اقتصادی

افزایش سود خالص دلار آمریکا در معاملات جهانی

بر اساس محاسبات رویترز و داده های کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده، سود خالص دلار آمریکا و سود خالص یورو در هفته گذشته افزایش یافته است.

به گزارش دانا نیوز و به نقل از اقتصاد، داده های کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) نشان داد که ارزش خالص دلار در هفته منتهی به 16 آگوست از 13.37 میلیارد دلار در هفته گذشته به 12.97 میلیارد دلار رسیده است. موقعیت خالص دلار برای اولین بار در چهار هفته گذشته افزایش یافت.

داده‌های کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده نشان می‌دهد که کوتاهی خالص اوراق بهادار یورو به 42784 قرارداد رسیده است که بزرگترین رقم از فوریه 2020 است.

جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو در پایان ماه جولای باعث ایجاد یک جریان دوتایی در دلار شد، حتی زمانی که بانک مرکزی نرخ های سیاستی را 75 واحد پایه افزایش داد.

در برابر ین، دلار به پایین ترین حد سه هفته اخیر رسید، زیرا بازار به اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پس از نشست در 27 ژوئیه نگاه تندخویی داشت.

پل می گوید اقتصاد ایالات متحده بر اساس قدرت اشتغال در حال کوچک شدن است و او معتقد نیست که رکود برای مهار تورم سرسام آور ضروری است.

با این حال، صورتجلسه ژوئیه نشان می دهد که فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره در جلسات آتی ادامه خواهد داد، اما نرخ افزایش بر اساس داده ها است. صورتجلسه فدرال رزرو از دلار حمایت کرد.

از زمان نشست فدرال رزرو در ماه جولای، شاخص دلار 1.8 درصد افزایش یافته و در برابر ین اندکی کاهش یافته است.

رفیع بویاجیان، تحلیلگر ارشد سرمایه گذاری گفت: «علیرغم نشانه هایی از شکاف در کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در مورد چگونگی افزایش نرخ ها و برخی شکاف های قابل مشاهده در اقتصاد، به نظر می رسد یک رکود تمام عیار هنوز تا حدودی دور باشد. در XM Forex Broker، ذهن و عزم سیاستگذاران برای مهار تورم غیرقابل انکار است.

در نتیجه، بازدهی خزانه داری توانسته است از پایین ترین سطح خود در ابتدای ماه بازگردد و از دلار آمریکا حمایت بیشتری کند، دلاری که بار دیگر از جریان های امن سود می برد.

در منطقه یورو، ارزش پول واحد اروپا در حال کاهش است، زیرا منطقه با یک بحران بزرگ انرژی و خطر افزایش پیش‌فرض مواجه است. یورو از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 12 درصد در برابر دلار کاهش یافته و آخرین بار با 0.5 درصد کاهش به 1.0039 دلار رسیده است.

در ارزهای دیجیتال، حجم خالص 230 قرارداد یک هفته پیش به 93 قرارداد کاهش یافت که کمترین میزان از اواخر ژانویه است.

در روز جمعه، بیت کوین به پایین ترین سطح سه هفته ای 21156 دلار سقوط کرد و آخرین بار با افت 8.6 درصدی به 21182 دلار رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا