ورزشی

مشکل آموزش دروازه‌بانی داریم/ لیگ آتی پویاتر خواهد بود

این در گفتگو با دانا نیوز مطرح شد.

میرزاپور: با تمرین دروازه بان ها مشکل داریم/ لیگ آینده انعطاف بیشتری خواهد داشت.

دروازه بان سابق تیم ملی گفت: لیگ برتر امسال پویاتر از لیگ سال گذشته خواهد بود.

ابراهیم میرزاپور دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال با خبرنگار تیم ورزشی خبرگزاری دانا نیوز در خصوص مراسم قرعه کشی لیگ برتر صحبت کرد. ابتدا از مسئولان سازمان لیگ و آقای مهدی تشکر می کنم که به ما افتخار کردند و ما را به قرعه کشی دعوت کردند. تیم ها حریفان خود را شناختند و امیدوارم همه تیم ها با روحیه خوبی در بازی ها شرکت کنند. همانطور که مهدی قول داده بود امیدوارم تعطیلات نیم فصل مصادف با جام جهانی باشد و باشگاه ها نگران نباشند. قرعه کشی هیچ مشکل و تردیدی نداشت. تقابل استگل و پرسپولیس برای ما تفاوتی ندارد و طبق قرعه کشی این دو تیم در هفته دوازدهم به مصاف هم خواهند رفت.

وی درباره فعالیت های خود در این مدت گفت: در حال حاضر با گروه خیبر کار می کنم. دو سال است که عبدی به عنوان مالک و گروه آرین سازه از این تیم حمایت می کنند. می دانید قیمت فوتبال چقدر سخت است، اما او با تعصب مردم کورم آباد کار می کند و قصد دارد این تیم را به لیگ برتر برساند. امسال با کمالوند شرایط بهتری داریم. اگر تیم ها بدون زیرساخت های لازم راهی لیگ برتر شوند، احتمال شکست زیاد است. جذب ما خوب بود و از این بابت از مدیرعامل تشکر می کنم.

لرستانی دروازه بان اسبق فوتبال ایران گفت ناکامی خیبر در فصل گذشته باعث شد تا این تیم نتواند به جلو حرکت کند. این در فوتبال رایج است. مس و میلان هم سقوط کرده اند اما از زمانی که امتیازات خوبی در ابتدای لیگ کسب کرده اند تغییری در جایگاه آنها ایجاد نشده است. امیدواریم از ابتدا در لیگ پیش رو قوی باشیم تا در صورت باخت دچار مشکل نشویم.

میرزاپور گفت: تعداد تیم های صعود کننده به لیگ برتر افزایش یافته است. در این مورد صحبت های زیادی شد. اگر تعداد به 3 گروه افزایش یابد، مشوق ها بیشتر می شود. مثلا شاید تیم پنجم دیگر انگیزه نداشته باشد و در لیگ برتر هم شرایط به همین منوال است. افزایش انگیزه برای شکست نخوردن قطعا باعث پیشرفت می شود. بازیکن خارجی؟ چند سالی است که تیم ها بازیکن خارجی نمی گیرند و من با این موضوع موافقم چون باعث رشد استعدادهای داخلی می شود وگرنه مربیانی که فقط نتیجه می خواهند به سراغ آنها می روند و برای جوانان ارزش چندانی قائل نیستند.

دیدار تیم های فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و گل گهر سیرجان

لیگ برتر میرزاپور برای فصل آینده: لیگ امسال پویاتر از لیگ پارسال خواهد بود. تجربه زیاد شده و مربیان خارجی با دانش وارد فوتبال ایران شده اند. فکر می کنم این موضوع به جذابیت فوتبال ایران هم کمک می کند.

وی در پایان از لژیونر بودن و بازگشت زودهنگام دروازه بان های ایرانی صحبت کرد. این که آنها در اروپا هستند چیز خوبی است. در زمان ما بازی در اروپا آسان نبود. فکر می کنم از نظر تجربه و تکنیک به درد دروازه بانان ما می خورد. مشکل اصلی آنها برای بازگشت به ایران این است که تمرینات کافی در فوتبال پایه ارائه نمی کنند. من خودم تمرینی ندیدم و در 21 سالگی به تیم ملی رفتم و برای هر گلی از من انتقاد می کردند. من هیچ مربیگری در مورد شرح وظایف دروازه بان ندیده ام. به نظر می رسد باید تصمیم خوبی در این زمینه گرفته شود و از پایه آموزش داده شود زیرا مثلا 28 سال سن مناسبی برای تدریس این دروس نیست.

خبرنگار: علی شفیع جم

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا