگن باشد. هر دردی که بیش از چند روز طول بکشد ، یا دردی که از بین نمی رود ، باید مورد توجه شخص قرار گیرد و برای بررسی وضعیت باید به پزشک مراجعه شود.

بی وقفه معده یا تغییرات حاد در شکم
سرطان کولورکتال سومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان است و غربالگری کولونوسکوپی برای همه افراد در 50 سالگی توصیه می شود ، ممکن است مردان در سنین بسیار جوانی غربالگری شوند. .

اگر مدفوع خونریزی ، یبوست ، اسهال ، گاز ، مدفوع نازک یا هرگونه تغییر کلی در عادت روده دارید ، برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. هر کس عادات روده متفاوتی دارد و تغییراتی که در مورد شما اتفاق می افتد مهم است.

درد معده یا ناراحتی مداوم در این عضو ممکن است با سرطان کبد و مجاری صفراوی مرتبط باشد. سرطان لوزالمعده اغلب با یک درد عمیق در شکم شروع می شود و درد می تواند شکل بگیرد و از بین برود. در مورد سرطان کبد ، ممکن است افراد دچار زردی شوند که باعث زرد شدن رنگ پوست و سفیدی چشم ها و همچنین خارش شدید می شود.

خون در ادرار یا بیضه ها
سرطان مثانه یکی از شایع ترین دلایل مرگ و میر سرطان در آقایان است و یکی از اولین علائم آن خون در ادرار است. دلایل دیگری از وجود ادرار خونین و حتی صورتی وجود دارد اما باید تمام موارد مورد بررسی قرار گیرد. استعمال سیگار و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی شایعترین علل سرطان مثانه است ، اما مانند سایر سرطان ها ، بسیاری از افراد در صورت عدم قرار گرفتن در معرض عوامل خطر ، می توانند به این بیماری مبتلا شوند.

خون در ادرار همچنین می تواند نشانه ای از سرطان کلیه باشد.

توده در بیضه ممکن است نشانه سرطان بیضه باشد. مردان باید هر ماه بیضه ها و بیضه های خود را معاینه کنند که به خودآزمایی بیضه معروف است.

کاهش وزن ناخواسته
کاهش وزن ناخواسته نشانه نگرانی نه تنها برای سرطان بلکه برای سایر شرایط درمانی است. کاهش وزن ناخواسته در سرطان می تواند مشابه سرطانهای مرتبط با خون مانند لوسمی یا لنفوم غیر هوچکین یا ایجاد تومورهای پیشرفته باشد.

کاهش وزن ناخواسته کاهش 5٪ در وزن بدن طی یک دوره 6 تا 12 ماه است. اگر این شرایط را تجربه کردید ، برای این کار باید به پزشک مراجعه کنید.

فرسودگی
خستگی یکی از شایع ترین علائم سرطان است. این علائم بیشتر در اثر سرطانهای مرتبط با خون مانند لوسمی ایجاد می شود و اغلب در تومورهای سخت دیده می شود.

خستگی سرطان بعد از یک روز طولانی در محل کار با خستگی طبیعی یا احساس خستگی متفاوت است. خستگی سرطان معمولاً با استراحت و خواب خوب شبانه یا حتی نوشیدن قهوه و چای بهبود نمی یابد.

اگر احساس خستگی بیش از گذشته کرده اید یا از فعالیت های عادی روزانه احساس خستگی می کنید ، به پزشک مراجعه کنید.

سینه ها تغییر می کنند
سرطان پستان در مردان به اندازه خانمها شایع نیست ، اما به احتمال زیاد این اتفاق می افتد. حدود یک در 100 سرطان پستان نر است. مردان مبتلا به سرطان پستان ممکن است دارای سابقه خانوادگی از این بیماری یا تغییر در ژن BRCA باشند.

علائم سرطان پستان در مردان شامل گلودرد ، ترشحات از نوک پستان ، سوراخ در پوست (به نظر می رسد به رنگ نارنجی) یا بثورات پوستی قرمز و زبر است همچنین مردان ممکن است به دلیل درگیری با گره های لنفاوی متوجه تورم در زیر بغل شوند.

زخم ، زخم یا زخم روی آلت تناسلی مرد
زخم یا زخم روی آلت تناسلی مرد می تواند نشانه ای از سرطان آلت باشد. این سرطان بیشتر در اثر ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری در قسمت های نر به پزشک خود مراجعه کنید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا