اقتصادی

شلوغی آمریکا به نفع طلا خواهد شد؟

قیمت طلا و نقره در معاملات آرام‌ اوایل روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار در ایالات‌متحده اندکی افزایش یافته و به نظر می‌رسد فلزات گرانبها در آستانه یک هفته آماری شلوغ ایالات‌متحده در هفته آینده، از جمله گزارش‌های تورم و نشست کمیته بازار آزاد فدرال(FOMC)، در حال توقف هستند.

به گزارش دانا نیوز، بازار منتظر نشست هفته آینده FOMC فدرال رزرو است که از سه‌شنبه آغاز می‌شود و بعدازظهر چهارشنبه با بیانیه و کنفرانس مطبوعاتی پاول، رئیس فدرال رزرو به پایان می‌رسد. اکثر بازار بر این باورند که فدرال رزرو در چرخه کاهش نرخ بهره خود متوقف خواهد شد اما اکنون بسیاری از ناظران بازار بر این باورند که بانک مرکزی ایالات‌متحده از اقدامات اخیر بانک مرکزی کانادا پیروی خواهد کرد.

 بانک مرکزی کانادا این هفته پس از یک توقف چهار ماهه، نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش داد. همچنین هفته آینده شاخص بهای مصرف‌کننده و شاخص قیمت تولیدکننده در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه منتشر می‌شود.

شاخص قیمت تولیدکننده چین به طور غیرمنتظره‌ای در ماه می به شدت کاهش یافت و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۴.۶ درصد رسید. این بزرگ‌ترین کاهش در هفت سال گذشته است. شاخص قیمت مصرف‌کننده چین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۲ درصد افزایش یافت. آخرین داده‌های چین، نشان می‌دهد که بانک‌های مرکزی بزرگ جهان در حال کنترل تورم مشکل‌ساز هستند.

 بر اساس گزارش رویترز، هدف صعودی بعدی قیمت بولز این است که در معاملات آتی آگوست بالاتر از مقاومت جامد در ۲۰۰۰ دلار بسته شود و هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت این است که قیمت‌های آتی را در پایین‌ترین سطح ماه می یعنی ۱۹۴۹ دلار و ۶۰ سنت برساند. طلای اگوست با ۱.۶ دلار افزایش به ۱۹۸۰ دلار و ۲۰ سنت و نقره جولای ۰.۰۹۷ دلار افزایش به ۲۴.۴۴۵ دلار رسید.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا