بین الملل

بررسی راهکارهای گسترش همکاریهای زیست محیطی ایران و کویت

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با دبیرکل جدید سازمان منطقه ای حفظ محیط زیست دریایی کویت ،مهم ترین محورهای گسترش همکاری زیست محیطی دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و کویت را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش دانا نیوز،محمد توتونچی در این دیدار گفت: مدیریت چالش های منطقه ای محیط زیست و رسیدگی به آلاینده های زیست محیطی به ویژه با تردد روزانه دهها نفتکش از خلیج فارس همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده که نه تنها حیات آبزیان بلکه حتی ساکنان مناطق ساحلی در معرض خطر قرار داده است.

سفیر کشورمان افزود :با تلاش سازمان حفظ محیط زیست دریایی (راپمی) امیدواریم میزان آلاینده ها کاهش یابد و جمهوری اسلامی برای همه گونه کمک و همیاری با این سازمان در جهت جلوگیری از فجایع زیست محیطی و انجام پروژه های تحقیقاتی و کارگاه های آموزشی به منظور اندازه گیری آلاینده ها و ایجاد ایستگاه های پایش آمادگی دارد.

« محمد داود الاحمد »دبیرکل جدید سازمان منطقه ای حفظ محیط زیست دریایی کویت نیز  ضمن تاکید بر نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران که بر نیمی از کل ساحل خلیج فارس و دریای عمان اشراف دارد، گفت: سازمان راپمی طی 45 سال فعالیت شبانه روزی و نظارت مستمر بر عبور و مرور نفتکش ها می کوشد از آلودگی محیط زیست خلیج فارس بکاهد.

وی ابراز امیدواری کرد با تشریک مساعی کشورهای عضو و بهره گیری از تجربیات متخصصان و دست اندرکاران ایرانی بتوان طرح های مفیدی برای مقابله با آلودگی و پاکسازی سواحل و محیط زیست دریایی انجام داد.

 انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا