حوادث

یک قاتل پس از ۱۲ سال از چوبه دار نجات یافت

آفتاب‌‌نیوز :

محبوب افراسیاب، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و تشکر از حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و دیگر حاضرین، در سخنانی اقدام اولیاء دم را در این ایام ستود.

وی ضمن تشکر از ریش سفیدان و متنفذین افزود: همین که ریش سفیدان و متنفذین و خانواده مقتول درخواست مقامات قضایی را جهت این صلح و سازش پذیرفتند ممنون و سپاسگزاریم و چنین گذشت و ایثارگری که موجب استحکام دو خانواده شده است و به این خانواده حیات مجدد داده‌اند، صمیمانه متشکرم و سپاسگزاری می‌کنم.

افراسیاب اظهارکرد: انسان به اوج کمالات نمی‌رسد مگر آنچه از چیزی که بیشترین ضرر را دارد، از آن گذشت کند و همانطور که این خانواده از درون دل ناراحت بودند، به این خانواده حیات بخشیدند صمیمانه تشکر می‌کنم و این گذشت و فداکاری در دستگاه قضایی استان موجب درسی ابدی و ماندگار است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن ستودن این رویداد دینی و مذهبی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، خاطرنشان کرد: خصیصه اخلاقی مردمان این دیار از خود گذشتگی و ایثار است نه تنها امروز قطعه‌ای از بهشت را در  شهرستان لنده خلق کردند این اقدام شما به عنوان ترویج الگوی اخلاقی گذشت و مردانگی در این منطقه تا سال‌ها ماندگار خواهد بود.

افراسیاب تصریح کرد: از اولیاء دم که یک فضای بهشتی را خلق کردند تشکر می‌کنم و دست آنها را می‌بوسم.

وی نسبت به خانواده مقتول ادامه داد: شما امت رسول الله و پیرو امام علی علیه السلام هستید که، وقتی ضربه شمشیر بر پیکر او وارد شد توصیه کرد؛ به قاتل او آب دهند که این خود نشانگر گذشت و مهربانی می‌باشد و شما پیرو امام حسین علیه السلام هستید، که در مقدمات جنگ بیشترین آزار و اذیت را تحمل کرد و به کسی که آب را بر او بست، توبه او را پذیرفت.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، مردم این استان مردمی هستند که در تاریخ از حسن شهرت شجاعت و مردانگی معروف هستند و دلیر مردان این استان در سطح کشوری مردم بی‌نظیری هستند، عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا از بهترین چیزهایی که در اختیار او بود گذشت می‌کرد و خانواده محترم نعمتی با این گذشت الگوی عملی در این استان شدند و امیدوارم اتفاق‌هایی که منجر به درگیری هستند در این استان صورت نگیرد و این مردم، این الگوهای عملی را از پیامبر اسلام و اصحابش یاد گرفتند و آن را عملی کردند.

سید حسن مرتضوی، معاون توسعه حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی از اقدام اولیای دم در ایام شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تشکر کرد و گفت: در استان و شهرستان لنده برای ریش سفیدان معتقدان و روحانیت که در جهت ایجاد صلح و سازش گام برمی‌دارند، اهمیت خاصی قائلند و در این استان نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ بار در خصوص صلح و سازش در قرآن مجید اشاره شده است، افزود: صلح یاران قدر منزلت خود را بدانند، انسان‌های مصلح قبل از اینکه در زمین مصلح باشند، در آسمان‌ها مصلح بوده‌اند.

لازم به ذکر است که در سال ۱۳۹۲ بر اثر نزاع بین زن و شوهر در روستای «عُروه» از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده، این درگیری  منجر شد زن به قتل برسد. پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی، رأی به قصاص قاتل صادر شد.

به گزارش دانا نیوز به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، با ارجاع پرونده به شعبه شورای حل اختلاف شهرستان لنده جهت صلح و سازش، اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف شهرستان لنده و متنفذین و ریش سفیدان موفق شدند این پرونده قتل را پس از ۱۲ سال با گذشت اولیای دم مختومه کنند.

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا