اقتصادی

۹ پروژه صنعتی در لرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

دانا نیوز/لرستان مدیرکل صمت لرستان گفت: همزمان با هفته دولت ۹ پروژه صنعتی در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش دانا نیوز، بهمن جعفری یکم شهریور ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۹ پروژه صنعتی در لرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که در مجموع برای این تعداد طرح بیش از ۵۰۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: یکی از پروژه‌ها، آرابردغرب است که این واحد تولیدی در خرم‌آباد احیاء و افتتاح خواهد شد و نوع فعالیت آن هم برش انواع سنگ مرمریت، چینی، کریستال و تراورتن است که ظرفیت تولید این واحد سالانه بالغ بر ۲۷ هزار تن بوده و با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

جعفری تصریح کرد: همچنین یک واحد تولیدی لوله و الیاف در شهرستان دورود احیاء و افتتاح می‌شود که ظرفیت تولید سالانه ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن لوله بوده و برای افتتاح بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل صمت لرستان بیان کرد: در شهرستان الیگودرز واحد تولیدی «در جهان» افتتاح می‌شود که تولید کربنات کلسیم و دولومیت است و ظرفیت تولید این واحد سالانه ۱۰۵ هزار تن بوده که بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد.

وی گفت: در کوهدشت نیز واحد تولیدی ورق صفحه پلی‌استایون انبساطی با اعتبار سه میلیارد تومان و با ظرفیت ۵۷۰ تن افتتاح خواهد شد.

جعفری از افتتاح و کلنگ‌زنی پنج پروژه صنعتی در بروجرد خبر داد و افزود: واحد تولیدی مهلران دو شامل شامپو، صابون و تونیک‌ مو بوده که با هزینه ۸۷ میلیارد تومان و با ظرفیت ۳۰۰۰ تن افتتاح می‌شود، علاوه بر این نیز واحد تولیدی شیرین‌خرم لرستان که شامل تولید نبات و آبنبات است با ظرفیت هزار و ۲۰۰ تن و با اعتبار سه میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

مدیرکل صمت لرستان بیان کرد: همچنین یک واحد تولیدی انواع ویفر، میشکا، تارت و دونات نیز با اعتبار چهار میلیارد و ظرفیت تولید ۸۰۰ تن در سال به بهره‌برداری می‌رسد، در کنار افتتاح این پروژه‌ها نیز طرح توسعه دامون زاگرس که در حوزه پودر آب پنیر، کلنگ‌زنی می‌شود که برای این پروژه ۴۱ میلیارد تومان هزینه شده و ظرفیت تولید این واحد ۹۱۲ تن است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌هایی که در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود، بسته‌بندی آب آشامیدنی با ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال و با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان است که انجام می‌شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا