فرهنگ و هنر

اخبار کرونا؛ از آرزو تا واقعیت

شوك هاك ، استاد علوم ارتباطات ، گفت: “ما هم اكنون در موقعیت خطرناكی قرار داریم و باید مفاهیم را با زبانی ساده تبیین و اعتبارسنجی كنیم.” برای یافتن یک زبان مشترک ، ابتدا به ادغام نیاز داریم.

به گزارش ازنا ، یونیس شکرا روزنامه نگار و استاد علوم ارتباطات باسابقه چهارشنبه شب (4 آوریل) در مورد انتقال و جریان اطلاعات در مورد اپیدمی آنفلوانزا در کرونا و دوره پس از کرونا چهارشنبه گذشته (4 آوریل) صحبت کرد. .

ابتدا ریشه های زبانی کلمه infodem و اطلاعات dami (ریشه یونانی که به مردم داده می شود) را بررسی کنید. در یک قسمت از کلمه ، اطلاعات نمایش داده می شود و در قسمت دیگر ، به افرادی در گروه بیماری یا در واقع ویروسی اشاره دارد که اکنون همه ما بر روی آن کار می کنیم.

“این کلمه برای اولین بار در ساخته شد در سال 2003 ، اولین سویه های SARS در جهان ظاهر شد. در اوایل سال 2020 ، این واژه دوباره توسط سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل توزیع شد. ” این به این دلیل است که شما می خواهید بگویید ممکن است در اطلاعاتی که دریافت می کنید دروغ هایی وجود داشته باشد. اگر واقعاً در معرض اخبار قرار دارید ، بسیار خطرناک است که تصور نکنید همه آنچه می شنوید درست است. بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا می گذرد ، اما هنوز بحث در مورد شیوع ویروس وجود دارد. بنابراین می توان گفت که باید مراقب تلفیق حقیقت و اسطوره باشیم.

وی با بیان اینکه اغلب از قالب های آشنا برای ارائه این اطلاعات استفاده می شود ، افزود: این قالب ها گاهی باعث کارآیی بیشتر مخاطبان می شوند. به عنوان مثال ، تمام تلاش های کتبی و کلامی برای ترغیب افراد ، مهارت های ظاهراً عادی دارند و بر ساخت “ما” از منبع و مخاطب تأکید دارند. مثلاً قبول نمی کند که اتفاق نظر وجود نداشته باشد …! در واقع ، اینفوادم سعی می کند با استفاده از روش های شناخته شده ، آنچه را که بابت آن پرداخت می کنید ، توزیع کند.

شکرخواه گفت که داستان زندگی بیشتر از واقعیت ها نیست و این چرخه اطلاعات بر اساس علایق مردم است.

کرونا شبکه های اجتماعی را به عنوان اولین بیماری همه گیر توصیف کرد و جریان اطلاعات در این شبکه ها و افزایش کاربران آنها در این مدت را توصیف کرد و الگوهای نقش در رسانه ها تغییر کرد و مردم از سیستم عامل های وب به شبکه های اجتماعی منتقل شدند. مردم به دنبال اطلاعات جدید هستند و سریع هستند ، به همین دلیل به شبکه های اجتماعی می روند.

شیکارکا گفت: “انتقال افراد به شبکه های اجتماعی می تواند به روند اطلاعات صحیح آسیب برساند.” شاید اولین گامی که باید برداریم ، ساده سازی مفاهیم است نه تحریف آنها. ما در یک مقطع حساس قرار داریم و باید این مفاهیم را باز کرده و اعتبار سنجی کنیم. برای یافتن یک زبان مشترک ، ابتدا به ادغام نیاز داریم.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا