فرهنگ و هنر

«ایندیانا جونز» گیشه را شگفت‌زده نکرد

«ایندیانا جونز: روزشمار سرنوشت» اکران خود را در سینماهای آمریکا با فروش افتتاحیه ۲۴ میلیون دلاری و کمتر از انتظارات شروع کرد.

به گزارش دانا نیوز،  «ایندیانا جونز: روزشمار سرنوشت» که پنجمین فیلم از سری فیلم‌های اکشن «ایدیانا جونز» با بازی «هریسون فورد» در نقش اصلی است در نخستین روز اکران به فروش ۲۴ میلیون دلاری از محل ۴۶۰۰ سالن سینما دست یافت.

 انتظار می‌رود که این محصول دیزنی و لوکاس‌فیلم به فروش ۶۰ میلیون دلاری در سه روز نخست اکران دست یابد که رقمی نزدیک به حداقل پیش‌بینی‌هاست. گرچه این فیلم با این فروش در هفته نخست اکران صدرنشین گیشه می‌شود اما فروش شگفت‌انگیزی برای «ایندیانا جونز ۵» با بودجه ساخت ۲۹۵ میلیون دلاری محسوب نمی‌شود. 

این فیلم که ابتدا قرار بود باز هم به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» ساخته شود، سرانجام توسط «جیمز منگولد» ساخته شده و «هریسون فورد» ۸۰ ساله در نقش ایندیانا جونز نقش محبوب خود را تکرار کرده است. این فیلم دنباله «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» (۲۰۰۸) پنجمین قسمت از این سری فیلم است که نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن ۲۰۲۳ تجربه کرد و با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد. 

داستان جدیدترین فیلم «ایندیانا جونز» در سال ۱۹۶۹ و در پس‌زمینه رقابت فضایی اتفاق می‌افتد و جونز به همراه دخترخوانده‌ای با بازی «فیبی والر-بریج» در تلاش برای کشف این موضوع است که آیا دولت آمریکا  دشمنان سابق خود را در جنگ جهانی دوم برای شکست دادن اتحاد جماهیر شوروی، به خدمت گرفته است یا خیر.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا