ورزشی

۳ رویداد مهم در انتظار تیم‌ملی تیروکمان/ حفره مسابقه و اردوی خارجی!

تیم‌ملی تیروکمان در شرایطی اردوی خود در تهران را پس از کاپ آسیایی سنگاپور آغاز کرده که سه رویداد مهم‌ در سال جاری پیش‌رو دارد.

به گزارش دانا نیوز، اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان از ۲۷ خرداد در سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی آغاز شده و تا ۲۲ تیرماه ادامه خواهد داشت و در ریکرو مردان رضا شبانی، محمد حسین گلشنی، نیما نادری، صادق اشرفی و فائز محمدی و در ریکرو بانوان نیز مبینا فلاح، یسنا پورماهانی، رویا نوریان، مهتا عبدالهی و حوریه حاجی‌حسینی در اردوی تیم‌ملی حضور دارند. همچنین در بخش کامپوند مردان محمد صالح پالیزبان، آرمین پاکزاد، محمد معدن‌دار و میلاد رشیدی و در کامپوند بانوان گیسا بایبوردی، حانیه اسلامی، پریسا سپاهانی و بیتا عاشق‌زاده از سوی هونگ سونگ هو به اردوی تیم‌ملی دعوت شده‌اند.

یونیورسیاد، مسابقات جهانی آلمان و بازی‌های آسیایی

پس از اتمام اردوی تیم‌ملی تیروکمان در تهران، ملی‌پوشان حدود یک هفته استراحت خواهند کرد و مجددا به اردوی تیم‌ملی باز می‌گردند تا اردوی دیگری را در پایتخت آغاز کنند.

سی و یکمین دوره مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین و پس از آن مسابقات جهانی آلمان دو رویداد مهمی هستند که ملی‌پوشان تیروکمان ایران در آن حضور خواهند داشت. یونیورسیاد از این جهت برای رشته‌های المپیکی حائز اهمیت است که نتایج و امتیازات آن برای کسب سهمیه المپیک لحاظ می‌شود و فرصتی است تا ورزشکاران بتوانند خود را به پاریس نزدیک‌تر کنند.

اما حضور در مسابقات جهانی آلمان به دلیل مشکلات مالی برای فدراسیون تیروکمان به راحتی نیست و بر اساس اعلام غلامرضا شعبانی‌بهار، رییس فدراسیون تیروکمان به دانا نیوز در صورت تامین منابع مالی، تنها ۴-۵ کماندار به مسابقات جهانی آلمان اعزام می‌شوند. پس از مسابقات قهرمانی جهان نیز مجددا تیم‌ملی تیروکمان به اردو خواهد رفت تا آماده حضور پر قدرت در بازی‌های آسیایی هانگژو شود.

چالش ملی‌پوشان برای هانگژو و پاریس

مسئله بسیار مهم‌ در مورد تیم‌ملی تیروکمان ایران برگزاری اردوهای خارجی و حضور در مسابقات برون‌مرزی است. ملی‌پوشان برای کسب نتایج مطلوب در بازی‌های آسیایی و کسب سهیمه المپیک نیازمند رها کردن تیر در شرایط آب‌وهوایی مختلف هستند و علاوه بر این باید در مسابقات مختلف برون‌مرزی حضور پیدا کنند تا بتوانند با رقبای خارجی رقابت کرده و از استرس دور شوند. متاسفانه در شرایط کنونی فدراسیون تیروکمان با محدودیت‌های مالی دست و پنجه نرم‌ می‌کند و حتی مسابقات جهانی آلمان را نیز در صورت تامین منابع مالی با حضور نفرات محدود پشت سر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا