استان ها

معرفی پنج واحد صنعتی و خدماتی کرمانشاه به عنوان «صنعت سبز»

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار دانا نیوز کرمانشاه، در خصوص صنعت سبز اظهار کرد: بر اساس قانون واحدهای صنعتی، خدماتی که آیتم‌هایی از جمله سیستم‌های تصفیه، فضای سبز و مسائل زیست محیطی را رعایت کرده باشند قانون گذار به عنوان بسته‌های تشویقی یک سامانه برایشان در نظر گرفته است.

وی افزود: واحدها باید به سامانه ورود پیدا کرده و اطلاعات خود را بارگذاری کنند سپس همکاران محیط‌زیست اقدام به پایش می‌کنند و از سیستم‌های تصفیه آن‌ها نمونه برداری می‌شود که اگر آنالیز این واحدها در حد استاندارد و فضای سبز به صورت ۱۰۰ درصدی رعایت شده و اخطاریه نگرفته و آلودگی محیط زیستی نداشته، ۱۰۰ امتیاز می‌گیرند.

مدیرکل محیط‌ زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: هر سال جلسه‌ای تشکیل می‌شود با موضوع تعیین واحدهایی که اقدامات لازم محیط زیست را به عنوان «صنعت سبز» رعایت کرده‌اند.

وی ادامه داد: امسال از کل واحدهایی که ثبت‌نام کرده‌اند پنج واحد صنعتی به عنوان صنعت سبز معرفی شد و ۲ واحد خدماتی بیمارستان نیز از نظر فضای سبز، پسماند و سیستم تصفیه رعایت های لازم را انجام داده‌اند.

جلیلیان بیان کرد: در مرحله بعد استان‌ها را به سازمان می‌فرستند و در سازمان‌ کارگروهی وجود دارد با حضور ریاست سازمان یا معاون وی از جمله معاون محیط انسانی و کارشناسان که جلسه‌ای تشکیل می‌دهند و نهایتا در هر استانی یک یا ۲ مورد صنعت سبز کشور معرفی می‌شود.

این مقام مسئول گفت: محیط زیست همیشه حامی تولید و اشتغال بوده‌ است و ما تلاشمان بر این است که به جای هفت واحد ۷۰ واحد صنعتی داشته‌ باشیم.

46

دکمه بازگشت به بالا