فرهنگ و هنر

امتحانات آخرالزمان سخت است، غربال می‌شوید

مرحوم آیت‌الله ناصری درمورد آخرالزمان می‌گوید: ما هر مقداری که به زمان فرج حضرت ولی عصر(عج) نزدیک می‌شویم، امتحانات الهی نیز بیشتر و سخت‌تر و ناراحتی‌ها نیز بیشتر می‌شود، لذا ما باید تقوا را پیشه خود سازیم و بر زبان و چشم خود کنترل داشته باشیم.

به گزارش دانا نیوز، مرحوم آیت‌الله‌ناصری ـ از علمای اخلاق حوزه علمیه اصفهان ـ در یکی از جلسات اخلاقی خود در اصفهان با اشاره به خطبه ۱۶ نهج البلاغه می‌گوید: آنچه از فرمایش حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) به دست می آید، اینکه در آخرالزمان و قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) امتحانات الهی به قدری شدید است که مردم غربال می‌شوند و بسیاری از این امتحان سر افکنده و از غربال‌ها رد خواهند شد.

وی ادامه می‌دهد: ما باید مواظب باشیم که از غربال‌ها نیافتیم و از این امتحانات الهی آخرالزمان سر بلند بیرون بیائیم، لذا رسیدن به مقام ولایت کار آسانی نیست.

این استاد اخلاق متذکر می‌شود که ما نمی‌توانیم از خداوند تقاضا کنیم که ما را به آزمایش و امتحان الهی مبتلا نسازد، می‌توانیم از خدای متعال درخواست کنیم که خداوند توفیق عبادت و بندگی به ما بدهد تا بتوانیم از امتحانات الهی سربلند بیرون بیاییم.

مرحوم آیت‌الله ناصری در این جلسه اخلاق تاکید می‌کند: ما هر مقداری که به زمان فرج حضرت ولی عصر(عج) نزدیک می‌شویم، امتحانات الهی نیز بیشتر و سخت‌تر و ناراحتی ها نیز بیشتر می‌شود، لذا ما باید تقوا را پیشه خود سازیم و بر زبان و چشم خود کنترل داشته باشیم.

به گفته وی، مسلمان واقعی باید تسلیم حق باشد. شیطان قسم خورده که به عزت و جلال خدا همه بنده‌ها را بیچاره و منحرف می‌کند، جزء کسانی که در عبادت خدا خالص و ریا کار نبوده و توجه به حق داشته باشند.

این استاد اخلاق‌ در پایان سخنان خود به آیه ۸۱ سوره اسراء که خداوند می فرماید: «جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» اشاره و می‌گوید: این آیه اشاره مستقیم به ظهور حضرت بقیه الله«عج» است، لذا هنگام ظهور خداوند صدای حضرت را به جمیع موجودات رسانده و می فهماند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا