علمی و پزشکی

سرطان مری شایع‌ترین سرطان در خراسان رضوی

کاتانو

به گفته دکتر فتح مسوم ، سرطان های پروستات ، پوست ، معده ، روده ، خون و مثانه شایع ترین سرطان ها در میان مردان ایرانی است ، در حالی که سرطان های پستان ، دهانه رحم ، روده ، روده ، تیروئید ، پوست و معده در زنان ایرانی بیشتر است. مری شایع ترین نوع سرطان در این ایالت است.

وی گفت: “بر خلاف سایر کشورها که سرطان ریه علت اصلی مرگ و میر است ، سرطان معده و پستان مهمترین علت مرگ و میر در ایران است ، بنابراین مهم است که از عوامل خطر آگاه باشید و به تشخیص و درمان به موقع سرطان مراجعه کنید.” .

وی گفت ، امروزه داشتن تشخیص دقیق و درمان به موقع بر اساس کار تیمی و مراقبت های چند رشته ای مهم است و بهترین درمان برای همه براساس علائم و سوابق بیمار است. خوشبختانه ، همایش های بیمار در مرکز پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ، به ویژه در بیمارستان Omeid ، مرکز پزشکی متخصص Kamid برگزار می شود.

وی گفت: “در این جلسات ویژه ، جراحان و متخصصان برای بهبود بیمار و خانواده وی به سرطان ، انتقال خون ، رادیوتراپی ، رادیولوژی ، آسیب شناسی ، انکولوژی ، ژنتیک و سایر سرطان های دستگاه گوارش ، دهانه رحم و پستان کمک خواهند کرد.” جستجوکردن برای اشاره کردن

تیمی از جراحان سرطان شاغل در بیمارستان های مختلف که زمستان سال گذشته در بیمارستان اومد جمع شده بودند گفت: “ما شاهد بازسازی اتاق عمل ، اورژانس و کلینیک مرکز پزشکی پس از افتتاح ساختمان دوم بیمارستان Omed ، دبیر انجمن علمی جراحان کراسنودار هستیم.” اتاق عمل این مرکز درمانی بازگشایی شده و جا دارد از زحمات مسئولین سابق و فعلی پزشکی علوم پزشکی و بیمارستان Omed قدردانی و تشکر ویژه داشته باشیم

وی بر موفقیت واحد جراحی سرطان با همکاری این نوع جراحان در تابستان امسال و در جریان بازدید تیم بازدید کننده وزارت تأکید کرد. این نتیجه سالها تلاش و کوشش استادان باسابقه دانشکده علوم پزشکی و پزشکان گروه جراحی سرطان این دانشگاه است.

به گفته فتاحی معصوم ، مشهد سومین شهر پس از تهران و شیراز است که عملیات روحانیت را آغاز کرده و امیدواریم که در جهت رشد و تقویت این رشته و خدمت رسانی بهتر به بیماران سرطانی گام برداریم.

به گفته یکی از اعضای دانشکده پزشکی دانشگاه شهدا ، دکتر نوازی و دکتر ابهحی ، که در سال 1999 در زمینه جراحی سرطان درگذشت ، ذکر اساتید ، اساتید مشهور ، میهن پرستان و رهبران در زمینه جراحی سرطان قابل ذکر است. وی به طور گسترده در گروه سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد کار کرده است و امیدواریم که ما به عنوان دانشجویان وی همچنان در ردیف این اساتید برجسته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تمام درمان های سرطانی مطابق با آخرین دستورالعمل های جراحی و دستورالعمل های علمی انجمن سرطان انجام می شود ، اظهار داشت: در حال حاضر استفاده از دستگاه های کوچک تهاجمی در جراحی های کوچک تهاجمی و سرطان معده ، زخم های پستان و غیرجراحی است. شیردهی ، جراحی سرطان پوست و گردن در حین جراحی ، توانبخشی و نگهداری پس از مداخلات سرطان و رادیولوژی ، و در ماه های اخیر ممنوعیت رادیوتراپی در قالب خرید خدمات در یک بیمارستان غیر دانشگاهی به طور موقت متوقف شده است. ما امیدواریم که این روش درمانی با درمان بیشتر دوباره به روز شود.

فتح معصوم گفت: “از نظر تحقیق ، بسیاری از پروژه ها با همکاری دستیاران ویژه و دستیارهای جراحی عمومی و همچنین گروه های دیگر مانند انکولوژی ، پرتودرمانی ، علوم پایه ، ژنتیک و سلول های مولکولی انجام شده است و برخی از پروژه های دیگر نیز در دست اقدام است.” یک مقاله مشترک اخیراً با همکاری مجله ISI ، علوم پزشکی تهران و دانشگاه جان هاپکینز منتشر شده است.

وی با تأکید بر دانشکده پزشکی دانشگاه شهدا ، گفت: در صورت وجود هرگونه ناهنجاری مانند افزایش پستان ، ضعف ، احساس توده ، درد غیرطبیعی ، مایع غیرطبیعی ، جریان خون و تغییرات نوک پستان زنان باید سریعاً با جراح تماس بگیرند. : – گاهی اوقات افرادی را می بینیم که به موقع به بیمارستان نمی آیند زیرا علائم آنها مشخص نیست ، زیرا آنها فکر می کنند این مسئله مشکلی ایجاد نخواهد کرد و گاهی اوقات متوجه می شوند که خیلی دیر می آیند توصیه ما این است که در صورت داشتن هرگونه تردید یا ناتوانی ، فوراً به پزشک مراجعه کنند. برای جلوگیری از آسیب های جدی و جدی در حالی که اقدامات تشخیصی و درمانی به موقع انجام می شود.

آنها تأكید می كنند: زندگی سالم ، ورزش كردن ، خوردن غذاهای پروتئینی ، كاهش دریافت چربی در رژیم غذایی ، پرهیز از استعمال دخانیات ، خواب راحت و استرس در پیشگیری از سرطان پستان و سایر سرطان ها بسیار مثر است. .

فتح معصوم افزود: “اگر افراد در مورد مراقبت از بیماران سرطانی و اقدامات پیشگیرانه علیه این بیماران س aالی داشته باشند ، می توانند هر روز صبح به کلینیک خود-بیمارستان Omed مراجعه کنند و از خدمات آموزشی رایگان بهره مند شوند. به س questionsالات آنها پاسخ دهید و آموزش های لازم را بیاموزید.

دبیر انجمن علمی شاخه کراسان در مورد درمان بیماران مشکوک عروقی به بیماری عروق ویروس کرونا گفت: “لازم به ذکر است که ما در یک بیماری همه گیر عروقی هستیم. هیچ فرصتی برای به تأخیر انداختن درمان بیماران سرطانی وجود نداشت و فرصتی برای بستن آن وجود نداشت. این کلینیک نیز فعال بود و ما خدمات مهم و به روز را به بیماران ارائه می کردیم.

وی افزود: اگر تشخیص اولیه بیمار سرطانی نشان دهد بیمار به بیماری عروق ویروس کرونا مشکوک است ، وی برای درمان و تشخیص ارجاع می شود و در صورت وجود علائم CV 19 ، بلافاصله به برخی از بیمارستان های عروقی ارجاع می شود. جستجوکردن

فتح خانم گفت: “مراقبت ویژه از بیماران سرطانی از خانواده هایشان خصوصاً افرادی که تحت عمل جراحی و درمان های اضافی مانند بیرون رفتن از خانه هستند بسیار مهم است.” وی استفاده از مراکز شلوغ ، استفاده از دستکش ، ماسک و محافظ ، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون و استفاده از مکمل های ویتامین را ذکر کرد.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا