اقتصادی

حل و فصل مشکل تعاونی های مشکل دار مورد توجه دولت سیزدهم است

دانا نیوز/آذربایجان غربی وزیرکار تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت هدایتگر، سیاستگذار و حمایت کننده اقتصاد است، تصریح کرد: حل و فصل مشکل تعاونی های مشکل دار، توسعه فرهنگ تعاون مورد توجه دولت است.

سید صولت مرتضوی ۳۰ شهریور ماه در نشست صمیمی با فعالین، کارآفرینان و تشکل‌های کارگری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تعاونی ها در ثبات اقتصادی تاثیر گذار هستند، ادامه داد: تعاونی ها جلوه عدالت گستری نظام جمهوری اسلامی و جشمه جوشان اشتغال کشور هستند.

وی افزود: دولت سیزدهم با سیاست توجه به اقتصاد درون زا و برون نگر و توجه به دانش داخلی گام های بزرگی برداشته و توانسته از رکود دهه ۹۰ که رشد اقتصادی کشور را دچار چالش کرده بود، عبور کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه دیپلماسی اخم و لبخند سبب شده بود ۹۰درصد نفتکش های کشور در آب های بین المللی متوقف شوند و بازار فروش نداشته باشند اما امروز براساس ادعای مراکز نفتی، صادرات نفت از مرز یک میلیون ۶۰۰بشکه در روز عبور کرده و رشد اقتصادی نفت به رشد ۱۶.۵ درصد رسید.

مرتضوی خاطر نشان کرد: طبق اعلام صاحب نظران اقتصادی، دهه ۴۰۰دهه رشد اقتصادی دولت است و این امید بخش برای سرمایه گذاری است چرا که یکی از دغدغه های سرمایه گذاران عدم ثبات اقتصادی در کشور است که با رسیدن به ثبات شاهد افزایش سرمایه گذاران خواهیم بود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مزیتهای که در آذربایجان غربی وجود دارد در کمتر جایی از کشور وجود دارد، اظهار کرد: برداشت سالانه بیش از ۵.5 میلیون تن محصول کشاورزی یک مزیت برای استان است که اگر این برداشت ها دانش بنیان شود راندمان مصرف آب ۴۰درصد کاهش و تولید و درآمد نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا