استان ها

در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی با قطعات صددرصد ایرانی بومی‌سازی شد

خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ حسین بوذری؛ مقاوم‌سازی و تقویت در و پنجره‌های تولیدی از مطالبات اصلی مردم است، از سویی خطر هرزشدن پیچ‌ها و افتادگی بازشوی پنجره‌ها موجب شده تا برخی پنجره‌ها مقاومت خود را از دست بدهند.

دانشگاه آزاد اسلامی که در سال‌های گذشته نشان داده از هسته‌ها و واحدهای فناور حمایت می‌کند، در راستای مقاومت پنجره‌ها و کیفیت آن به هسته‌های فناور مرتبط میدان داده تا تخصص خود را با بهره‌گیری از علم و دانش به منصه ظهور بگذارند.

هسته فناور یکتا وین یکی از این هسته‌هاست که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان فعالیت می‌کند و در زمینه تولید و پخش در و پنجره یوپی‌وی‌سی فعالیت می‌کند و با استفاده از دانش روز تلاش دارد بهترین پنجره‌ها و درها را تولید و روانه بازار کند.

از سویی برای تولید پنجره‌ها و درهای یوپی‌وی‌سی باید از مواد اولیه و یراق‌آلات باکیفیتی استفاده شود و نکته مهم‌تر اینکه متخصصان علاوه بر تولید مواد اولیه مرغوب و باکیفیت از یراق‌آلات روی قطعات تقویت شده هم استفاده می‌‌کنند، اینگونه خطر افتادگی بازشوی پنجره‌ها اتفاق نمی‌افتد و در و پنجره‌های ساخته شده مقاومت بالایی خواهد داشت.

متخصصان این هسته فناور قادرند در و پنجره‌های جدید را با نمونه‌های قدیمی تعویض کنند، بدون اینکه تخریبی در کار باشد و درهای قدیمی بدون هیچ صدمه‌ای با نمونه‌های جدید تعویض می‌شود.

خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در راستای فعالیت هسته فناور فعال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان گفت‌وگویی را با سعید محمدی تبرته مدیر این هسته ترتیب داده است که در پی می‌آید:

تبدیل پروفیل‌های خام مصرفی به پنجره‌های یوپی‌وی‌سی 

آنا: ابتدا دراره فعالیت هسته فناور یکتا وین توضیح دهید و بگویید چه نیازی از نیازهای جامعه را رفع می‌کند؟

محمدی تبرته: هسته فناور فعال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان هم تولیدکننده قالب‌ها (نه فقط مونتاژ)، مواد اولیه و تولید صفر تا صد در و پنجره یوپی‌وی‌سی است و متخصصان هسته فناور مستقر در دانشگاه آن را به پروفیل‌های مصرفی تبدیل می‌کنند.

از سویی پروفیل‌های خام مصرفی تبدیل به پنجره‌های یوپی‌وی‌سی می‌شود و در نهایت به دست مصرف‌کنندگان می‌رسید، بنابراین یکی از مزیت‌های هسته فناور یکتا وین آن است که خود تولید کرده و مستقیم به دست مصرف‌کننده می‌رساند، بدون اینکه واسطه‌ای در کار باشد.

از زمان تولید، نصب در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی و تحویل آن به مشتریان هیچ‌ واسطه‌ای در کار نیست و اصلی‌ترین نیازی که در ساختمان‌سازی مواجه هستیم، دما و حرارت در در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی است.

براساس تحقیقات علمی که منجر به ساخت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی شده، تلاش کردیم از بروز رطوبت توسط اینگونه پنجره‌ها جلوگیری کنیم، برخلاف در و پنجره‌های قدیمی که دارای رطوبت است و در حوزه ساختمان‌سازی هم به دیوار و ساختمان آسیب وارد می‌کند.

آنا: منظورتان این است که در ساختمان‌سازی نوین در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی سنتیدیگر جایی ندارند؟

محمدی تبرته: دقیقاً. هسته فناور مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان با تجهیزات و امکانات به‌روز و نوین به تولید در‌ و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی اقدام می‌کند، پروفیل‌های استفاده شده برای تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی دارای کیفیت بالایی هستند که تولید هسته فناور مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی است.

این پروفیل‌ها با مواد و متریال عالی تولید و روانه بازار می‌شود و متخصصانی داریم که برای مونتاژ پروفیل دارای سابقه چندین ساله هستند، از سویی اشخاص توانمند و با سابقه بالا داریم که امتحان خود را پس داده‌اند.

آنا: قطعات استفاده شده برای تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی تولید داخل است؟

محمدی تبرته: این قطعات تولید داخل و پتروشیمی‌هاست و بخش اصلی قطعات و مواد اولیه را پی‌وی‌سی تشکیل می‌دهد که تولید داخلی بوده و 80 درصد مواد اولیه استفاده شده برای شاخه‌های پروفیل پی‌وی‌سی است.

از سویی گرانول، استابلایزر و ایتانیوم نیازمند مواد اولیه هستند تا تبدیل به پروفیل شوند و این مواد اولیه داخلی و خارج هستند و تا حدود زیادی مواد اولیه اضافه شده به پی‌وی‌سی داخلی است.

بنابراین 60 درصد مواد اولیه به کار رفته برای تولید پروفیل داخلی است.

بدون واسطه با مصرف‌کننده ارتباط می‌گیریم

آنا: در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی تولید هسته فناور مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان چه مزیت‌هایی در مقایسه با نمونه‌های مشابه داخلی دارند؟

محمدی تبرته: مصرف‌کننده دنبال پروفیل باکیفیت و با قیمت مناسب است، از سویی مردم دنبال ضمانتنامه مناسب هستند، ما این ضمانات را به مصرف‌کننده می‌دهیم که بهترین کیفیت را داشته باشد و خریداری کند.

در بخش مونتاژ یوپی‌وی‌سی شخص کارخانه‌دار آن را با هزاران واسطه به مصرف‌کننده می‌رساند و این برای مصرف‌کننده مشکل ایجاد می‌کند، متأ‌سفانه اکنون مصرف‌کننده باید چندین نفر را ببیند تا تازه به تولیدکننده برسد و این وسط واسطه‌ها دنبال منافع و سود خود هستند.

از سویی واسطه‌ها مشکل محصول را نمی‌دانند؛ چراکه تخصصی در این رابطه ندارند، در حالی که ما بدون واسطه با مصرف‌کننده ارتباط می‌گیریم و توضیحات لازم را دراره محصول ارائه می‌کنیم.

آنا: محصول در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی تجاری‌سازی شده است؟

محمدی تبرته: تولید این محصولات ابتدا در شهرک‌های صنعتی انجام شده و در داخل دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان مونتاژ و روانه بازار می‌شود، در دانشگاه آزاد اسلامی مکان بزرگی برای تولید نداریم و مجبور هستیم به مونتاژ روی بیاوریم.

در این راستا واسطه‌ها را حذف کرده و دستشان را قطع کردیم و با مصرف‌کننده ارتباط مستقیم داریم و کیفیت درجه یک و عالی تحویل مشتریان می‌دهیم، در کنار مونتاژ نظارت بر نصب را هم انجام می‌دهیم.

حتی به مشتریان این تضمین را می‌دهیم که اگر پنجره حتی بعد از چندین سال دچار مشکل شد آن را تعویض می‌کنیم، هیچ شرکتی چنین ضمانتی نمی‌دهد، در صورتی که در و پنجره‌های نصب شده دچار مشکل شده و باز شوند، دوباره آن را درست می‌کنیم.

آنا: فعالیت هسته فناور یکتا وین از چه سالی آغاز شده است؟

محمدی تبرته: فعالیت اصلی ما از ابتدای سال جاری آغاز شده و بهترین کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت به مصرف‌کننده می‌رسانیم که با تضمین محصول درجه یک همراه با ضمانتنامه است.

بنابراین واسطه‌ها را حذف کرده‌ایم تا قیمت‌ها واقعی شوند و مصرف‌کننده به محصول درجه یک و عالی برسد، نه اینکه کاری بی‌کیفیت تحویل مردم داده و پاسخگو نباشیم، در اراک جایی را سراغ نداریم که کنار تولید، محصول مونتاژ شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

همچنین در راستای بومی‌سازی در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌ایم، به طوری که علاوه بر تولید قطعات این محصولات از داخل، در و پنجره‌های کاملاً ایرانی تولید می‌کنیم که هیچ‌یک از قطعات آن خارجی نیستند و در حقیقت موفق شدیم در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی نوین را با قطعات صددرصد ایرانی بومی‌سازی کنیم.

دکمه بازگشت به بالا